szerző:
MTI

Mexikóvárosban a legszörnyűbb, Montrealban a legjobb a közlekedési helyzet egy felmérés szerint. Budapest a felsorolásban nem szerepel.

Mexikóban vezetni rémálom, míg Montrealban viszonylag gyerekjáték – legalábbis ez derül ki az IBM cég által szponzorált, 20 város 8 ezer lakójának megkérdezésével készült felmérésből, amelynek eredményét csütörtökön tették közzé. A megkérdezettek – akik mindannyian rendszeresen vezetnek – azt értékelték, hogy milyen szintű "gyötrelmet" okoz nekik a városukban való közlekedés, valamint annak következményeit a stresszt, az elvesztegetett időt és egészségüket tekintve.

"A forgalomtorlódások globálisan csökkenőben vannak, miközben az ingázás miatti gyötrelem növekvőben van" – összegezte Vinodh Swaminathan, az IBM intelligens közlekedési rendszerek igazgatója. Az igazgató magyarázata szerint a gyengélkedő gazdaságok és a magas üzemanyagárak az okai annak, hogy a legutóbbi, négy évvel ezelőtti felméréshez képest csökkent a forgalmi dugók száma. A megkérdezettek 41 százaléka letenné az autóját és tömegközlekedésre szállna át, ha az megfelelő lenne.

©

A városok közül Mexikóváros érte el a legmagasabb "gyötrelmi" pontszámot, 108-at, míg Montreal csak 21-es indexet kapott. A 20 vizsgált város közül a negyedik legjobb helyezést érte el Stockholm, ahol a dugódíj bevezetését követően 25 százalékkal csökkent a forgalom, és felére csökkent a közlekedési idő. Moszkvában az autóvezetők fele saját bevallása szerint naponta három óránál is többet tölt a forgalomban elakadva. A felmérésben a legnagyobb haragot a pekingi és sencseni sofőrök fejezték ki, míg az újdelhi autóvezetők hajlottak a leginkább arra, hogy feladják a forgalommal való küzdelmet és hazamennek.

A városok gyötrelmi sorrendje: Mexikóvárost Sencsen és Peking követte, majd Nairobi, Johannesburg, Bengaluru (Bangalor), Újdelhi, Moszkva, Milánó, Szingapúr, Buenos Aires, Los Angeles, Párizs, Madrid, New York, Torontó, Stockholm, Chicago, London és Montreal. Átlagosan a városlakók 60 százaléka használt autót vagy motorkerékpárt a bejáráshoz, amelynek átlagos távolsága naponta 20,6 kilométer volt 33 perc alatt. A lakosok mintegy 13 százaléka ingázott busszal és 7 százaléka vonattal.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Nem utal az Államkincstár a hódmezővásárhelyi önkormányzatnak

Nem utal az Államkincstár a hódmezővásárhelyi önkormányzatnak

"Örülök, hogy mellrákom van" – a szűrés fontosságáról posztolt egy beteg

"Örülök, hogy mellrákom van" – a szűrés fontosságáról posztolt egy beteg

Nehéz a választás? Meglepő funkciót tesztel titokban a Netflix

Nehéz a választás? Meglepő funkciót tesztel titokban a Netflix

Átjutott az orosz határon Kim Dzsong Un páncélvonata

Átjutott az orosz határon Kim Dzsong Un páncélvonata

Fákat vágnak ki Budapesten, de csak azokat, amik balesetveszélyesek

Fákat vágnak ki Budapesten, de csak azokat, amik balesetveszélyesek

Karácsonnyal veszekszik a főváros patkányügyben

Karácsonnyal veszekszik a főváros patkányügyben