Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c5492435-cd0f-496a-b883-a2927a4bb00e","c_author":"Pálúr Krisztina","category":"elet","description":"Nem ez az első alkalom, hogy kolozsvári születésű tervező egyik kreációját egy külföldi híresség viselte a vörösszőnyegen. A különleges fejdíszre azóta újabb megrendelést érkezett, a belőle született mémeken pedig sokat nevetett. ","shortLead":"Nem ez az első alkalom, hogy kolozsvári születésű tervező egyik kreációját egy külföldi híresség viselte...","id":"20250210_abodi-dora-jaden-smith-grammy-fejdisz-magyar-tervezo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5492435-cd0f-496a-b883-a2927a4bb00e.jpg","index":0,"item":"5f7446e5-a3e7-4aad-b0a4-bded9b3a2f51","keywords":null,"link":"/elet/20250210_abodi-dora-jaden-smith-grammy-fejdisz-magyar-tervezo","timestamp":"2025. február. 10. 17:30","title":"Így került rá Jaden Smith fejére a fekete vámpírkastély – interjú a tervezővel, Abodi Dórával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"539b3e0c-ec42-4396-8c1f-02a9aa513f24","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Mindenkinek szüksége van szabadságra. Vagy azért, mert egy váratlan esemény történt az életében vagy azért, mert szüksége van pihenésre, kikapcsolódásra. Azt azonban kevesen tudják, hogy milyen szabályok érvényesek a szabadságolást illetően, milyen jogai vannak a munkavállalónak, illetve a munkaadónak.","shortLead":"Mindenkinek szüksége van szabadságra. Vagy azért, mert egy váratlan esemény történt az életében vagy azért, mert...","id":"20250210_Kasszakulcs-41-szabadsag-betegszabadsag-munkajog-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/539b3e0c-ec42-4396-8c1f-02a9aa513f24.jpg","index":0,"item":"0cd79407-c743-4d69-843e-6e853429fc65","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250210_Kasszakulcs-41-szabadsag-betegszabadsag-munkajog-podcast","timestamp":"2025. február. 10. 05:50","title":"Én mondom meg, hogy mikor megyek szabadságra, vagy a főnököm? Kasszakulcs #41","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f1a53b3-a04f-4f2b-bc6e-185af231f0d0","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Megvan, hogy hol ad Orbán Viktor iránymutatást a kormánypártok képviselőinek.","shortLead":"Megvan, hogy hol ad Orbán Viktor iránymutatást a kormánypártok képviselőinek.","id":"20250210_balatonfured-fidesz-kdnp-kihelyezett-frakcioules","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f1a53b3-a04f-4f2b-bc6e-185af231f0d0.jpg","index":0,"item":"29908889-9028-48d4-b626-1eb28645456d","keywords":null,"link":"/itthon/20250210_balatonfured-fidesz-kdnp-kihelyezett-frakcioules","timestamp":"2025. február. 10. 14:20","title":"A szokásos helyre vonul el a Fidesz–KDNP februárban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eb85c80b-5060-4653-8081-c1a50170b6d3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A DSKY Moonwatch nemcsak nevében, kinézetében is pontosan olyan, mint az Apollo-program űrhajóin használt számítógép beviteli eszköze.","shortLead":"A DSKY Moonwatch nemcsak nevében, kinézetében is pontosan olyan, mint az Apollo-program űrhajóin használt számítógép...","id":"20250211_dsky-moonwatch-karora-apollo-program","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb85c80b-5060-4653-8081-c1a50170b6d3.jpg","index":0,"item":"4d28642d-f902-46ee-b7b4-15653d7331ce","keywords":null,"link":"/tudomany/20250211_dsky-moonwatch-karora-apollo-program","timestamp":"2025. február. 11. 10:03","title":"Sosem látott szinten menő karórát dobnak piacra: pont olyan, mint az Apollo-program számítógépe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"73d5faa8-d429-4b15-892e-6f97b5302200","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem véletlenül az egyik legzsúfoltabb területen dolgozik a legtöbbet a „lopós autó”. ","shortLead":"Nem véletlenül az egyik legzsúfoltabb területen dolgozik a legtöbbet a „lopós autó”. ","id":"20250211_fori-szabalytalan-parkolas-elszallitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/73d5faa8-d429-4b15-892e-6f97b5302200.jpg","index":0,"item":"d654c6cf-e156-4d4f-879c-b02e31108e34","keywords":null,"link":"/cegauto/20250211_fori-szabalytalan-parkolas-elszallitas","timestamp":"2025. február. 