Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"924debd2-b3c6-431a-9878-ba169c4b911a","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Sajóivánkáról vagy akár Szolnok felől kellene új nagyfeszültségű vezetéket kiépíteni. A térség képviselője a villamosenergia-ellátásért felelős miniszteri biztos, de egyelőre nem történt előrelépés az ügyben.","shortLead":"Sajóivánkáról vagy akár Szolnok felől kellene új nagyfeszültségű vezetéket kiépíteni. A térség képviselője...","id":"20250211_nincs-eleg-aram-ozdon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/924debd2-b3c6-431a-9878-ba169c4b911a.jpg","index":0,"item":"5689c329-60e4-4ad4-82ce-9e71e80734b0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250211_nincs-eleg-aram-ozdon","timestamp":"2025. február. 11. 11:58","title":"Nincs elég áram Ózdon, az ipartelep sem tud bővülni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a0ae74f-9c15-4b25-ac3a-8587288bf802","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Közkeletű vélekedés, hogy a párkapcsolatban a lényeg a felek közötti kémia. Mit takar mindez, ha csupán a testi oldalt nézzük?","shortLead":"Közkeletű vélekedés, hogy a párkapcsolatban a lényeg a felek közötti kémia. Mit takar mindez, ha csupán a testi oldalt...","id":"20250210_Vajon-tenyleg-letezik-szexualis-osszeilles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a0ae74f-9c15-4b25-ac3a-8587288bf802.jpg","index":0,"item":"bed6d77e-7327-4db2-8953-6ed68910bfcd","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250210_Vajon-tenyleg-letezik-szexualis-osszeilles","timestamp":"2025. február. 10. 20:05","title":"Vajon tényleg létezik szexuális összeillés?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21cfb04e-780b-482f-9545-d5405a37579f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem is értette, miért állították meg. ","shortLead":"Nem is értette, miért állították meg. ","id":"20250210_utellenorok-elott-fordult-az-M85-autos-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21cfb04e-780b-482f-9545-d5405a37579f.jpg","index":0,"item":"2be7876f-00e0-4f02-9100-3b609ebb18ba","keywords":null,"link":"/cegauto/20250210_utellenorok-elott-fordult-az-M85-autos-video","timestamp":"2025. február. 10. 13:58","title":"Épp az útellenőrök előtt fordult meg egy autós, hogy nekivágjon szemből az M85-ösnek – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"63842f6c-9b5d-4f68-9d45-e4588dda5d63","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bár egy szabadalom megléte még nem jelent garanciát az adott ötlet megvalósulására, a nemrégiben nyilvánosságra került Apple-elképzelés viszont nagyon is egybevág azzal, amit a felhasználók szeretnének, így valószínűleg hamarosan a mindennapokban is találkozhatunk majd vele.","shortLead":"Bár egy szabadalom megléte még nem jelent garanciát az adott ötlet megvalósulására, a nemrégiben nyilvánosságra került...","id":"20250211_apple-szabadalom-kijelzo-ala-tett-faceid-arcazonositas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/63842f6c-9b5d-4f68-9d45-e4588dda5d63.jpg","index":0,"item":"5b7d22a0-a68f-4893-9c97-84efb17d8e05","keywords":null,"link":"/tudomany/20250211_apple-szabadalom-kijelzo-ala-tett-faceid-arcazonositas","timestamp":"2025. február. 11. 12:03","title":"Sokat elárul egy Apple-szabadalom arról, hogy milyen iPhone érkezhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ffdaa4fe-27bd-431a-8be6-5f05dbda6632","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Miután visszautasított egy vizsgálatot, az ukrán hadsereg felbontotta a szerződését, és hazatért. A férfit a családja jelentette fel.","shortLead":"Miután visszautasított egy vizsgálatot, az ukrán hadsereg felbontotta a szerződését, és hazatért. A férfit a családja...","id":"20250211_vademeles-zsoldos-emberoles-elokeszulete","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ffdaa4fe-27bd-431a-8be6-5f05dbda6632.jpg","index":0,"item":"6112782b-345b-4528-9955-4741f3c13cc9","keywords":null,"link":"/itthon/20250211_vademeles-zsoldos-emberoles-elokeszulete","timestamp":"2025. február. 