Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f8bd1b26-7ec9-4373-9d17-5d73524668c6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Sokkal egyszerűbb lehet hamarosan a Windowson futó valamennyi program és szolgáltatás frissítése, miután a Microsoft szeretne mindent egységesíteni a Windows Update égisze alatt.","shortLead":"Sokkal egyszerűbb lehet hamarosan a Windowson futó valamennyi program és szolgáltatás frissítése, miután a Microsoft...","id":"20250607_microsoft-windows-update-frissitesek-minden-alkalmazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8bd1b26-7ec9-4373-9d17-5d73524668c6.jpg","index":0,"item":"9aa20761-213e-44b9-b109-5cdb9b9ee9f4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250607_microsoft-windows-update-frissitesek-minden-alkalmazas","timestamp":"2025. június. 07. 08:03","title":"Gyökeresen átalakul a Windows alapszolgáltatása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74590a87-e862-4203-9ce6-4aad1b0d3002","c_author":"HVG","category":"360","description":"Beindulhat a tokaji borászatok és a turizmus marketingje, miután a kormányhoz közel álló turisztikai szereplők létrehozták a Visit Tokaj Nonprofit Kft.-t. A reklámra szükség is van, legalábbis Orbán Ráhel családi borászatának eredményei alapján.","shortLead":"Beindulhat a tokaji borászatok és a turizmus marketingje, miután a kormányhoz közel álló turisztikai szereplők...","id":"20250606_hvg-visit-tokaj-magyar-turisztikai-ugynokseg-magyar-turisztikai-szovetseg-alapitvany-orban-rahel-szabadics-zoltan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74590a87-e862-4203-9ce6-4aad1b0d3002.jpg","index":0,"item":"40d4c16d-9c9f-42df-996d-110264a97242","keywords":null,"link":"/360/20250606_hvg-visit-tokaj-magyar-turisztikai-ugynokseg-magyar-turisztikai-szovetseg-alapitvany-orban-rahel-szabadics-zoltan","timestamp":"2025. június. 06. 12:15","title":"Orbán Ráhel és Mészáros Lőrinc üzleti köréből áll fel a tokaji PR-ügynökség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42f0152b-e530-4e22-a049-9a9efd9f2fc7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Már csak autók kellenek hozzá, amelyek győzik ezt a tempót. ","shortLead":"Már csak autók kellenek hozzá, amelyek győzik ezt a tempót. ","id":"20250606_Europaba-is-jonnek-a-BYD-szupertoltoi-5-perc-alatt-400-kilometer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42f0152b-e530-4e22-a049-9a9efd9f2fc7.jpg","index":0,"item":"4b4c6abd-9897-41cd-80c3-af3ff3ca214e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250606_Europaba-is-jonnek-a-BYD-szupertoltoi-5-perc-alatt-400-kilometer","timestamp":"2025. június. 06. 11:16","title":"Európába jönnek a BYD szupertöltői: 5 perc alatt 400 kilométer hatótávot adnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c3d9321-bead-4cd0-98bc-e5e052621a3a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A nőgyűlölő influenszer majdnem 150 ezer forintnak megfelelő bírsággal megúszta, de a jogosítványát is bevonták négy hónapra.","shortLead":"A nőgyűlölő influenszer majdnem 150 ezer forintnak megfelelő bírsággal megúszta, de a jogosítványát is bevonták négy...","id":"20250607_Andrew-Tate-ketszazzal-hajtott-el-az-otvenes-tabla-mellett-egy-roman-faluban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c3d9321-bead-4cd0-98bc-e5e052621a3a.jpg","index":0,"item":"1d247b0c-c337-40c1-a37c-2e190cf0f613","keywords":null,"link":"/elet/20250607_Andrew-Tate-ketszazzal-hajtott-el-az-otvenes-tabla-mellett-egy-roman-faluban","timestamp":"2025. június. 07. 20:56","title":"Andrew Tate kétszázzal hajtott el az ötvenes tábla mellett egy román faluban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"560fcc36-f85c-4a1d-84e2-a164d90eb5d2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A látványos külsejű Alfa Romeo TZ3 olyan ritka, hogy sokan nem is tudnak a létezéséről.","shortLead":"A látványos külsejű Alfa Romeo TZ3 olyan ritka, hogy sokan nem is tudnak a létezéséről.","id":"20250607_olasz-vipera-84-literes-motorral-var-uj-gazdara-ez-a-szuperritka-alfa-romeo-tz3-stradale","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/560fcc36-f85c-4a1d-84e2-a164d90eb5d2.jpg","index":0,"item":"b916b8a5-1251-4be9-bb3a-d9acff6211d1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250607_olasz-vipera-84-literes-motorral-var-uj-gazdara-ez-a-szuperritka-alfa-romeo-tz3-stradale","timestamp":"2025. június. 07. 07:21","title":"Olasz vipera: 8,4 literes motorral vár új gazdára ez a szuperritka Alfa Romeo","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b8b57b91-c93d-4cd6-8b2f-5422baa8affe","c_author":"Csendes-Erdei Emese","category":"360","description":"Egy olyan alapítványnak adná oda a kormány – az egyelőre félretett törvénytervezet szerint – a feketelistára felkerülő civilektől elvont egyszázalékos adófelajánlásokat, amelynek létrejötte és működésének első négy hónapja sem volt problémamentes. Ez utóbbi azért is aggasztó, mert kulcsszerepet játszik sok ezer beteg terápiájában.","shortLead":"Egy olyan alapítványnak adná oda a kormány – az egyelőre félretett törvénytervezet szerint – a feketelistára felkerülő...","id":"20250606_hvg-egeszsegugy-batthyanystrattmann-alapitvany-1-szazalek-szuverenitasvedelmi-hivatal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b8b57b91-c93d-4cd6-8b2f-5422baa8affe.jpg","index":0,"item":"2e99a2e4-1f6e-4df0-9687-3e78a1ea45a7","keywords":null,"link":"/360/20250606_hvg-egeszsegugy-batthyanystrattmann-alapitvany-1-szazalek-szuverenitasvedelmi-hivatal","timestamp":"2025. június. 