szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Suzuki kisautójából, a 2004-ben világstratégiai modellként bevezetett Swiftből immár több mint 3 milliót adtak el világszerte – közölte a Suzuki Motor Corporation. A hárommilliós értékesítési darabszámot nyolc év és két hónap múltán, januárban érte el a modell.

A Swiftben a Suzuki kisautókkal kapcsolatban felhalmozott szakértelme ölt testet, illetve az a szándék, amellyel a gyártó sportos, stílusos, élményszerűen vezethető kocsikat kíván létrehozni - írta közleményében a cég.

A Swift „világstratégiai modellként” történő gyártása és piaci bevezetése 2004 novemberében kezdődött Japánban. A rákövetkező évben Magyarországon, Indiában és Kínában is megindult a gyártás; Thaiföld 2012 márciusában csatlakozott a Swiftet gyártó országok táborához. Mára a modellt a világ több mint 120 országában és régiójában vásárolják, és olyan népszerű, hogy összesített eladásai átlépték a hárommilliós határt.

A Swiftet a Japán Autós Szakírók és Újságírók Konferenciája 2006-ban és 2011-ben is az „év autójának” választotta. Megbecsültségét emellett olyan díjak jelzik, mint a 2005–2006-os japán „év autója” szavazáson a „legjobb vezetési élmény” különdíj, továbbá számos európai, indiai és a világ más országaiból származó kitüntetés.

A 2010-es modellfrissítéssel a Swift teljesen megújult és a kocsi környezetterhelését is sikerült csökkenteni. A hárommillió eladott Swiftnek hozzávetőleg 13 százaléka Japánban, 45 százaléka Indiában és 23 százaléka Európában talált gazdára.

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!