11. 10:17","title":"Vádat emeltek egy magyar férfi ellen, aki zsoldosnak állt Ukrajnában, majd végezni akart a testvérével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f9ee4bb7-3010-486c-ae3f-a6cbac4762e6","c_author":"Hamvay Péter","category":"itthon","description":"Elsöprő arányban, 27 igen szavazattal 3 nem ellenében és egy tartózkodással a rektor felmentésére szavazott a MOME szenátusa kedden délután.","shortLead":"Elsöprő arányban, 27 igen szavazattal 3 nem ellenében és egy tartózkodással a rektor felmentésére szavazott a MOME...","id":"20250211_Mome-rektor-koos-pal-tavozas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f9ee4bb7-3010-486c-ae3f-a6cbac4762e6.jpg","index":0,"item":"a04af791-77b7-4c4b-bfc0-f65c7d2025c4","keywords":null,"link":"/itthon/20250211_Mome-rektor-koos-pal-tavozas-ebx","timestamp":"2025. február. 11. 16:28","title":"Elbukta a bizalmatlansági szavazást és távozott a MOME rektora","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fee41c28-d936-49d9-9022-e1f99b188067","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Igazságtalanság vagy a szabályok követése a ragaszkodás a borhoz és az ostyához?","shortLead":"Igazságtalanság vagy a szabályok követése a ragaszkodás a borhoz és az ostyához?","id":"20250211_anglikan-egyhaz-alkoholmentes-bor-glutenmentes-kenyer-szentaldozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fee41c28-d936-49d9-9022-e1f99b188067.jpg","index":0,"item":"d10bed0a-27ee-45f7-acb3-8f05c1c099ef","keywords":null,"link":"/elet/20250211_anglikan-egyhaz-alkoholmentes-bor-glutenmentes-kenyer-szentaldozas","timestamp":"2025. február. 11. 09:43","title":"Fellángolt a vita az alkoholmentes borról és gluténmentes ostyáról az anglikán egyházban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d780b466-45d7-4132-a321-325e5cb36b49","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Állításai akkor még csak a rendszer korrupciójáról szóltak.","shortLead":"Állításai akkor még csak a rendszer korrupciójáról szóltak.","id":"20250210_magyar-peter-ner-visszaemlekezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d780b466-45d7-4132-a321-325e5cb36b49.jpg","index":0,"item":"9dc422df-3dc9-4d45-a52a-0704e1783569","keywords":null,"link":"/itthon/20250210_magyar-peter-ner-visszaemlekezes","timestamp":"2025. február. 10. 08:45","title":"Magyar Péter milliós követőtábort emlegetve emlékezett meg arról, hogy egy éve szállt ki a NER-ből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A vásárlók, köztük a magyarok azért választják a Skoda autóit, mert olcsók és jók. Az összkerékhajtás nem tartozik a legkedveltebb extrák közé, igaz, Magyarország nagy részén túl lehet élni a telet 4x4 nélkül is. Nemzetközi tesztpróbán tapasztaltuk meg, hogy a Skodákat nem szabad lebecsülni terepen sem.
Itthon kevés Skodát adnak el 4x4 hajtással, még a Yetik közel kétharmadát (61 százalék) is csupán az első két kerék hajtja. A Superb vásárlóinak 7,8, az Octavia kombi vásárlóinak 15,5 százaléka választja a Haldex rendszert autójába. Pedig megérné. Ha kipróbálnák, milyen elmenni a végletekig, jobban bíznának autójukban és vezetői tudásukban a hétköznapokban.
Összkerékhajtású Skoda már a negyvenes években is volt, a Superb 3000 mind a négy kerekét forgatta a hajtáslánc. A következőre több mint ötven évet kellett várni, az Octavia Combi 4x4-et 1999-ben mutatták be a Haldex kuplung első és második generációjával. A 2004-es második generációs Octaviában (és a Scoutban) már a Haldex 4 dolgozik, ahogy a Yetiben és a Superb-ben is. Ez a rendszer, mint olyan sok minden ma az autóiparban – intelligens: a tapadási körülményeknek megfelelően osztja el a motor nyomatékát a tengelyek között.
