Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"fba5265e-c3ef-4306-b3bf-fc8e8df842b9","c_author":"HVG","category":"360","description":"Gyengeárammal piszkálnák amerikai kutatók a bőrön élő baktériumokat, hogy gyógyszerek használata nélkül vegyék elejét a fertőzéseknek.","shortLead":"Gyengeárammal piszkálnák amerikai kutatók a bőrön élő baktériumokat, hogy gyógyszerek használata nélkül vegyék elejét...","id":"20250204_hvg-gyengearam-sebgyogyitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fba5265e-c3ef-4306-b3bf-fc8e8df842b9.jpg","index":0,"item":"733ff98e-695a-4bcd-8420-1197051d7890","keywords":null,"link":"/360/20250204_hvg-gyengearam-sebgyogyitas","timestamp":"2025. február. 04. 16:00","title":"1,5 voltos elektromos áram csodát tehet a sebek gyógyításában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0a68177-f549-4189-93e5-aa328a7c7d26","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A lapon szereplő Dr. (valamilyen) Péter a mentőorvos neve, nem a Tisza Párt elnökéé.","shortLead":"A lapon szereplő Dr. (valamilyen) Péter a mentőorvos neve, nem a Tisza Párt elnökéé.","id":"20250203_Peterfalvi-Attila-megerositette-hamisitvany-Magyar-Peter-kiszivargott-mentos-esetlapja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0a68177-f549-4189-93e5-aa328a7c7d26.jpg","index":0,"item":"bb88c79e-8f67-43e8-8530-007dd9c29d56","keywords":null,"link":"/itthon/20250203_Peterfalvi-Attila-megerositette-hamisitvany-Magyar-Peter-kiszivargott-mentos-esetlapja","timestamp":"2025. február. 03. 20:02","title":"Péterfalvi Attila: Hamisítvány Magyar Péter kiszivárgott mentős esetlapja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e5fd99e-2019-4e7e-a153-3245b0cac225","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A rendőrség halált okozó súlyos testi sértés gyanúja miatt nyomoz a nő halálának ügyében.","shortLead":"A rendőrség halált okozó súlyos testi sértés gyanúja miatt nyomoz a nő halálának ügyében.","id":"20250203_iskola-bombariado-bombafenyegetes-sz-ervin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e5fd99e-2019-4e7e-a153-3245b0cac225.jpg","index":0,"item":"0c12b65a-6c06-4b6c-ae69-fa2ad9ec619b","keywords":null,"link":"/itthon/20250203_iskola-bombariado-bombafenyegetes-sz-ervin","timestamp":"2025. február. 03. 19:21","title":"Januárban halt meg az anyja a 15 éves fiúnak, aki bombafenyegetést küldött 46 iskolának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c7450b2-3736-4e51-925d-b66b43ba39b8","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag","description":"A svéd ügyészség arra jutott, hogy a felkészületlen legénység és a rossz időjárás volt az oka, hogy a Vezhen elszakította a tenger alatti kábelt.","shortLead":"A svéd ügyészség arra jutott, hogy a felkészületlen legénység és a rossz időjárás volt az oka, hogy a Vezhen...","id":"20250204_szabotazs-bolgar-hajo-adatkabel-balti-tenger","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c7450b2-3736-4e51-925d-b66b43ba39b8.jpg","index":0,"item":"e617f5e7-9268-4b62-9e87-60859ae02da2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250204_szabotazs-bolgar-hajo-adatkabel-balti-tenger","timestamp":"2025. február. 04. 11:07","title":"Nem szabotázs miatt tépett el egy bolgár hajó egy adatkábelt a Balti-tengeren","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f3a144ef-06eb-4c9b-bbe4-d91d5f43b2e5","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Örebróban tört ki lövöldözés egy felnőttképzési központban, egy svéd hírügynökség szerint az elkövető öngyilkos lett.","shortLead":"Örebróban tört ki lövöldözés egy felnőttképzési központban, egy svéd hírügynökség szerint az elkövető öngyilkos lett.","id":"20250204_lovoldozes-sved-iskola-ot-serult-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f3a144ef-06eb-4c9b-bbe4-d91d5f43b2e5.jpg","index":0,"item":"17759bd7-06d7-4f35-98f0-46dda9b0f41c","keywords":null,"link":"/vilag/20250204_lovoldozes-sved-iskola-ot-serult-ebx","timestamp":"2025. február. 04. 15:20","title":"Lövöldözés volt egy svéd iskolában, öt embert meglőttek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bc224fed-d435-440d-bca1-35c51e3566ea","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Az ATV volt elnökének máskor is bőkezűen támogatott céghálója is felfogott egy 60 milliós tételt.","shortLead":"Az ATV volt elnökének máskor is bőkezűen támogatott céghálója is felfogott egy 60 milliós tételt.","id":"20250205_Megerkezett-a-mentrend-szerinti-105-millios-allami-szponzorpenz-a-Tiborcz-Csetenyi-paros-cegehez","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bc224fed-d435-440d-bca1-35c51e3566ea.jpg","index":0,"item":"1b0fb6c5-b498-49d4-9e1f-fe5022bbbc4e","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_Megerkezett-a-mentrend-szerinti-105-millios-allami-szponzorpenz-a-Tiborcz-Csetenyi-paros-cegehez","timestamp":"2025. február. 