Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A támadás célpontja a moszkvai számvevő kamara egyik tanácsadója volt.","shortLead":"A támadás célpontja a moszkvai számvevő kamara egyik tanácsadója volt.","id":"20250604_bergyilkossag-oroszorszag-moszkva-milliardos-vademeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57.jpg","index":0,"item":"8e2d558e-25bc-46e4-a001-0da95ff33322","keywords":null,"link":"/vilag/20250604_bergyilkossag-oroszorszag-moszkva-milliardos-vademeles","timestamp":"2025. június. 04. 10:43","title":"Azzal vádolnak egy orosz milliárdost, hogy bérgyilkost fogadott fel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8418fb8b-3448-41ed-846e-5ec23481d46a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A korosodó Vitara és S-Cross a korábbiaknál szerényebb teljesítményű változatban folytatja életútját.","shortLead":"A korosodó Vitara és S-Cross a korábbiaknál szerényebb teljesítményű változatban folytatja életútját.","id":"20250604_gyengebb-uj-motort-kap-az-esztergomi-suzuki-vitara-s-cross","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8418fb8b-3448-41ed-846e-5ec23481d46a.jpg","index":0,"item":"20fb0eaa-6344-4be4-8a92-7ba4ab4c4ab3","keywords":null,"link":"/cegauto/20250604_gyengebb-uj-motort-kap-az-esztergomi-suzuki-vitara-s-cross","timestamp":"2025. június. 04. 08:58","title":"Gyengébb új motort kapnak az esztergomi Suzukik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de6b3172-78e9-43af-ba1e-e67f84ce4e93","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Fűrésszel és bozótvágó késsel estek a játszótérnek, a rendőrök egy helyi fiatal párt gyanúsítanak a rongálással.","shortLead":"Fűrésszel és bozótvágó késsel estek a játszótérnek, a rendőrök egy helyi fiatal párt gyanúsítanak a rongálással.","id":"20250605_salgotarjani-jatszoter-rendorseg-furesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de6b3172-78e9-43af-ba1e-e67f84ce4e93.jpg","index":0,"item":"fa6b43c9-d1c5-4c4d-8dee-ffd29e26d3bf","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_salgotarjani-jatszoter-rendorseg-furesz","timestamp":"2025. június. 05. 15:46","title":"Színtiszta vandalizmus: egy salgótarjáni pár láncfűrésszel és bozótvágóval tett tönkre egy játszóteret","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ee1a112-815d-48e8-b929-13e7c2c67055","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A McLaren 30 évvel ezelőtt i Le Mans-i győzelmének emléket állító különleges 750S-ből nem túl sok készül.","shortLead":"A McLaren 30 évvel ezelőtt i Le Mans-i győzelmének emléket állító különleges 750S-ből nem túl sok készül.","id":"20250604_kevesen-csaphatnak-le-mclaren-750s-kokemeny-uj-sportkocsi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ee1a112-815d-48e8-b929-13e7c2c67055.jpg","index":0,"item":"801560ab-b92e-4ae4-8c7b-0f3aa9a2c923","keywords":null,"link":"/cegauto/20250604_kevesen-csaphatnak-le-mclaren-750s-kokemeny-uj-sportkocsi","timestamp":"2025. június. 04. 07:21","title":"Kevesen csaphatnak le a McLaren kőkemény új sportkocsijára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6e531fc4-3c0f-47e7-b5f9-244b8047bc78","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Google nemrég a Fotó szolgáltatásához készített egy mesterséges intelligenciára építő keresőt, ám a jelek szerint a megoldás nem egészen úgy működik, ahogy azt a cég elképzelte.","shortLead":"A Google nemrég a Fotó szolgáltatásához készített egy mesterséges intelligenciára építő keresőt, ám a jelek szerint...","id":"20250604_google-fotok-ask-photos-gemini-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6e531fc4-3c0f-47e7-b5f9-244b8047bc78.jpg","index":0,"item":"ce3605bc-0525-4e15-8c3f-78a86766699b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250604_google-fotok-ask-photos-gemini-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. június. 04. 