Tetszett a cikk?

Remek játék, zseniális közlekedési eszköz, apró lépés a füstmentes város megteremtése felé, vagy orbitális hülyeség? Kíváncsiak voltunk, hogy melyik állítás igaz leginkább a legújabb városi kedvencre, az elektromos rollerre. Egy hétig nyúztuk az E-Rollert a válaszért.

Az már a gázkar első meghúzáskor kiderült, hogy ez a roller nem játékszer! A 800 Watt teljesítményű villanymotor ugyanis akkorát rántott, hogy éppen csak fenn maradtam a rolleren, de miután az elindulás nehézségein átestem, már 30-35 kilométer/órával száguldottam a Városliget egyik, autók által nem használt útján. Mi az osztrák Leier cég két elektromos rollere közül az izmosabb EFG02-es modellt próbáltuk ki, a kisebbik testvért harmadnyi teljesítményű, 300 wattos motor hajtja.

5-10 perc kellett ahhoz, hogy megszokjuk, egy rolleren állva száguldozunk. Különösen a kormányzás jelentett nehézséget kezdetben. Miután hozzászoktunk hirtelen haragjához, ki mertük próbálni a kormányon lévő turbó gombot is, ami olyan érzés volt, mint amikor autóban előzés előtt visszaváltunk. A „turbóval” azonban érdemes csínján bánni, mert a plusz teljesítmény alaposan leszívja az akkut. A 800 wattos motor egyébként szokatlan erővel húz, és komolyabb emelkedőkön is bírja szusszal, bár az igazsághoz tartozik, hogy hegyekben nem tettük próbára.

Arra voltunk kíváncsiak, hogy az E-Roller hogyan használható városi körülmények között. Hála a vastag kerekeknek, a roller nagyon stabil, az első szimpla és a hátsó dupla teleszkópok pedig egy kátyús vagy macskaköves út egyenetlenségeit is remekül elnyelik. Viszont a kicsi kerekek a magasabb padkákkal nehezen boldogulnak, a felugratást nem ajánljuk, mert abból nagy zakó lehet.

A roller akkumulátora normál hálózatról tölthető, éppen úgy, ahogy egy mobiltelefon. Tesztünk során azt tapasztaltuk, hogy alacsony töltöttségi szintről 3-4 óra alatt sikerült feltölteni az akkut, amit a tápegység ledjének zöld színre váltása jelez.

Az E-Roller egyik szimpatikus tulajdonsága, hogy szerkezetileg rendkívül egyszerű, sallangokat alig találni rajta. Ránézésre lerí, hogy a gyártó nem sajnálta belőle az anyagot, viszont cserében a roller maga 36 kilogrammot nyom, vagyis megemelni sem könnyű, nem hogy cipelni. Az E-Roller elöl és hátul tárcsafékeket kapott, ami meggyőzően állítja meg nagy sebességnél is, a hátsó fékkel pedig látványos farolásokat is könnyű bemutatni.

A másik érdekes kérdés az elektromos roller hatótávolsága. A nálunk lévő típus akkumulátora (36 V/12Ah) a gyári adatok szerint 18 kilométer megtételére képes egy töltéssel, ami a legtöbb esetben bőven elégséges. Ennek ellenére érdemes a töltöttséget mutató kijelzőn tartani a szemünket, ha nem akarunk megszakadni a terhétől. Hiába az összecsukható szerkezet, ennek legfeljebb annyi hasznát vesszük, hogy befér az autó csomagtartójába, buszozást nem vállalnék vele.

Ha valaki úgy érzi, hogy ő már túl kényelmes vagy lusta a rollerezéshez, akkor az E-Roller egy mozdulattal „robogóvá” alakítható: az állólap megfelelő nyílásába bele kell állítani a csőre szerelt nyerget.

Fülöp Norbert

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Autó

Elektromos biciklit kínál a Smart

Beszáll az elektromos kerékpárok piacára a Daimler fennhatósága alá tartozó Smart: a márka az augusztus 31-én, a németországi Friedrichshafenben tartandó Eurobike kiállításon mutatja be e-bike-ját, amit az elektromos bringák specialistájának számító Grace nevű berlini céggel közösen fejlesztettek ki.

Biró Csongor Autó

Elektromos Smartot vezettünk

Legalább ezer-ezerötszáz elektromos Smart futkározik világszerte, elsősorban a világ zöldebb, technológiai értelemben érettebb vidékein: az Egyesült Államokban, Londonban, Németországban. A berlini szállodák előtt bérelhető biciklik mellett villanykútról egyelőre ingyen tölthető Smartokat is kölcsönözhetünk. A Michelin Challenge Bibendum rendezvényen díjtalanul élvezhettük a környezetbarát autózást a kicsi kocsival.

MTI Autó

Jön az elektromos népautó?

Míg a nagy autógyárak piacképes vagy előkészületi stádiumban lévő elektromos autóinak ára 30 ezer eurónál kezdődik (Nissan Leaf 30 ezer, Mitsubishi i-MiEV 35 ezer, BMW Megacity Vehicle 36-38 ezer), addig egy aacheni kft. igazi "népautóval" akar betörni a villanymeghajtású mobilok piacára.