Skoda
Amint az útviszonyok indokolják, a Haldex rendszer - együttműködve az ESP érzékelőivel - dinamikusan osztja meg a hajtóerőt az első és hátsó kerekek között, miközben az elektronikus differenciálzár (EDS) a kerekek egyenkénti fékezésével segít az akadályok mielőbbi leküzdésében. Ha sík aszfalton közlekedik a Skoda, 96 százalék nyomatékot kap az első tengely, de ahogy az útviszonyok megváltoznak (emelkedő, csúszós út), a másodperc törtrésze alatt reagál a hajtás és a nyomaték akár 90 százalékát a hátsó tengelyre helyezi át. Az optimális útfogásban az elektronikus menetstabilizáló és az off-road ABS segít. Az előbbi átveszi az irányítást a 4x4 fölött (bevatkozik az elektronikus differenciál, az EDS), az utóbbi kikapcsolja a Haldexet. Ha elindulásnál kipörögne mindkét első kerekék, a Haldex kuplung zár és a nyomatékot a hátsó kerekek kapják, ha csak az egyik csúszik, az elektronikus diffi közbelép, lefékezi a csúszó kereket, az első tengely maradék nyomatéka áthelyeződik a hajtott kerékre és abban a pillanatban a Haldex a nyomaték többségét hátra küldi a tapadó kerekekre.
[[ Oldaltörés (Superb, Yeti, Scout, Octavia – közös bennük a 4x4) ]]
Superb 4x4
Az emberek többsége nem vezet jól, itt a jó vezetésen az autóversenyzőktől megkövetelt pontos vezetést értem. Ez derült ki abból a feladatból is, amelyen a San Padró-i tesztpályán Skoda Superbekkel kellett forgolódni egy ügyességi pályán, bizonyítva az összkerékhajtás felsőbbrendűségét. A gyakorlat során az autó mozgását egy telematikai rendszer mérte, a vezető viselkedését pedig kamerák kísérték. Az eredmény többek számára lesújtó volt, erőltetett menetben nem túl jól reagálnak a sofőrök a váratlan helyzetekre Ilyenkor jön jól az összkerékhajtás, amely a másodperc törtrésze alatt fogja meg a kicsúszó, vagy megpördülő autót, úgy, hogy a vezető ebből nem érez semmit. Csak azt, hogy az autót nem lehet lelökni az ívről.
bcs
A hét próba közül ez volt az egyetlen, amit kihagytam. Nem voltam kíváncsi arra, mennyire rosszul vezetek, ám valójában rosszul voltam a Montserrat hegy szerpentinjein tapasztalt keresztgyorsulások miatt. A Superb kombi 160 lovas 1,8 literes turbós motorja kézi sebességváltóval, összkerékhajtással igazi kanyargyilkos, már akkor forgott velem a világ, amikor én vezettem, az anyósülésen nem forgott, összeomlott. Az elején még élvezetes volt a kanyarvadászat, ám az ezer méteres szintkülönbség legyőzése komoly feladatnak bizonyult. Nem a Skoda Superbnek. Az igazi örömöt a V6-os nyújtja a maga 260 lóerejével, de a szervezők csak egy kocsit állítottak be a parkba, amelyet a svájci kollégák kibéreltek maguknak. Dízelben is elérhető az összkerékhajtás: a 140 lovas kétliteres egységet DSG-váltóval kínálják, a 170 lovas kétliteres TDI-hez hatsebességes manuális váltó jár.
Skoda Superb 4x4 7 420 000 forinttól vihető haza (Comfort felszereltséggel, 1.8 TSI 160 LE motorral), a kombi 266 000 forinttal drágább.
Yeti 4x4 Be kell vallanom, egyik kedvenc autóm a Skoda Yeti. Ha nem fulladtam volna bele a svájci hitelben, egyszer ilyenre cseréltem volna autómat. 1,2-es elsőkerékhajtású turbóra. Most, hogy már nem lesz rá pénzem, akár összkerekesről is álmodhatnék, 1,8 TSI motorral, vagy kétliteres, 140 lovas dízelről, DSG duplakuplungos váltóval. A Yeti kapható 110 lovas és 170 lovas közös nyomócsöves turbódízel változatban is, A 180 milliméteres hasmagasságot nem illik lebecsülni, mert a sarkakba kitolt kerekeivel nagyon ügyesen lavírozik a legvadabb sziklaszirteken is. Olyan túrára vittek minket a Yetikkel, amelyre nem is gondoltunk. Felázott agyag, köves, sziklás, bozótos, meredek kapaszkodók, éles siralomfalak mind részét képezték a kiképzésnek. Volt olyan feladat, amelyet csak bemondásra hajtottam végre (teljes gázzal, mert ha nem, leborulsz – ennyi volt az utasítás) – fogalmam sem volt, mi fog történni. A Yeti azonban zokszó nélkül tűrte a durvábbnál-durvább próbákat, soha egyetlen terepes teszten sem kaptak ennyit az autók. Terepgumik nem, csak normál téli gumik voltak az autókon, ennek ellenére a mély a sártengeren is áteveztünk. A hosszú hegyi szakasz után épített pályán is kipróbáltuk a Yetit, ahol tornamutatványokat végeztünk: a szokásos, hátsó kerék a levegőben feladatot hajtottuk végre többféleképpen. Jó volt látni, a Haldex működését élőben: amint a kerék elveszített tapadását a földdel, egy negyed fordulat után nem forgott tovább, helyette a többi dolgozott.