18:03","title":"Nem várt hibába futott bele a Google, visszavont egy fontos frissítést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bbecf1fb-4769-4f4a-8dfa-6b90c69fb749","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A viszonylag konfliktusmentes május után újra feszült lett a viszony a két állam között. Izrael védelmi minisztere a szíriai elnököt teszi felelőssé a két támadásért. ","shortLead":"A viszonylag konfliktusmentes május után újra feszült lett a viszony a két állam között. Izrael védelmi minisztere...","id":"20250604_Izrael-Sziria-tamadas-fegyveres-konfliktus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bbecf1fb-4769-4f4a-8dfa-6b90c69fb749.jpg","index":0,"item":"f7bebe63-3d3a-4d9f-b8e6-ff5166678b05","keywords":null,"link":"/vilag/20250604_Izrael-Sziria-tamadas-fegyveres-konfliktus","timestamp":"2025. június. 04. 12:14","title":"Izrael szíriai célpontokra támadt, miután két nagyobb lövedék hullott a területére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c11f4fff-ae67-4cf7-8a6a-d2b27f4a40d1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A főpolgármester szerint a Fidesz frakcióvezetőjének férje és üzleti köre húz hasznot a főváros kárára.","shortLead":"A főpolgármester szerint a Fidesz frakcióvezetőjének férje és üzleti köre húz hasznot a főváros kárára.","id":"20250604_Karacsony-Gergely-rendkivuli-sajtotajekoztato-tart","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c11f4fff-ae67-4cf7-8a6a-d2b27f4a40d1.jpg","index":0,"item":"34fdfa3b-6e15-4f89-ab41-8f7a3e866333","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_Karacsony-Gergely-rendkivuli-sajtotajekoztato-tart","timestamp":"2025. június. 04. 10:04","title":"Karácsony: Garancsi István és Habony Árpád köre sertepertél a budapestiek pénze körül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"957056c2-f410-48dc-881e-d707287797b8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Fontos frissítést adott ki a Qualcomm, hamarosan az ön készülékén is megjelenhet – már amennyiben az adott gyártó kiadja azt.","shortLead":"Fontos frissítést adott ki a Qualcomm, hamarosan az ön készülékén is megjelenhet – már amennyiben az adott gyártó...","id":"20250604_qualcomm-nulladik-napi-hibak-biztonsagi-resek-javitas-frissites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/957056c2-f410-48dc-881e-d707287797b8.jpg","index":0,"item":"25496d1c-c11c-432c-842f-73351d41d909","keywords":null,"link":"/tudomany/20250604_qualcomm-nulladik-napi-hibak-biztonsagi-resek-javitas-frissites","timestamp":"2025. június. 04. 17:03","title":"Hemzsegtek a hackerek a hibák körül, melyeket az egyik legnépszerűbb gyártó chipjeiben találtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az „ötszáznyolcas” kombi divatos allroad változata az RXH. A franciáktól várható extravaganciával, vagyis olyan összkerékhajtással, amely a klasszikus értelemben nem is az. Dízelmotor hajtja az első kerekeket, egy elektromotor a hátsókat. Mechanikai kapcsolat nélkül, csak elektromosan összedrótozva.
A Peugeot 508-as lassan két éve váltotta a középkategóriás 407-es nem túl sikerült darabját és az elnöki méretű 607-est is. A két előd közé növesztett sima 508-as kocsi hossza is 4,83 méter, ami tisztes cégvezetős megjelenést kölcsönöz, az extrakiadású általunk tesztelt RXH változat a 18,4 centiméteres hasmagasságával és hibridhajtással azon cégvezetők autója, akik szeretnek még a felsőpolcon található kínálatban is válogatni.
A kocsi nem csak a hajtása miatt egyedi, hanem számunkra sokkal inkább attól is, hogy egy magyar dizájner, Bocsi Attila munkája. A Peugeot-nak 10 éve dolgozó miskolci születésű formatervezőről külön cikkünkben is olvashat. Az oroszlános márka jelenlegi legnagyobb modelljének cross-country változata első ránézésre is jelentősen eltér a normál SW, vagyis kombi változattól. No, nem a finoman adagolt krómszegélyek és a nem túlzó formák tekintetében, hanem az alsó LED-es macskakarmok, az erdő színű fényezés, a széles nagy sárvédő ívek és az alumínium sárvédő lécek látványos megjelenése miatt.
Galéria az 508 RXH-ról.
D.P.
