Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6905d2cc-fd0f-4ded-813e-f11d412578a9","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Magyarország a kezdetektől fogva valós és érdemi béketárgyalásokat sürget, ugyanis minél előbb ülnek tárgyalóasztalhoz a háborúzó felek, annál több emberéletet lehet megmenteni. Mi tehát támogatunk minden a békéért tett erőfeszítést” – válaszolta a Telexnek Paczolay Máté külügyi szóvivő.","shortLead":"Magyarország a kezdetektől fogva valós és érdemi béketárgyalásokat sürget, ugyanis minél előbb ülnek tárgyalóasztalhoz...","id":"20241227_Orbanek-tamogatjak-hogy-Szlovakiaban-legyenek-az-oroszukran-beketargyalasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6905d2cc-fd0f-4ded-813e-f11d412578a9.jpg","index":0,"item":"c45b0033-27d4-4b7d-b573-1058b59b5b68","keywords":null,"link":"/vilag/20241227_Orbanek-tamogatjak-hogy-Szlovakiaban-legyenek-az-oroszukran-beketargyalasok","timestamp":"2024. december. 27. 21:46","title":"Orbánék támogatják, hogy Szlovákiában legyenek az orosz–ukrán béketárgyalások","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"22c06025-90af-4d38-a58b-ad651de37020","c_author":"Csendes-Erdei Emese","category":"360","description":"Európában elsőként Pesten, 1872-ben jött létre gyakorlógimnázium, ahol az egyetem utolsó éveiben járó tanárjelöltek gyakorlati tapasztalatot szerezhettek a tanításban. Az ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium elődje sok mindenben megelőzte a korát, újszerű pedagógiai módszereiket azonban a kezdetben sokan kétkedve fogadták. Mohay Péter, az iskola matematikatanára szerkesztésében a közelmúltban jelent meg <em>A Trefort szellemisége</em> c. könyv, melyből az is kiderül, miért nem hatékony a frontális oktatás és miért volt szokatlan a kézfogás tanár és diák között a 19. században. ","shortLead":"Európában elsőként Pesten, 1872-ben jött létre gyakorlógimnázium, ahol az egyetem utolsó éveiben járó tanárjelöltek...","id":"20241228_trefort-gyakorlo-gimnazium-oktatas-tortelenek-mohay-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/22c06025-90af-4d38-a58b-ad651de37020.jpg","index":0,"item":"05e5f238-97ab-4d16-8aa8-7714c2480246","keywords":null,"link":"/360/20241228_trefort-gyakorlo-gimnazium-oktatas-tortelenek-mohay-peter","timestamp":"2024. december. 28. 11:00","title":"Ne legyen a cél, hogy szeressék a diákok - mitől népszerű egy tanár most, és mitől volt 150 évvel ezelőtt?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"19207401-5923-4705-b08d-e156403b898d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Megjelent a leggazdagabb magyarok rangsora.","shortLead":"Megjelent a leggazdagabb magyarok rangsora.","id":"20241227_meszaros-lorinc-tiborcz-istvan-50-leggazdagabb-magyar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19207401-5923-4705-b08d-e156403b898d.jpg","index":0,"item":"7a23d936-82b5-4686-96f0-39e67998dba4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241227_meszaros-lorinc-tiborcz-istvan-50-leggazdagabb-magyar","timestamp":"2024. december. 27. 07:38","title":"Mészáros Lőrinc billiomos lett és Tiborcz István is megduplázta vagyonát a Forbes új listája szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6e393dc6-3f42-460d-b6bc-12de81233802","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az influenszer szerint Orbán Viktor megint szerénykedett.","shortLead":"Az influenszer szerint Orbán Viktor megint szerénykedett.","id":"20241227_pottyondy-edina-50-leggazdagabb-magyar-meszaros-tiborcz-duplazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6e393dc6-3f42-460d-b6bc-12de81233802.jpg","index":0,"item":"3eff698f-1f82-4699-aea3-3ca1c7410a13","keywords":null,"link":"/elet/20241227_pottyondy-edina-50-leggazdagabb-magyar-meszaros-tiborcz-duplazas","timestamp":"2024. december. 27. 10:40","title":"Pottyondy reagált Mészáros és Tiborcz gyarapodására: ő is duplázott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b1019e1-d05f-4df0-840e-ac177399308a","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A sportolás pozitív hatásai közismertek. Egy friss kutatás egy újabb adalékra világít rá ezzel kapcsolatban: az állóképességi sportok, például a futás vagy az úszás hatására a szervezet sajátos módon kezdi kezelni a telített zsírokat.","shortLead":"A sportolás pozitív hatásai közismertek. Egy friss kutatás egy újabb adalékra világít rá ezzel kapcsolatban...","id":"20241227_allokepessegi-sportok-zsiregetes-sportoloi-paradoxon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b1019e1-d05f-4df0-840e-ac177399308a.jpg","index":0,"item":"87eb8151-74b2-47b6-ab66-09d0defb70b3","keywords":null,"link":"/tudomany/20241227_allokepessegi-sportok-zsiregetes-sportoloi-paradoxon","timestamp":"2024. december. 