Mindezt hivatalosan egyelőre még nem erősítették meg, és a bizonytalanságot jelzi: szerda délelőtt szinte óráról órára változtak a számok azzal kapcsolatban, hogy a General Motors által megszüntetendő európai munkahelyek közül mennyi érinti Németországot. Míg korábban a 9500-ból 7300 munkahely megszűnéséről szóltak az információk, később 5300 német munkahely megszűnésére tettek utalás.
Nick Reilly, a General Motors közelmúltban kinevezett európai igazgatója kedd óta sorra látogatta a németországi Opel-gyárakat, illetve az azoknak otthont adó tartományok - Észak-Rajna-Vesztfália, Hessen, Rajna-Pfalz és Türingia - vezetőivel találkozott, vagy találkozót kezdeményezett.
A Handelsblatt arról számolt be: Nick Reilly a szóban forgó tartományok kormányfőinek azt ígérte, hogy a General Motors egyetlen németországi telephelyet sem zár be - így a leginkább veszélyeztetettnek tartott eisenachit sem -, ennek fejében viszont arra számít, hogy a tartományok a szövetségi kormánnyal összefogva hozzájárulnak az Opel szanálásához.
A német kormány a korábbi tulajdonosjelöltnek, az osztrák-kanadai Magnának 3 milliárd eurós támogatást ígért. Angela Merkel kancellár és Rainer Brüderle gazdasági miniszter azonban a közelmúltban több alkalommal is leszögezte, hogy ugyan ezt a támogatást a General Motors esetében egyáltalán nem tekintik automatikusnak. Sőt a kancellár nyomatékosan utalt arra, hogy az amerikai anyavállalatnak magának kell viselnie a szanálás terheit. Közvetve ezt erősítette meg Ronald Koch hesseni miniszterelnök is, aki az európai igazgatóval folytatott tárgyalások után kijelentette hogy az állami támogatások kérdésében az Opel nem élvez kiemelt figyelmet. A GM esetleges kérelmét ugyanúgy kezelik majd, mint bármely más vállalatét. Ehhez először azonban ismerni kell a terveket - tette hozzá.
Szerda délelőtt ismerté vált az is, hogy a leépítések mellet a General Motors Európában mintegy 25 százalékos kapacitáscsökkentést tervez. A német fővárosban arra számítanak, hogy az amerikai konszern hamarosan ismerteti konkrét szanálási terveit. Várható, hogy a németországi gyárak üzemi tanácsa ugyancsak állást foglal az ügyben.
A GM 9-9,5 ezer Opel-dolgozót bocsátana el Európában
A General Motors a németországi Opel-üzemek megtartását ígéri német állami támogatás fejében - értesült szerdán a Handelsblatt. Ezzel egy időben Berlinben ismerté vált, hogy az amerikai anyavállalat Európában 9000-9500 munkahely megszüntetését tervezi.

Állami informatikai leállás: nem lehet kiváltani a receptre felírt gyógyszereket, akadozik a magyarorszag.hu oldal
Trump teljesítené Moszkva szinte valamennyi háborús követelését
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
Donald Tusk: a jelek szerint közel lehet az ukrajnai fegyverszünet
Győz a gyümölcshámozó – kritika a Fegyverek című filmről
Az ENSZ szerint azonnal le kell állítani Izrael tervét a Gázai övezet ellenőrzés alá vonásáról
HVG Top 50: A NER házi takarítócége már a hatodik legnagyobb foglalkoztató, a profitverseny ezüstérmese egy fura cégszerűség
A Sziget Fesztivál Nagyszínpadánál is szólt a mocskos Fidesz
A legnagyobb buli csütörtökön a Szigettől 12 kilométerre volt
Páváskodó szitizenek, Shawn Mendes és buborékok – fotók a Sziget második napjáról
Orbán Viktor rendezte fagyiadósságát Török Gábor felé
97 évesen meghalt a legendás Jim Lovell, az Apollo–13 parancsnoka
A Pegasus után újabb izraeli kémprogram magyarországi használatáról számol be egy nemzetközi jelentés
Mindent megváltoztat a 3 százalékos lakáshitel
Munka vagy nyugdíj? Európa-szerte küzdenek a pénzhiánnyal az idősek és a nyugdíjkasszák
Újabb bajba került NER-es céget ment meg a kormány
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.