Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f0a68177-f549-4189-93e5-aa328a7c7d26","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke arról posztolt, “a magyar embereknek joguk van tudni, hogy a miniszterelnök alkalmas-e fizikailag és szellemileg az ország vezetésére”.","shortLead":"A Tisza Párt elnöke arról posztolt, “a magyar embereknek joguk van tudni, hogy a miniszterelnök alkalmas-e...","id":"20250313_Magyar-Peter-Hozzak-nyilvanossagra-hogy-Orban-Viktor-2010-ota-milyen-egeszsegugyi-beavatkozasokon-esett-at","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0a68177-f549-4189-93e5-aa328a7c7d26.jpg","index":0,"item":"bb219238-3f47-414f-be7d-1cd623301efa","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_Magyar-Peter-Hozzak-nyilvanossagra-hogy-Orban-Viktor-2010-ota-milyen-egeszsegugyi-beavatkozasokon-esett-at","timestamp":"2025. március. 13. 16:17","title":"Magyar Péter visszatámad a zsírleszívás-vádra: \"Hozzák nyilvánosságra, hogy Orbán Viktor 2010 óta milyen egészségügyi beavatkozásokon esett át\"","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9fd0908c-16fb-4eb9-bbf4-7fcf2020a297","c_author":"Bosch Rexroth ","category":"brandchannel","description":"A Covid-időszak hatalmas lendületet adott a logisztikai és intralogisztikai iparnak, hiszen a lehető leggyorsabban kellett kiszolgálni az egyik napról a másikra megváltozott és megnövekedett igényeket. Ez a lendület pedig csak fokozódik: a logisztikai fejlesztések és az innovációk véget érni nem akaró sorozata nyűgözi le a szakembereket azóta is. Podcastunkban a legújabb technológiai fejleményekről beszélgettünk meghívott szakértőnkkel.","shortLead":"A Covid-időszak hatalmas lendületet adott a logisztikai és intralogisztikai iparnak, hiszen a lehető leggyorsabban...","id":"20250312_Logisztika-intralogisztika-Bosch-Rexroth-FMCG-Next-rendezveny-Budapest-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9fd0908c-16fb-4eb9-bbf4-7fcf2020a297.jpg","index":0,"item":"68eeea6d-fbc3-4e56-8d80-8e25e99c737f","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250312_Logisztika-intralogisztika-Bosch-Rexroth-FMCG-Next-rendezveny-Budapest-podcast","timestamp":"2025. március. 12. 11:30","title":"Gyártás, logisztika, innováció – az FMCG szektor újdonságai egy helyen ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Bosch Rexroth Kft.","c_partnerlogo":"5e864c9e-2fbb-4faa-be3d-48cc625fba56","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"4ed44070-1467-4d8f-bd08-8d30f2f26ea9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Zelenszkij barátjaként és Brüsszel katonájaként ábrázolják Magyar Pétert a félperces szösszenetben.","shortLead":"Zelenszkij barátjaként és Brüsszel katonájaként ábrázolják Magyar Pétert a félperces szösszenetben.","id":"20250312_Tamad-a-cica","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ed44070-1467-4d8f-bd08-8d30f2f26ea9.jpg","index":0,"item":"0c73a2fd-cddc-43db-b0ff-67f43b9a0061","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_Tamad-a-cica","timestamp":"2025. március. 12. 13:55","title":"„Támad a cica” – Lázár János is reagált a Tisza Párt himnuszára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9fa89815-f6de-459a-868d-a2a78c040e6a","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"A partnere Ellen Burstyn Oscar-díjas színésznő lesz.","shortLead":"A partnere Ellen Burstyn Oscar-díjas színésznő lesz.","id":"20250313_Mundruczo-Kornel-Weber-Kata-uj-film-Taika-Waititi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9fa89815-f6de-459a-868d-a2a78c040e6a.jpg","index":0,"item":"a7195fb3-2d08-4745-8089-391b9cff729b","keywords":null,"link":"/elet/20250313_Mundruczo-Kornel-Weber-Kata-uj-film-Taika-Waititi","timestamp":"2025. március. 13. 09:38","title":"Az új Mundruczó-filmben Taika Waititi játssza a főszerepet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e332cf6-39e0-4467-8c24-9e224c2cc97a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Elon Muskról és J. D. Vance-ről lesújtó a válaszadók véleménye.","shortLead":"Elon Muskról és J. D. Vance-ről lesújtó a válaszadók véleménye.","id":"20250312_cnn-felmeres-trump-gazdasag-bevandorlas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e332cf6-39e0-4467-8c24-9e224c2cc97a.jpg","index":0,"item":"db661b96-e6f5-4554-8c20-3ef74feffccf","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250312_cnn-felmeres-trump-gazdasag-bevandorlas","timestamp":"2025. március. 12. 