bcs
A Yeti, mint a Škoda első SUV modellje, a Haldexen túl más funkciókkal is segíti az autózást az épített utakon túl. Csak az off-road gombot kell megnyomni a műszerfalon, és az autó összes elektronikus rendszere máris virtuális terep-üzemmódba kapcsol. Az off-road üzemmód számos funkciót foglal magában, mint például a lejtmenet asszisztenst vagy a hegymenet asszisztenst, valamint az ABS, ASR és EDS elektronikus rendszerek áthangolását a különleges vezetési körülményekre. Az ABS például úgy fékezget, hogy a kerekek előtt ékeket építsen a talajból. A lejtmenet vezérlő tanulékony, ha fékezünk, csökkenti a lefelé kúszás sebességét, ha gázt adunk, növeli azt, megcsúszni azonban nem engedi a kocsit. Akkor is működik, ha kikapcsoljuk a motort (de a gyújtást rajta hagyjuk). Ezt kipróbáltam, mókás volt, ahogy önállóan fékezte az autót.
Akár kéttonnás terhet vontatni képes Yeti 4x4-et 6 057 000 forintért kapunk (Active felszereltséggel, 1.8 TSI 160 LE motorral), DSG váltó csak a 140 lovas dízelhez rendelhető.
Scout
Skoda
A Scout a luxus Skoda Octavia Combi. LED-es nappali fénnyel, különleges felszereltséggel, megnövelt hasmagassággal (179 milliméter, 39 milliméterrel nagyobb, mint a 4x2-es Octaviáké) terepes kiegészítőkkel, jókora majrévassal a kesztyűtartón és természetesen összkerékhajtással kapható. Csomagtartója 605 literes (1655 literesre növelhető), terhelhetősége 675 kilogramm. Igazi különc járgány, Skoda ínyenceknek. Arról, hogy terepen sem vall szégyent, megbizonyosodtunk egy a Yeti-próbánál rövidebb hegyi szakaszon. Hosszabb tengelytávja miatt (terepszögei: 16,5/13,6 fok), kevésbé durva pályán haladtunk, de olyanon, amire én se saját, se tesztautóval nem szívesen vállalkoznék. Dagonyáztunk sárban, másztunk köves kapaszkodón, de a lejtmenetvezérlő hiányában meredek oldalakon nem kaptattunk le. A dízel változat felező nélkül is szépen kúszik fel a hegyen, ezres fordulaton egyesben gáz nélkül kapaszkodik.
Legolcsóbban Octavia Combi Scout 4x4-hez 7 976 000 forintért juthatunk (egyedi felszereltséggel és kiegészítőkkel, valamint 1.8 TSI 160 LE motorral). Kétféle erőforrás közül választhatunk, a kétliteres, 140 lovas dízel DSG váltóval is rendelhető.
Octavia Combi 4x4 Az Octaviákkal a 4x4-es tapadás előnyeit ismertük meg. Nyolcas alakú pályán téptünk egy profi autóversenyző mögött, aki megmutatta, hogyan kell(ene) versenypályán az optimális íven autózni. Míg mögötte voltam, tudtam követni, ám harmadikként össze-vissza bóklásztam a pályán 80-95 kilométer/órás sebességgel. Ráadásul kézi váltós kocsit választottam, így még a váltással is időt veszítettem, pedig az instruktor azt mondta, hármasban végigcsinálhatom. Jó volt nekem a bóják közt és a visszafordítóban a kettes is. Az autó kiválóan tapadt, egy jobbos, majd egy hirtelen balos kanyarban arra kellett ügyelni, hogy ne adjunk gázt, mert akkor kitolta volna az orrát és meglátogatjuk a Scouttal kolbászoló csoportot. A meredek emelkedőkön nagy tempónál is másodperceket verhetünk az elsőkerékhajtású autókra, a 4x4-es Octaviákat bátran csikorogtattuk, csúszásveszély nem fenyegetett. Jól gyorsul, kanyarban nagyon stabil. Terepen nem bántottuk az Octaviákat, az autó szabad hasmagassága 163 milliméter, 25-tel nagyobb, mint a sima kombié, üzemanyagtankja 60 literes.