11. 10:00","title":"Egy kerület mind felett a fővárosi autóelszállításokban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20cf1e95-871d-4fcc-8a9d-ad35a7691489","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A nő azonnal meghalt, a kisgyermek életéért a kiérkező mentők sokáig küzdöttek, de végül őt sem tudták megmenteni.","shortLead":"A nő azonnal meghalt, a kisgyermek életéért a kiérkező mentők sokáig küzdöttek, de végül őt sem tudták megmenteni.","id":"20250211_menfocsanak-vonat-ele-lepett-gyogyithatatlan-beteg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20cf1e95-871d-4fcc-8a9d-ad35a7691489.jpg","index":0,"item":"6e19e9ef-ef8d-492c-b9d9-c69f188d7ffd","keywords":null,"link":"/itthon/20250211_menfocsanak-vonat-ele-lepett-gyogyithatatlan-beteg","timestamp":"2025. február. 11. 09:42","title":"Gyógyíthatatlan beteg volt a kisfiú, akivel az anyja a vonat elé lépett Ménfőcsanaknál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"475bff95-cfa3-4946-92fb-60fac96141d4","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"A korrupció elleni küzdelemre felállított Integritás Hatóság közreműködésével több olyan vizsgálat, illetve nyomozás is zajlik, amelynek a középpontjában a Rogán Antal által felügyelt Nemzeti Kommunikációs Hivatal áll. Ez az a hatóság, amelynek az elnökét, Biró Ferencet a hivatali autó jogszerűtlen használatával gyanúsítják, miközben maga a hatóság az utóbbi időben egyre kreatívabban közreműködik korrupciós cselekmények leleplezésében.","shortLead":"A korrupció elleni küzdelemre felállított Integritás Hatóság közreműködésével több olyan vizsgálat, illetve nyomozás is...","id":"20250210_integritas-hatosag-rogan-antal-rendorseg-nyomozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/475bff95-cfa3-4946-92fb-60fac96141d4.jpg","index":0,"item":"e26b58e5-dcd6-4e56-a0c3-0104c4372682","keywords":null,"link":"/360/20250210_integritas-hatosag-rogan-antal-rendorseg-nyomozas","timestamp":"2025. február. 10. 06:30","title":"Nincs még lefutva az Integritás Hatóság és Rogán Antal közötti harc","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Most egy darabig nem fog meccsre járni.","shortLead":"Most egy darabig nem fog meccsre járni.","id":"20250210_meccs-verekedes-reszeg-balhe-ugyeszseg-vademeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57.jpg","index":0,"item":"c0a75554-930d-4b6e-9436-9c937f637890","keywords":null,"link":"/itthon/20250210_meccs-verekedes-reszeg-balhe-ugyeszseg-vademeles","timestamp":"2025. február. 10. 09:43","title":"A magyar–török meccs után részegen eltörte szurkolótársa arccsontját, az ügyészség börtönt és kitiltást kér","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
De nemcsak az új színek csábítóak: 1982, a Corsa bevezetése óta bizony sok autó legördült már a gyártósorokról, és...
De nemcsak az új színek csábítóak: 1982, a Corsa bevezetése óta bizony sok autó legördült már a gyártósorokról, és vége a spártai, puritán feelingnek. A kis Opel tágas, OPC-változata brutális fenevad. Az egykor Steffi Graf által is reklámozott kocsiból mindeddig vagy 11 millió talált gazdára. Mint a tájékoztatón elmondták, „szexisebb” Corsát szerettek volna faragni a korábbi modellből, és ez mindenképpen sikerült. A lámpák sasszemesebbek lettek, a hűtőrács sportosabb, mosolygósabb, a pop artos beütések pedig fiatalosak. A 15-féle karosszériaszínben ma már van „guacamole” is, miközben felszereltségben is történt néhány előrelépés. A Corsa kategóriájában például nem szokványos a kanyarfényszóró vagy a kormánykerék fűthetősége. Nem beszélve az igen praktikus flex-fix csomagtartó rendszerről, amelynek a segítségével néhány másodperc alatt a hátsó ajtó mögé szerelhetjük fel a kerékpárjainkat.