27. 08:03","title":"Másképp égeti a zsírokat azoknak a szervezete, akik ilyen mozgást végeznek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01491bf7-0ea8-40fd-993e-34846ad7ccf0","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"itthon","description":"A bevásárlóközpont mögötti vasúti átjáróban történt baleset, az autóban ketten utaztak.","shortLead":"A bevásárlóközpont mögötti vasúti átjáróban történt baleset, az autóban ketten utaztak.","id":"20241228_InterCity-utkozott-egy-sinekre-hajto-autoval-Zalaegerszegnel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01491bf7-0ea8-40fd-993e-34846ad7ccf0.jpg","index":0,"item":"327deb08-e21e-4615-b7ca-97c08d66d3fa","keywords":null,"link":"/itthon/20241228_InterCity-utkozott-egy-sinekre-hajto-autoval-Zalaegerszegnel","timestamp":"2024. december. 28. 16:20","title":"InterCity ütközött egy sínekre hajtó autóval Zalaegerszegnél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1cfa9661-3ff2-44ea-8b8d-bf8a4330977b","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A katonát december 26-án ejtették foglyul, de belehalt súlyos sérüléseibe.","shortLead":"A katonát december 26-án ejtették foglyul, de belehalt súlyos sérüléseibe.","id":"20241227_ukran-hadsereg-eszak-korea-hadifogoly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cfa9661-3ff2-44ea-8b8d-bf8a4330977b.jpg","index":0,"item":"2caa72b8-315f-4e28-a066-fff829f431e5","keywords":null,"link":"/vilag/20241227_ukran-hadsereg-eszak-korea-hadifogoly","timestamp":"2024. december. 27. 08:09","title":"Meghalt az ukrán fogságba esett észak-koreai katona","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"34159877-eb79-482a-bb0b-e16b2a61e080","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az észt külügyminiszter szerint olyan gyakorivá váltak az efféle rongálások, hogy azokat nehéz balesetnek gondolni.","shortLead":"Az észt külügyminiszter szerint olyan gyakorivá váltak az efféle rongálások, hogy azokat nehéz balesetnek gondolni.","id":"20241227_esztorszag-balti-tenger-estlink-kabel-haditengereszet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/34159877-eb79-482a-bb0b-e16b2a61e080.jpg","index":0,"item":"43a193c3-3f94-4dc5-8d2f-23cbdebb8813","keywords":null,"link":"/vilag/20241227_esztorszag-balti-tenger-estlink-kabel-haditengereszet","timestamp":"2024. december. 27. 13:10","title":"A haditengerészettel védi Észtország a megmaradt tenger alatti elektromos kábelét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Már régebben feltűnt a nemes kiállású 508-as, amely a korábbi Peugeot-generáció végletekig nyújtott lámpái és harcsaorra után, arcát lebegő hűtőmaszkra és nappali diódákra cserélte. Klasszikusan elegáns kocsi lett.
Az 508-as limuzint már korábban kipróbáltuk viszont csak most került sor a kombi, a Peugeot terminusában SW változatra. Az 508-as volt az, amely lassan két éve leváltotta a középkategóriás 407-es nem túl sikerült darabját és az elnöki méretű 607-est is. A két előd közé növesztett kocsi hossza 4.8 méter, ami tisztes cégvezetős megjelenést kölcsönöz. A finoman adagolt krómszegélyek, a visszapillantó tükrök belső krómozása is összhangban van azzal a törekvéssel, hogy egy nem túlzó, komoly kiállású autót akartak adni a célközönségnek.
Belülről legalább ennyire egyértelmű, így kell kinéznie egy menedzserautónak. A műszerfalán nincs semmilyen túlzás, semmi csicsa, szokatlanul harmonikus műszerek, nem túl sok a gomb, már-már bmw-sen elegáns megjelenés. A műszerfalat, amely egyébként teljesen homogén fekete, egyetlen keresztirányú rozsdamentes alumíniumhatású műanyagelem töri meg. Szerencsére a sötét belsőt feldobja az A-oszloptól induló és tetőkárpitban folytatódó egészen világos gyöngyház színű textil. A fekete-fehér tényleg mindenhez jól áll.
Képtelenség nem külön megemlékezni a grandiózus napfénytetőről. A panoráma majdnem egészen a C-oszlopig tart, katedrálisban érzi magát az ember a kocsi hátsó ülésén. A szobaszőnyeg méretű 1,6 négyzetméteres napfénytető, amikor kinyílik, nem kérdés, hogy új dimenzióval gazdagodunk.
Képgaléria a Peugeot kombijáról.
D.P.