Skoda
A 4x4 kombi erőssége, hogy a Haldex kuplung révén nem veszít egyetlen decilitert sem a csomagérből, amely ugyanúgy 605 literes, mint a normál kombi Octaviáé. Négyféle motorral kapható, a Scout kínálatához képest újdonság, hogy az 1,6 literes 105 lovas dízellel is választható. Octavia Combit 4x4-es hajtással 6 797 000 forintért vihetünk haza (Ambiente felszereltséggel, 1.6 TDI 105 LE motorral).
Feltétel nélküli szeretet jellemezte eddig a Skoda Yetihez fűződő viszonyomat. A dízel csúcsmodell azonban nem lett a szívem csücske, sokkal inkább megelégednék egy kevésbé csicsás benzines változattal.
Ha a realitások szilárd talaján állunk, nincs különb autó a Skoda Octavia RS-nél: izmos benzinmotor, látványos külső, kényelmes belső, biztonságos és megbízható működés, csipetnyi vezetési élmény – mindez baráti áron. Ezúttal hosszú úton tettük próbára, fagyban, jégben, hóviharban, lehetetlen küldetésként átmásztunk vele a didergő Hargitán is.
Elegancia, teherautókat idéző csomagtér, kifinomult technika, A8-ast megszégyenítő lábtér, izmos és nyomatékos turbómotor, kényelmes és nyugodt haladást biztosító DSG-váltó, jó hifi, átlagosnál gyengébb futómű, kiváló ár és magas szintű megbízhatóság – ez a legnagyobb Skoda dióhéjban.
Az ötödik Skoda igazi csodabogár: izgalmas a külseje, parádés a technikája, kényelmes, gyors és vidám. Városi autó, de a könnyű tereptől sem riad vissza. Az ára riasztó, 160 lovas benzinmotorral a fogyasztása is.
Sose hittem volna, hogy élvezni fogom a ráncfelvarrott Fabia menetpróbáját. Titokban a 180 lovas Fabia RS-re vágytam, de az csak pár hét múlva készül el Mlada Boleslavban. A skodások azonban kitettek magukért, az Athén környéki mélykék tengerparton minden új motor-, szín-, és karosszéria-változatot kipróbálhattunk.
Már értem, miért olyan vidám emberek a ralipilóták, miért tapadt Herczig Norbert arcára mosolya. Két perc csupán, ennyi volt, de felért azzal az élménnyel, amit életem eddigi legnagyobb G-terhelése okozott a torinói bobpályán. Akkor nagyon féltem, most nagyon boldog voltam.
A Skoda Yeti már első találkozásunkkor lenyűgözött. Aztán még kétszer, amikor az 1,8-as benzines és a kétliteres dízelt vezethettem. Magas ára mindkétszer letaglózott. Negyedszerre sikerült a Yeti alapváltozatát kipróbálni. Az 1,2-es elsőkerékhajtású Skoda Yeti megnyugtatott: különleges autó normális áron.
A ráncfelvarrott Skoda Fabia 1,2 TSI nemes ötvözete egy jó formájú, használható, praktikus, értékálló és értéktartó kisautónak, valamint egy modern, korszerű, könnyű, gazdaságos, dinamikus és takarékos motornak. A test és lélek egysége nem csupán prózai, élmény az autó vezetése. És ez komoly dicséret egy nem sportos kisautónak.
A környezetvédelmi kényszer és az unió nyomására lépett a VW-csoport, amikor bevezette modelljeiben az 1,6-os turbódízelt. Az Euro 5 normát teljesítő erőforrás immár az Octaviában is elérhető. Cégautónak kiváló választás, ám motorja hangos, vezetése unalmas.
A Kia Sportage, a Hyundai Tucson, a Nissan Qashqai és a Suzuki Grand Vitara mellé fészkeli be magát az autópiacon a Skoda Yeti, a cseh márka első igazi szabadidőautója. Terepen és városban, országúton és autópályán egyaránt kiemelkedő, az alsó-középkategóriájú limuzinoktól semmiben el nem maradó menettulajdonságai mellett praktikummal, gazdag alap- és extrafelszerelésekkel, valamint új motorokkal is csábítja vásárlóit. Alapára 4,6 millió forint.