05. 14:17","title":"Megérkezett a menetrend szerinti 105 milliós állami szponzorpénz a Tiborcz–Csetényi-páros cégéhez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f9ce926-8e2c-4938-88b6-2c68ff521e5f","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Biró Ferencet hűtlen kezeléssel és hivatali visszaéléssel gyanúsította meg az ügyészség, ami ellen panasszal élt.","shortLead":"Biró Ferencet hűtlen kezeléssel és hivatali visszaéléssel gyanúsította meg az ügyészség, ami ellen panasszal élt.","id":"20250205_integritas-hatosag-biro-ferenc-gyanusitas-ugyeszseg-panasz-elutasitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f9ce926-8e2c-4938-88b6-2c68ff521e5f.jpg","index":0,"item":"a61119ba-156b-4dee-a0d7-86a9e34d57fb","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_integritas-hatosag-biro-ferenc-gyanusitas-ugyeszseg-panasz-elutasitas","timestamp":"2025. február. 05. 15:28","title":"Gyanúsított marad az Integritás Hatóság elnöke, az ügyészség elutasította panaszát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ae34ca11-b63c-4081-a113-a53194ff6926","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A főpolgármester továbbra is küzd a Mini-Dubaj megépítése ellen, bár több kihívással is szembe kell néznie. ","shortLead":"A főpolgármester továbbra is küzd a Mini-Dubaj megépítése ellen, bár több kihívással is szembe kell néznie. ","id":"20250205_Karacsony-Gergely-Budapest-Fidesz-Mini-Dubaj","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae34ca11-b63c-4081-a113-a53194ff6926.jpg","index":0,"item":"65bd3420-33bf-4f67-b26b-6916a8925e50","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_Karacsony-Gergely-Budapest-Fidesz-Mini-Dubaj","timestamp":"2025. február. 05. 18:38","title":"Karácsony Gergely: Budapest nem Bindzsisztán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Leading Car – hirdeti a felirat a kocsin. A World Series By Renault (WSR) hazai versenyének felvezető autója nem piacvezető ugyan a kategóriájában (ez első hét hónapban 137-et adtak el, ezzel a felső-középkategóriában a nyolcadik legkelendőbb autó), de fontos szereplője a magyar autópiacnak. Emlékszem, amikor a mávos főnököm Lagunájában először beülhettem, úgy éreztem, hogy közelebb kerültem az istenhez. A Lagunára azóta is tisztelettel tekintek, bár elismerem, hogy a versenytársak kissé lelépték. De nézzük, mivel tudnak védekezni a franciák.
bcs
2010 végén hozzányúltak az öregedő Lagunához. A laza ráncfelvarrásról korábban bővebben írtunk, amikor először vehettük szemügyre az új Lagunát, ezúttal inkább a négykerék-kormányzás élményét próbáljuk megragadni.
A négykerék-kormányzás adta sportosság tavaly ősszel is meglepett. Most, a hosszabb tesztelés során az egekbe repített. Úgy kanyarodik az autó, mint egy BMW. Mit BMW! Mint egy gokart, élvezet bedönteni, körforgalmakban gyorsítani. Hatvan kilométer/óránál alacsonyabb sebességeknél a hátsó kerék az elsőkkel ellentétes irányban fordul el, akár 3,5 fokos szögben. Így kisebb a fordulókör (megegyezik a Clióéval), könnyebb a manőverezhetőség. 60 kilométer/óra felett a hátsó kerék az elsővel azonos irányba fordul el, ami fokozott menetstabilitást eredményez. A hátsó tengely az ideális ívet követi, a hátsó kerék elfordulási szöge a legtöbb esetben nem haladja meg a 2 fokot. Javul az autó tapadása, az elektronikának később kell beavatkoznia, így a vezető jobban kitolhatja az irányítás határait. Annyira magabiztosan kanyarodtam vele, mintha összkerékhajtású kocsit hajtottam volna. Hidraulikus a szervokormány, a 4Controlnak csak egyetlen hátránya van, nincs pótkerék az ezzel szerelt verzióban.
bcs
Start-stop sincs, motorja halk, 400 newtonméteres nyomatékát már 2000-es fordulaton leadja. 8,5 másodperc alatt gyorsul fel száz kilométeres óránkénti sebességre. Jó megy a kocsi, nem csupán a matricák éreztetik, hogy nem hétköznapi az ereje. Bő gázzal hajtva könnyedén ránk villan a traffipax. 5000-es fordulat fölött tilt le a motorelektronika - ezt próbálgatva 120 kilométer/órás sebességnél vettem észre az igazoltató rendőröket. Azt a bólintást nem kívánom senkinek, szerencsére nem füstöltek a gumik, így nem is tűnt fel a rend éber őreinek, hogy tesztelés esete forog fenn. A lassulás miatt felgyulladó vészvillogót szerencsére nem vették figyelembe. Hármasban 120-nál, négyesben 170 környékén dadog le a motor.