Belülről lényegében semmi különbség a "sima" kombihoz képest, mint akkor is írtuk, pontosan így kell kinéznie egy menedzserautónak. Semmi túlzás, harmonikus műszerek, nem túl sok a gomb, elegáns megjelenés. A műszerfalat, amely egyébként teljesen homogén fekete, egyetlen keresztirányú vöröses-rozsdás színű műanyagelem töri meg nagyon szépen. A negatívumok közt is ugyan azok szerepelnek mint a kombinál, nagyon hiányoznak a kis tárolók, ahova legalább a mobilt le lehetne tenni. Az oldalzsebek szögletesek, nem szerencsés oda pakolni. Abban is van némi furcsaság, hogy az indító gombot a baloldalra az ajtó mellé tették. (Persze, ha valakinek Porsche-ja volt, az nem fog meglepődni. A közönség nem nagyon más.) Ugyancsak balra tették az elektromos kézifék kapcsolóját is és a head-up display beállítóját is. Szerencsére viszont az RXH-ban is ott a grandiózus napfénytető, amelynek panorámája majdnem a C-oszlopig tart, 1,6 négyzetméteres alapterülettel.
A kocsi hajtása, ami a lényeg, külön fejezet. A célja alapvetően a környezettudatosság, amelyet nem árt, ha egy egy off-road autó megtestesít. A franciák által megalkotott egyedi hibrid rendszer, a HYbrid4, működik is meg nem is. Az első kerekeket egy 2.0 literes turbódízel ereje forgatja szükség szerint 300 Nm-es nyomatékkal, 163 lóerővel, míg a hátsó kerekek hajtásáról egy elektromos motor gondoskodik, amely 200 Nm-es nyomatékú, 37 lóerős. Alapvetően, normál üzemben a két rendszer szépen kiegészíti egymást pedig semmiféle szerves kapcsolat nincs köztük. Elindulásnál érezhetően az elektromos motor hajt, majd bekapcsol hamar a dízel is. Az elektromotor, amely generátorként is működik a fékezéskor keletkező energiát tárolja, majd fordítja vissza szükség szerint. A vezetéskor érezhető is, ahogy teszi a dolgát, ha levesszük a gázpedálról a lábunkat, azonnal lassul a kocsi, minden mozgási energiát töltéssé alakítana át. Teljesen feltöltött akkuval akár tisztán elektromos módban is autózhatunk, igaz nem túl sokáig, 4-5 kilométeren keresztül és nem is túl gyorsan, maximum 70-nel ekkor mindenképp bekapcsol a dízel.
A dízel persze, amely egy friss fejlesztés, a nyugodt utazást szereti inkább, mint a hirtelen gyorsításokat. Ha mégis futamokban gondolkodunk, akkor a középen található menetfunkciós kezelőn a "Sport" módot érdemes használni, amely alaposan megemeli a fordulatszámot, érzékenyebbé teszi a gázpedál reakciót, de a rendszer egyik leggyengébb része révén, a lassú automataváltó miatt villámcsapásra egyáltalán ne számítsunk.
Képgaléria az 508 RXH-ról.
D.P.
Az 508 RXH felszereltsége viszont minden igényt kielégít, a kulcsnélküli bejutás és indítás, a négyzónás klíma, a JBL hangrendszer, az adaptív távolsági fényrendszer egy kamera révén érzékeli a környezeti jellemzőeket és kapcsolja le- fel a fényszórót, használhatóan. A kombi csomagtartója is elektromosan emelkedik, illetve csukódik le, és belül is praktikus rögzítőkkel szerelt, a mérete 400 liter, ami egy hatalmas kocsihoz képest nem jelentős méret, de hát itt az akkut is rakni kellett valahova.
A minimális elvárás a hibridséggel szemben az alacsony fogyasztás. A Peugeot 508 RXH ebben a vonatkozásban nem is teljesít rosszul. A 100 kilométerre számított 6,9 literes fogyasztás kifejezetten szimpatikus. Azonban a sima dízeles 508 SW GT sem fogyasztott 7,4-nél többet, vagyis a fél literes különbség az életben nem fog megtérülni. Az okok egyszerűek, a 300 kilónyi súlytöbbletet nem ellensúlyozza eléggé a technológia.
Az alapból 11,5 millió forintos árért, egy terepes és hibrides különlegességünk van, olyan, amely iránt mindenki érdeklődést fog tanúsítani. Az 508 RXH-re költött milliók egyelőre csak presztizsben térülhetnek meg. Ezt pedig kevesen engedhetik meg maguknak.