szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Tesztek bizonyítják, hogy a modern egyterű terepjárók (SUV) jobban védik a gyalogosokat, mint elődeik. Az ADAC német autóklub összevetette a legfrissebb törésteszt eredményeket.

 

www.euroncap.com

A kategória győztese a BMW X1 lett. Az autó ugyanis már az igen szigorú 2012-es szabályoknak is megfelel és az Euro NCAP öt csillagot kapott. Leszerepelt viszont az Audi Q5, amely sokkal rosszabb eredményt ért el ebben a tesztben, mint a jóval nagyobb Audi Q7, valamint a RAV4-gyel szemben alul maradó Urban Cruiser.

A lehetséges 36 pontból a legtöbbet, 23 pontot a BMW X1 szerezte meg. A fejlődés tényleges mértékét akkor látjuk igazán, ha összehasonlítjuk a BMW X3-al, amely 2008-ban öt pontot kapott a gyalogosvédelemre. A javuló eredményt, a megváltoztatott első karosszériának, a motorháztető és a lökhárító megváltoztatott formájának, valamint az ezekhez felhasznált energiaelnyelő anyagoknak köszönheti a bajor autógyártó. Az X1 csak öt ponttal kapott kevesebbet, mint az összesítésben eddig vezető Citroen C6. Ugyanakkor összességében elmondható, hogy a BMW X1 sokkal jobb gyalogosvédelemben, mint a normál középkategóriás autók. Ez az eredmény megcáfolja azt a korábbi feltételezést, hogy a SUV-ok fokozottan veszélyesek a gyalogosokra.

Természetes nemcsak a BMW-nél, hanem a többi tesztelt modellnél is megfigyelhető javulás, vagyis a többi modell is jobban védi a gyalogosokat, mint a korábbiak. A Mercedes GLK 16 pontot ért el, tíz ponttal többet, mint az ML-osztály, igaz jóval kisebb autó. Hasonló pontokat kapott a VW Tiguan (17 pontot), 10 ponttal többet, mint a nagyobb Touareg (7 pont). Az új Kia Sorento 16 pontot kapott, 13-mal többet, mint a 2003-as modell. Az Audi  rosszabb eredményt ért el a Q5-tel, a kapott 12 pont ugyanis hárommal kevesebb, mint a 2006-ban tesztelt Q7 eredménye volt. A Volvo XC60 17 pontot ért el, a nagy testvér XC90 csak 10-et. A Toyota Urban Cruiser viszont gyengébben szerepelt, mint a nála sokkal nagyobb és nehezebb RAV4, az utóbbi 21 pontot, az Urban Cruiser 19 pontot szerzett.

Nemcsak az Euro NCAP állított fel magasabb követelményeket a gyalogosok biztonsága érdekében, hanem az Európai Uniós szabályok is komoly szigorításokat írnak elő 2019-ig. A 2,5 tonnánál könnyebb autóknál már öt év múlva, 2015-ben életbe lép az új szabályozás. Az ettől nehezebb járműveknél, mint az Audi Q7, a Mercedes ML-osztály, vagy a Toyota Landcruiser, később lesz hatályos a szigorítás.

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Megbukott az Aveo és a Cerato a törésteszten

Az EuroNCAP nemzetközi autóbiztonsági intézet legújabb töréstesztjén felemás eredmények születtek. Az Alfa 159 és a Peugeot 207 kiváló eredménnyel bizonyított, a Chevrolet Aveo és a Kia Cerato csúfosan leszerepelt. A legújabb magyar Suzuki is csak négycsillagos.

hvg.hu Autó

Törésteszt: ketten elbukták az öt csillagot

Az EuroNCAP által végzett törésteszteken egyre nő az ötcsillagos biztonsággal minősített autók száma. Egyes kategóriákban már-már cikinek számít a gyengébb eredmény. A csillagok ugyanakkor inkább Nyugat-Európában számítanak, nálunk az ár a döntő.

automenedzser.hu Autó

Mitől véd a törésteszt?

Az autógyártók a dizájn és a teljesítmény mellett a legtöbbet az autók biztonságára költik. De vajon eleget? Az új autók többsége legalább négycsillagos minősítést kap a hivatalos törésteszteken. A valóságban is így védenek ezek az autók?

hvg.hu Autó

Ötcsillagos az új Skoda Superb töréstesztje

Az új Škoda Superb öt csillagot szerzett a független EuroNCAP töréstesztjei során, ami a lehető legjobb minősítésnek számít. A kiváló eredményhez a térdlégzsák is hozzájárult.

hvg.hu Autó

Sokkal durvább lesz az autós törésteszt

A jövőben sokkal nehezebb lesz elérni az EuroNCAP töréstesztjén az 5 csillagot, mert az EU közlekedésbiztonsági szervezete alapjaiban változtatja meg az értékelési eljárást.