13:05","title":"CNN-felmérés: nem tetszenek az amerikaiaknak Trump gazdasági intézkedései, de még mindig jobban támogatják, mint amit Musk csinál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1897bc1-9343-49c1-8c9f-f0816abe6e71","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a megoldás arra az esetre, ha igazán utánafordulós kékvérű brit luxusterepjárója vágynánk.","shortLead":"Itt a megoldás arra az esetre, ha igazán utánafordulós kékvérű brit luxusterepjárója vágynánk.","id":"20250312_szemkapraztato-gigantikus-felnikkel-debutalt-a-legujabb-biturbo-v8-as-range-rover","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1897bc1-9343-49c1-8c9f-f0816abe6e71.jpg","index":0,"item":"fbe93662-22a8-421c-8105-1116909ca328","keywords":null,"link":"/cegauto/20250312_szemkapraztato-gigantikus-felnikkel-debutalt-a-legujabb-biturbo-v8-as-range-rover","timestamp":"2025. március. 12. 06:41","title":"Szemkápráztató gigantikus felnikkel debütált a legújabb biturbó V8-as Range Rover","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2633e896-d528-44bf-ac87-3aa14ed15e24","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Míg Magyarországon 5,6 százalék volt az infláció februárban, addig Romániában csak 5 százalék. Az élelmiszerek és a szolgáltatások drágulása is jóval gyorsabb volt Magyarországon, mint Romániában.","shortLead":"Míg Magyarországon 5,6 százalék volt az infláció februárban, addig Romániában csak 5 százalék. Az élelmiszerek és...","id":"20250313_A-magyarorszagi-inflacio-ismet-megelozte-a-romaniait-zsebben-az-Europa-bajnoki-cim","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2633e896-d528-44bf-ac87-3aa14ed15e24.jpg","index":0,"item":"2ed188b0-245c-496a-b5bb-513c0ea7392b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250313_A-magyarorszagi-inflacio-ismet-megelozte-a-romaniait-zsebben-az-Europa-bajnoki-cim","timestamp":"2025. március. 13. 10:54","title":"A magyar infláció ismét megelőzte a románt, zsebben az Európa-bajnoki cím","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"02403ced-b399-4aac-8ce0-c3dbd97761db","c_author":"Balla István","category":"360","description":"Több évfolyam tudásában máig mérhető, jelentős hiányt okozott a koronavírus-járvány időszaka, sőt valószínűleg ők egész életükben hordozzák majd ezt a hátrányt, az oktatásirányítás pedig nem tesz semmit a felzárkóztatásért. Az iskolákat felkészületlenül érte a bezárás, és nem sok mindent tanult a közoktatás a karantén alatt.","shortLead":"Több évfolyam tudásában máig mérhető, jelentős hiányt okozott a koronavírus-járvány időszaka, sőt valószínűleg ők egész...","id":"20250313_covid-iskola-oktatas-karantenoktatas-digitalis-oktatas-lezaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/02403ced-b399-4aac-8ce0-c3dbd97761db.jpg","index":0,"item":"1d2b79c7-9cd9-4057-878a-57bb23d7e812","keywords":null,"link":"/360/20250313_covid-iskola-oktatas-karantenoktatas-digitalis-oktatas-lezaras","timestamp":"2025. március. 13. 12:00","title":"50 éven át alulteljesítő generáció és egy elpuskázott lehetőség – tanult-e valamit az iskola az öt éve elrendelt bezárásból?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Már régebben feltűnt a nemes kiállású 508-as, amely a korábbi Peugeot-generáció végletekig nyújtott lámpái és harcsaorra után, arcát lebegő hűtőmaszkra és nappali diódákra cserélte. Klasszikusan elegáns kocsi lett.
Az 508-as limuzint már korábban kipróbáltuk viszont csak most került sor a kombi, a Peugeot terminusában SW változatra. Az 508-as volt az, amely lassan két éve leváltotta a középkategóriás 407-es nem túl sikerült darabját és az elnöki méretű 607-est is. A két előd közé növesztett kocsi hossza 4.8 méter, ami tisztes cégvezetős megjelenést kölcsönöz. A finoman adagolt krómszegélyek, a visszapillantó tükrök belső krómozása is összhangban van azzal a törekvéssel, hogy egy nem túlzó, komoly kiállású autót akartak adni a célközönségnek.
Belülről legalább ennyire egyértelmű, így kell kinéznie egy menedzserautónak. A műszerfalán nincs semmilyen túlzás, semmi csicsa, szokatlanul harmonikus műszerek, nem túl sok a gomb, már-már bmw-sen elegáns megjelenés. A műszerfalat, amely egyébként teljesen homogén fekete, egyetlen keresztirányú rozsdamentes alumíniumhatású műanyagelem töri meg. Szerencsére a sötét belsőt feldobja az A-oszloptól induló és tetőkárpitban folytatódó egészen világos gyöngyház színű textil. A fekete-fehér tényleg mindenhez jól áll.
Képtelenség nem külön megemlékezni a grandiózus napfénytetőről. A panoráma majdnem egészen a C-oszlopig tart, katedrálisban érzi magát az ember a kocsi hátsó ülésén. A szobaszőnyeg méretű 1,6 négyzetméteres napfénytető, amikor kinyílik, nem kérdés, hogy új dimenzióval gazdagodunk.