További képek a galériában
Opel
Az autó eddig sem mértéktelen étvágyát még lejjebb tornászták: állítólag 13 százalékkal fogyasztanak kevesebbet a Corsák. Az 1,3 CDTi például papíron már átlag 3,5 liter gázolajjal is beéri száz kilométeren, a start/stop rendszer miatt pedig a károsanyag-kibocsátása is 99-ről 94 grammra csökkent. A piros lámpánál kuplungozásig leálló motort a fordulatszámmérő visszajelzőn a külön erre rendszeresített rovátkán pihenő mutató jelzi. A megoldás hamarosan más modellekben is debütálni fog. Addig is az Opel vigyázó szemét új piacokra emeli: a hírek szerint nemsokára Corsával járhatnak majd Chilében, Ausztráliában, de Izraelben is. A néhány órás tesztvezetés során az erősebb 1,3-as dízelt, az 1,2-es és az 1,4-es benzinest volt szerencsénk kipróbálni. Valóban vidámabb a beltér, a színes keret a légbeömlők körül kellemes hangulatot kölcsönözhet a sofőrnek, igaz, valahogy mégis a 2000-es évek elejére emlékeztet a dizájn. El lehet férni belül, ám azért akad egy kis hiányérzetünk. Egészen konkrétan nem találjuk a beígért 95 lóerőt. Meglehet, rossz autóba ültünk, de akárhogyan is nyomjuk a pedált, elég lomhán mozog a dízel autó. Aztán kiderül, 1265 kilogrammos a kicsi kocsi, és akkor elszégyelljük magunkat – hogyan is számíthattunk száguldásra? Mindenesetre megremegünk a gondolatra: mi lett volna, ha véletlenül a 75 lóerősbe ültetnek?! Csak a rosszmájúságunk miatt jegyezzük meg, hogy kormányfűtés van (jóllehet szerintünk felesleges plusz pénzt fizetni a kicsit visszataszító, rideg varánuszbőr-kormányért), sminktükör-világítás viszont nincs a Corsában. Na jó, még egy kritika: bizonyára, néhány hónap alatt beleszokik az ember, de addig elég furcsa az „elektronikus index”, vagyis nehéz elfogadni, hogy nem billen a kar, csupán finom kattogással jelzi azt, hogy működik az irányjelzőnk.
A következő megállónál aztán elpártol tőlünk a szerencse. Pontosabban megtalál minket a balszerencse, méghozzá egy tűzpiros, 1,2-es benzines Corsa formájában. Pedig mi tényleg mindent bevetettünk a kollégával, hogy ne ezt kapjuk: időben elkezdtünk sorban állni, szélesen mosolyogtunk, sőt, még néhány udvarias semmiséget is mondtunk franciául a francia opeles hölgynek. Mindez mit sem számított: gonosz módon száműztek az easytronicos kocsiba, és csak távolról szemlélhettük a durvább benzineseket. Ez volt a legeslegutolsó a választékban, mindenki menekült tőle. Okkal. A kocsi valódi büntetés, néhány nap benne, és a legkeményebb al-kaidás is feladja az ellenállást. A gázadásra nem gyorsul, hanem ugrál, mint egy megvadult teve. Melegebb motorral kicsit jobb a helyzet azért, de távol áll az ideálistól.
Opel
Miközben azon igyekezünk, hogy elkerüljük a szélvédővel való találkozást, András kolléga megjegyzi, a 85 lóerős autó szerinte nőknek ideális, mert a rendszer semmivel sem vált rosszabbul, mint az átlag női sofőr. Mi ezennel ünnepélyesen elhatárolódunk tőle és mélyen szexista megjegyzésétől. Egyébként pedig szerintünk nőknek sem való. Egy pillanatra a falábú kalózok ugrottak be lehetséges célcsoportként, ám nekik felesleges az olcsó, és nem is rossz minőségű, ámde térdmagasságban elhelyezett navigáció, elvégre ott ül a vállukon a mindentudó papagáj. Egyébként pedig az easytronic „félautomata” váltó azért jó, mert sokkal olcsóbb, mint az automata, viszont nem is fogyaszt annyit, mint szomjas féltestvérei. Cserében viszont sosem tudjuk, váltáskor előrelendül-e az autó, netán csak ugrik egyet.
Aztán ránkmosolyog Fortuna, és átülhetünk egy 1,4-es benzinesbe. Mit mondjunk, ég és föld. Előbbi afféle dodzsem, míg a második már igazi autó. Ez azért érdekes, mert mind a kettőnek ugyanaz a karosszériája, mégis, a motor és a belső felszereltség, az ülések komfortja és oldaltartása miatt határozottan a fenti érzéseket regisztráljuk magunkon. A nagyobbik benzinest kifejezetten dinamikusan lehet mozgatni, itt megtaláljuk mind a száz lovat, sőt! Ha ránk hallgatnak, ilyet vesznek, vagy a start/stopos kisdízelt. Ja, és persze valami testreszabott színes kiadásban…