A teljes értékű hátsó ülésekkel rendelkező autók között az összehasonlításban a Mercedes CLS 63 AMG nyújtotta a legjobb teljesítményt. A kívánt hőmérsékletet az autó már 8 perc után elérte a jármű elejében, a hátsó részben ez egy perccel tovább tartott. Ha a belső tér kellemes hőmérsékletéről van szó, a Mercedes SL 350 verhetetlen. Hét perc után már kellemes 22 foknak örvendhetünk, igaz, az SL csak kétszemélyes.
A fűtéskomfort azonban nem feltétlenül luxus limuzinok és sportautók privilégiuma. Az alsó középosztályban a BMW 120i jár az élen. Az autó első fertályában még gyorsabban szolgáltatja a meleget (7 perc), mint a Mercedes, a művelet az autó hátsó részében azonban négy perccel tovább tart. A kisautók között a Fiat Panda 1,2 8V Natural Power érte el a legjobb eredményt. Kilenc, illetve 14 perces eredményével például az Opel Agila 1,3CDTI-t is simán lekörözi. Az Agila 20/26 perc után éri el a 22 fokos hőmérsékletet. Az ok: a dízelek alapvetően lassabban melegszenek fel, mint a benzinesek. Magasabb hatásfokuk miatt kevesebb meleget adnak le, amit a belső tér felmelegítéséhez lehet használni.
Aki azt szeretné, hogy dízel autója gyorsabban melegedjen fel, annak ajánlott kiegészítő fűtéssel megrendelni kocsiját. Ez a tartozék vagy gyárilag, vagy felár ellenében kapható. Számos modellhez létezik utólag beszerelhető megoldás. A kiegészítő fűtés vagy elektromos, vagy hasonlóan, mint az állófűtés, az autó üzemanyagát égetve működik. Kiegészítő fűtéssel a BMW X6 35d elöl már 8, hátul 10 perc után elfogadható hőmérsékletre melegíti az autót.
Azonban nem csak a motor fajtája döntő a fűtési eredménynél, a befűtendő kabin mérete is számít. Így egy kétüléses sportautó fölényben van egy nagyterűvel szemben. Nem csoda, hogy a Ford Galaxy 2.2 TDCi a hatalmas belső tér miatt a fűtés összehasonlításnál a legrosszabb eredményt érte el. Csikorgó hidegben elől 23, hátul több, mint 30 percig tartott az utas kabin felmelegedése. Rövid úton ajánlott a Fordban melegen öltözni.
Részletes eredmények, nyertesek és vesztesek a következő oldalon:
ADAC fűtés-összehasonlítás: nyertesek és vesztesek | ||||
Márka | Modell | felmelegedési idő elöl (min) | felmelegedési idő hátul | osztályzat* |
Mini autók |
|
|
|
|
Fiat | Panda 1.2 Natural Power | 9 | 14 | 1,8 |
Opel | Agila 1.3 CDTI | 20 | 26 | 4,8 |
|
|
|
|
|
kisautók |
|
|
|
|
Dacia | Sandero 1.6 | 10 | 12 | 1,7 |
Alfa Romeo | MiTo 1.6 JTD Multijet 16V | 22 | 24 | 5 |
|
|
|
|
|
Alsó-középkategória |
|
|
|
|
BMW | 120i | 7 | 11 | 1,2 |
Lancia | Delta 1.6 JTD Multijet 16v | 26 | 27 | 5,5 |
|
|
|
|
|
Középkategória |
|
|
|
|
KIA | Magentis 2.0 | 9 | 12 | 1,6 |
Honda | Accord Tourer 2.2 i-DTEC | 25 | 24 | 5,4 |
|
|
|
|
|
Felső-középkategória |
|
|
|
|
Mercedes | CLS 63 AMG | 8 | 9 | 1 |
Subaru | Legacy Kombi 2.0D | 20 | 22 | 4,4 |
|
|
|
|
|
Nagy autók |
|
|
|
|
Mercedes | S 400 Hybrid | 11 | 11 | 1,7 |
Lexus | LS 460 | 12 | 17 | 2,7 |
|
|
|
|
|
Terepjárok |
|
|
|
|
BMW | X6 xDrive35d | 8 | 10 | 1,2 |
Renault | Koleos 2.0 dCi FAP | 18 | 21 | 4 |
|
|
|
|
|
Egyterűk |
|
|
|
|
VW | Touran EcoFuel | 12 | 12 | 2 |
Ford | Galaxy 2.2 TDCi DPF | 23 | 34 | 5,3 |
|
|
|
|
|
Sportautók |
|
|
|
|
Jaguar | XKR Coupé | 9 |
| 1,1 |
Audi | A5 3.0 TDI | 15 | 18 | 3,2 |
|
|
|
|
|
Kabriók |
|
|
|
|
Mercedes | SL 350 | 7 |
| 0,6 |
Chrysler | Sebring Cabriolet 2.0 CRD | 20 | 23 | 4,6 |
* 0-ás osztályzat a legjobb |
|
|
| |
6-os osztályzat a legrosszabb |
|
|
| |
|
|
|
|