A takarékos vezetésben váltásra figyelmeztető jelző segít. Óvatos vezetéssel, kevés városi dugóval 7,5 literes átlagfogyasztást mértem a Lagunával megtett 300 kilométer végén.
[[ Oldaltörés (Nem drága autó) ]]
A méretes autóból nem könnyű kilátni hátra, a tükrök kicsik, a tolatásban radar segít. A 18-as kerekek ellenére nem érezni az úthibákat, futóműve kitűnő.
bcs
A kétzónás klímával, elektronikus rögzítőfékkel, négykerék-kormányzással, xenonfényszórókkal és ülésfűtéssel felszerelt Lagunát 180 lovas dízelmotorral 8 millióért kapunk, tesztautónkon még volt pár extra: többek között, 18 hüvelykes sötétszürke keréktárcsák 100 ezer forintért, metálfény 125 ezerért, Bose hangrendszer Bluetooth-kihangosítóval szépen muzsikál 160 ezerért pakoltak bele. A tesztautó végső ára 8,64 millió forint volt. Ezért a pénzért a hasonlóan felszerelt versenytársak közül nem kapunk semmit.
Versenytársak
VW Passat Highline 2,0 TDI (170 LE) 9,06 millió forint – extrákkal 11,159 millió forint Opel Insignia 2,0 CDTi Cosmo (160 LE) 8,63 millió forint – extrákkal 9,717 millió forint Ford Mondeo 2,0 TDCI Titanium (163 LE) 8,65 millió forint – extrákkal 10,021 millió forint Toyota Avensis 2,2 D-Cat (180 LE) 9,02 millió forint – extrákkal 9,7 millió forint Mazda 6 180 GTA (180 LE) 8,6 millió forint (akciós ár) – extrákkal 9,5 millió forint Volvo S60 D3 Momentum (163 LE) 9,66 millió forint – extrákkal 11 millió forint BMW 320d (184 LE) 9,99 millió forint – extrákkal kb. 13 millió forint Honda Accord 2,2 Executive (180 LE) 9,6 millió forint Peugeot 508 2,0 HDi Allure (163 LE) 9,015 millió forint – extrákkal 10 millió forint
Versenytársaihoz képest ugyanakkor elmarad a kényelmi-szórakoztató rendszer színvonala, minősége és kezelhetősége (lassúbb, butább és körülményesebb), valamint a vezetéstámogató kiegészítések tárháza nagyon szegényes. Nincs holttérfigyelő, sávtartó, elalvásgátló, ütközés megelőző, de távolságtartó sebességtartó sem. Hétköznapi felhasználóként sokat bajlódnék a navigáció és a rádió/hifi beállításaival, sőt a telefonálás sem egyszerű – bár a Bluetooth-kapcsolat létrehozása könnyű. A funkciókat szétszórták, a középkonzol középső és alsó fertályán is találunk vezérlő gombokat, irányító bizgentyűket, amelyeket nem tudunk gyorsan és természetesen kezelni. A sebességszabályzó használatához előbb be kell kapcsolni a funkciót a középkonzol alján, majd a kormányon lévő gombokkal immár könnyedén szabályozhatjuk traffipaxok közelében a sebességet.
Az auto-motor-und-sport magazin idei 18. számában laikus felhasználókkal (fiatal és idős alanyokkal egyaránt) tesztelték egy tucat kocsi menürendszerét és beállításait. Ebben az összehasonlításban a Laguna végzett a végen, a leglassabb klíma-, hifi-, telefon-, navigációs beállításokkal. A legtöbb bosszúságot is a Laguna okozta a felhasználóknak.
bcs
Nekem sok bajom nem volt a testre szabással, de azért én is anyáztam, amikor nem tudtam felvenni híváskor a telefont, amíg meg nem találtam egy 15 milliméteres kapcsolót a kormány mögött. A navigáció kijelzője is jóval kisebb a versenytársakénál, előnye ugyanakkor, hogy könnyedén frissíthető. A Renault nem kínál hangvezérlést sem.
A hátsó ülések kényelme megfelelő, a csomagtartó 450 literje átlag alatti érték, akinek nagyobb kell, választhatja kombiban is a Lagunát.