A negatívumok közt kell ugyanakkor megemlíteni az alacsony tetővonal miatti ajtószegélyt, amelyet még átlagos – egynyolcvanas – testmagassággal is könnyű volt lefejelni. De nagyon hiányoznak a kis tárolók is, ahova legalább a mobilt le lehetne tenni. Az oldalzsebek szögletesek, és nem szerencsés oda pakolni. A Peugeot-ba beszállva csak egy pillanatra zavaró a feltűnően rövid ülőlap, mert kihúzható combtámaszt kapott, hasonlót, mint a BMW-k ülései, így könnyen orvosolható a probléma. Mivel az ülés ezen kívül elektromos állítással, masszírozó funkcióval is gazdagított, összességében első osztályú.
Persze a franciák azért nem akartak kibújni a bőrükből: ha a műszerfal ilyen normális, akkor legalább az indítógomb legyen abnormális helyen. Eltették balra, ahol a német kocsikban a világításkapcsolók vannak. És ha már itt járunk, a következő meglepetés, hogy szintén ide, az indítógomb mellé tették az elektromos kézifék kapcsolóját is.
Műszaki adatok
Lökettérfogat: 2179 cm3 Teljesítmény: 204 LE Nyomaték: 450 Nm (1/min) Váltó: 6-fokozatú automata Csúcssebesség: 234 km/h Gyorsulás: 0-100 km/h 8,2 mp Rugalmasság 80-120 km/h-re 6.fokozatban: 5,3 mp Fogyasztás (kombinált): 5,9 l Tank mérete: 72 l
A PSA Peugeot-Citroen konszern 2.2 literes HDi négyhengeres dízelmotorját, amely ebben is viszi a gépet, már volt szerencsénk kipróbálni a Citroen C5 Tourerében, amely igazán a hidropneumatikus felfüggesztésével nyűgözött le mindenkit. A Peugeot 508 nélkülözi ezt a technológiát és ennek megfelelően a hihetetlen kifinomult útfekvést, azonban korántsem vádolható súlyosan hátrányos jellemzővel. A GT változat, amely felszereltségét tekintve a csúcs az 508-as esetében, kettős keresztlengőkaros első futóművet kapott, ami megfelelően kiszolgálja a nagyméretű autót. A motor hangolása ugyanakkor inkább a tempós utazást, mint a gyorsításokat preferálja. A kétliteres turbódízelt, ha utcai gyorsulásokhoz akarjuk igénybe venni, akkor érdemes a Sport módot használni, amely megemeli a fordulatszámot és fickósabbá teszi a gépet, de a kissé álmatag automata váltó miatt villámcsapásra ne számítsunk.
Ugyanakkor nagyobb tempónál, 80 km/h-ra felett, már szükségtelen a Sport mód, ilyenkor sokkal inkább elemében van az autó: 80-ról 120-ra rakétaként gyorsítja a kombit (5,3 mp). Az átlagfogyasztás, amely konstans módon beragadt 7.4 liter/100 kilométernél túlzás lenne kiemelkedően jónak nevezni. Hozzátartozik, hogy sok pörgetős Sport-módban történt rohanás is benne volt a teszt utakban.
A Sport fokozat mellé télen kapóra jött a havas üzemmód is, ahogy kell, folyamatosan manuális kettes fokozatban indítja a kocsit, emellett viszonylag élénken jelez a kipörgésgátló (ESP). A gázpedálút jó hosszú ilyenkor, még direkt is nehéz megindítani a kocsit annyira, hogy kitörjön.
Téli autózásnál egyébként kijött a kormányról vezérelhető manuális váltó használhatósága is. Szépen lehet adagolni vele a motorféket, amelyet automatában egyébként hanyagolna az ember. Egy messziről látható piros jelzéshez közeledve szépen le lehet vele lassítani a kocsit, spórolva a fékbetéteken. Gyorsításhoz pedig szintén lehet vele játszani, megelőzve az álmoska automata rendszert, aztán hagyni, hogy tegye a dolgát, amikor már megtalálta az erejét.
D.P.
A GT-felszereltség szinte minden igényt kielégít, a kulcsnélküli bejutás és indítás, a négyzónás klíma, a JBL hangrendszer. Az adaptív távolsági fényrendszer egy kamera révén érzékeli a környezeti jellemzőeket és kapcsolja le- fel a fényszórót, használhatóan. A kombi csomagtartója is elektromosan emelkedik, illetve csukódik le, és belül is praktikus rögzítőkkel szerelt, a mérete 545 liter.
Az pedig csak ízlés kérdése, hogy a legnagyobb konkurensét, az éppen konszerntárs Citroen C5 Tourert választja valaki. Külsőre-belsőre inkább a Peugeot, kényelemre és felfüggesztésre a Citroen. Árban nagyjából ugyanott leszünk: egyik sem olcsó. A Peugeot 508 SW GT ebben a formájában 11,5 millió forintba kerül.
Luxus életvitele és szolgája molesztálása miatt került a hírekbe Hilarion, aki annak idején három hónap alatt kapta meg a magyar állampolgárságot, ám idén nyáron forró lett a lába alatt a talaj.