Képgaléria a Peugeot kombijáról.
D.P.
A negatívumok közt kell ugyanakkor megemlíteni az alacsony tetővonal miatti ajtószegélyt, amelyet még átlagos – egynyolcvanas – testmagassággal is könnyű volt lefejelni. De nagyon hiányoznak a kis tárolók is, ahova legalább a mobilt le lehetne tenni. Az oldalzsebek szögletesek, és nem szerencsés oda pakolni. A Peugeot-ba beszállva csak egy pillanatra zavaró a feltűnően rövid ülőlap, mert kihúzható combtámaszt kapott, hasonlót, mint a BMW-k ülései, így könnyen orvosolható a probléma. Mivel az ülés ezen kívül elektromos állítással, masszírozó funkcióval is gazdagított, összességében első osztályú.
Persze a franciák azért nem akartak kibújni a bőrükből: ha a műszerfal ilyen normális, akkor legalább az indítógomb legyen abnormális helyen. Eltették balra, ahol a német kocsikban a világításkapcsolók vannak. És ha már itt járunk, a következő meglepetés, hogy szintén ide, az indítógomb mellé tették az elektromos kézifék kapcsolóját is.
Műszaki adatok
Lökettérfogat: 2179 cm3 Teljesítmény: 204 LE Nyomaték: 450 Nm (1/min) Váltó: 6-fokozatú automata Csúcssebesség: 234 km/h Gyorsulás: 0-100 km/h 8,2 mp Rugalmasság 80-120 km/h-re 6.fokozatban: 5,3 mp Fogyasztás (kombinált): 5,9 l Tank mérete: 72 l
A PSA Peugeot-Citroen konszern 2.2 literes HDi négyhengeres dízelmotorját, amely ebben is viszi a gépet, már volt szerencsénk kipróbálni a Citroen C5 Tourerében, amely igazán a hidropneumatikus felfüggesztésével nyűgözött le mindenkit. A Peugeot 508 nélkülözi ezt a technológiát és ennek megfelelően a hihetetlen kifinomult útfekvést, azonban korántsem vádolható súlyosan hátrányos jellemzővel. A GT változat, amely felszereltségét tekintve a csúcs az 508-as esetében, kettős keresztlengőkaros első futóművet kapott, ami megfelelően kiszolgálja a nagyméretű autót. A motor hangolása ugyanakkor inkább a tempós utazást, mint a gyorsításokat preferálja. A kétliteres turbódízelt, ha utcai gyorsulásokhoz akarjuk igénybe venni, akkor érdemes a Sport módot használni, amely megemeli a fordulatszámot és fickósabbá teszi a gépet, de a kissé álmatag automata váltó miatt villámcsapásra ne számítsunk.
Ugyanakkor nagyobb tempónál, 80 km/h-ra felett, már szükségtelen a Sport mód, ilyenkor sokkal inkább elemében van az autó: 80-ról 120-ra rakétaként gyorsítja a kombit (5,3 mp). Az átlagfogyasztás, amely konstans módon beragadt 7.4 liter/100 kilométernél túlzás lenne kiemelkedően jónak nevezni. Hozzátartozik, hogy sok pörgetős Sport-módban történt rohanás is benne volt a teszt utakban.
A Sport fokozat mellé télen kapóra jött a havas üzemmód is, ahogy kell, folyamatosan manuális kettes fokozatban indítja a kocsit, emellett viszonylag élénken jelez a kipörgésgátló (ESP). A gázpedálút jó hosszú ilyenkor, még direkt is nehéz megindítani a kocsit annyira, hogy kitörjön.
Téli autózásnál egyébként kijött a kormányról vezérelhető manuális váltó használhatósága is. Szépen lehet adagolni vele a motorféket, amelyet automatában egyébként hanyagolna az ember. Egy messziről látható piros jelzéshez közeledve szépen le lehet vele lassítani a kocsit, spórolva a fékbetéteken. Gyorsításhoz pedig szintén lehet vele játszani, megelőzve az álmoska automata rendszert, aztán hagyni, hogy tegye a dolgát, amikor már megtalálta az erejét.
D.P.
A GT-felszereltség szinte minden igényt kielégít, a kulcsnélküli bejutás és indítás, a négyzónás klíma, a JBL hangrendszer. Az adaptív távolsági fényrendszer egy kamera révén érzékeli a környezeti jellemzőeket és kapcsolja le- fel a fényszórót, használhatóan. A kombi csomagtartója is elektromosan emelkedik, illetve csukódik le, és belül is praktikus rögzítőkkel szerelt, a mérete 545 liter.
Az pedig csak ízlés kérdése, hogy a legnagyobb konkurensét, az éppen konszerntárs Citroen C5 Tourert választja valaki. Külsőre-belsőre inkább a Peugeot, kényelemre és felfüggesztésre a Citroen. Árban nagyjából ugyanott leszünk: egyik sem olcsó. A Peugeot 508 SW GT ebben a formájában 11,5 millió forintba kerül.