szerző:
MTI

A francia Renault autógyár a Clio modell gyártásának oroszlánrészét Franciaországból Törökországba tervezi áttelepíteni.

A Renault vezetősége belső tájékoztatás keretében közölte, hogy a Clio szubkompakt modell gyártásának kevesebb mint 30 százaléka marad Franciaországban, a többi átkerül Törökországba - közölte a Reuters hírügynökség szakszervezeti körökből származó infrmáció alapján.   

A Renault szóvivője nem kommentálta a negyedik generációs Clio modell, a Franciaországban az idén a második legnagyobb példányszámban eladott gépkocsi gyártási terveire vonatkozó megkeresést. A modellnek eddig 41 százaléka készült Franciaországban, 46 százaléka Törökországban és 13 százaléka Spanyolországban.

A francia kormány a 13 éves csúcson álló munkanélküliség csökkentésére tett ígéretet és ennek keretében nyomást gyakorol a nagyobb francia vállalatokra, például az ArcelorMittal acél- és bányaipari konszernre és a Sanofi gyógyszeripari vállalatra a belföldi munkahelyek megőrzése érdekében.

Az idén francia belföldi vállalatok gyártották az Európában értékesített Renault modellek 42 százalékát, szemben a PSA Peugeot Citroen 64 százalékával. A PSA még így is magára vonta a kormányzat haragját egy üzem bezárása és 8 ezer fő elbocsátásának bejelentése miatt.

A Renault részvényeinek 15 százaléka állami tulajdonban van. A vállalat elnökét már 2010-ben, amikor először híre kelt annak, hogy külföldre kerülhet a Clio gyártása a "szőnyeg szélére állította" Nicolas Sarkozy elnök. Carlos Ghosn, a Renault elnöke akkor ígéretet tett, hogy mindaddig a Párizs melletti Flins gyárban marad a Clio gyártása, amíg a Zoe elektromos autó elegendő forgalmat ér el ahhoz, hogy átvehesse a helyét. A Clio gyártásának áthelyezése Törökországba azonban az előre lefektetett menetrend szerint halad, miközben a Zoe jövőjéről csak annyit lehet tudni, hogy gyártása jövőre kezdődhet meg.

Az elektromos autók jövője általában is meglehetősen ködös. A Renault japán együttműködő partnere, a Nissan elektromos autója, a Leaf eladásai elmaradnak a várakozásoktól és ugyanez a helyzet a Peugeot által licencben gyártott Mitsubishi modellel is.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Minden második magyar rosszul szemetel

Minden második magyar rosszul szemetel

Meghalt a Celtic Glasgow BEK-győztes csapatkapitánya

Meghalt a Celtic Glasgow BEK-győztes csapatkapitánya

Japán átfordult a Csodálatos harmónia korszakára, és már előre örül neki

Japán átfordult a Csodálatos harmónia korszakára, és már előre örül neki

Borúlátóbbak a hazai cégek, kétéves mélypontjára esett a GKI konjunktúraindexe

Borúlátóbbak a hazai cégek, kétéves mélypontjára esett a GKI konjunktúraindexe

Leégett a házuk, de gyerekeit még ki tudta menteni egy soroksári nő

Leégett a házuk, de gyerekeit még ki tudta menteni egy soroksári nő

Ezért nem jó, ha a világ első embere a Twitteren át kommunikál a világgal

Ezért nem jó, ha a világ első embere a Twitteren át kommunikál a világgal