06. 10:06","title":"Miért beteg a tb-támogatás nélküli drága gyógyszerek odaítéléséről döntő alapítvány?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"75b7151a-d8eb-47a1-ac11-b5af47ffdcbf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"1959-ben is ők voltak, akik először használták a hárompontos biztonsági övet. ","shortLead":"1959-ben is ők voltak, akik először használták a hárompontos biztonsági övet. ","id":"20250606_biztonsagi-ov-Volvo-mesterseges-intelligencia-szoftverfissites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/75b7151a-d8eb-47a1-ac11-b5af47ffdcbf.jpg","index":0,"item":"c1968771-afcd-4856-bf9c-c197732532f9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250606_biztonsagi-ov-Volvo-mesterseges-intelligencia-szoftverfissites","timestamp":"2025. június. 06. 09:43","title":"Már a biztonsági öv is mesterséges intelligenciát használ – újra feltalálta saját találmányát a Volvo","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e34caa37-b9c0-4437-9485-847edc0155aa","c_author":"Alsó-Ausztria","category":"brandcontent","description":"A Duna menti kerékpárút – amely 1200 kilométer hosszan kanyarog Németországtól, Donaueschingentől egészen Budapestig – méltán tartozik Európa legnépszerűbb biciklis útvonalai közé. A legtöbben a Passau és Bécs közötti szakaszt választják, ha azonban egyedibb, természetközelibb élményeket keresünk, érdemes egy ponton letérni erről a fő vonalról, és bebarangolni Alsó-Ausztria egyik legizgalmasabb régióját: a Mostviertelt.","shortLead":"A Duna menti kerékpárút – amely 1200 kilométer hosszan kanyarog Németországtól, Donaueschingentől egészen Budapestig –...","id":"20250422_also-ausztria-kerekpar_duna_alpok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e34caa37-b9c0-4437-9485-847edc0155aa.jpg","index":0,"item":"908ee919-89ff-4a1f-83da-fb4ec640817f","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250422_also-ausztria-kerekpar_duna_alpok","timestamp":"2025. június. 07. 15:30","title":"Látványos kitérő: kerékpáron a Duna és az Alpok között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A mentőcsomag fejében kellett megválnia a Pontiac márkától 2010-ben a General Motorsnak, ez volt a feltétele a csődközelbe jutott cég kormányzati támogatásának - értesült vasárnap a Jalopnik hírportál.
A márka rajongói értetlenül álltak annak idején a General Motors döntése előtt, hogy miért számolta fel a Pontiacot, hiszen a modellcsalád számos nagyteljesítményű, a szakemberek szerint ígéretes jövő elé néző taggal büszkélkedhetett.
Blake Rong, az Autoweek szerkesztője előtt azonban Rob Lutz, a GM egykori alelnöke vasárnap egy beszélgetésben fellebbentette a fátylat titokról: a márka felszámolását a kormány a mentőcsomag feltételeként szabta meg.
Rong Twitter-üzenetben közölte a hírt, miszerint Lutz elmondása szerint a kormány a támogatás fejében a következő feltételt szabta: "Kaptok 60 milliárd dollárt. Ejtsétek a Pontiacot, különben nincs pénz."
A kormánynak a Pontiac márkával szembeni pontos fenntartásairól nem lehet konkrétumokat tudni. A márka több éves tévelygés után már felszálló ágban volt, a Pontiac G8 modell kivételesen jó szakértői minősítéseket kapott és már útban volt az új GTO modell is. A Pontiac minden modellje hátsókerék-hajtással rendelkezett, az új G6 modell pedig például ugyanarra a platformra épült volna, mint a Cadillac sikeres ATS modellje.
Bob Lutz a GM egykori elnökhelyettesével folytatott beszélgetésben megtudta, hogy a kormány alapvetően két márkára kívánta leszűkíteni a GM modellkínálatát. "Nincs szükségetek ennyi márkára. Egy presztízsmárka és egy tömegmárka bőven elegendő lesz" - hangzott az üzenet. A GM ellenvetését, hogy a Buick modelltől nem tudnak megválni, mert nagyon jól megy Kínában, kormányzati részről elfogadták azzal kikötéssel, hogy "rendben, de minden másnak mennie kell".
A GMC-t, amit a kormány a Chevrolettel "gyakorlatilag megegyező" márkának tartott, az attól teljesen eltérő szegmensre pozícionált, így magasabb áron a vállalatnak nagyobb bevételt hozó arculatra való hivatkozással tudta csak a GM megmenteni a pallostól.
Annak ellenére is, hogy a kizárólag hátsókerék-hajtású modellekre pozícionált Pontiac már gyakorlatilag felszálló ágban volt, a kormányt a márkával kapcsolatban csak egyetlen dolog érdekelte: "mennyi pénzt hozott a Pontiac az elmúlt tíz évben"? Semennyit - hangzott a válasz, ami egyúttal meg is pecsételte a márka sorsát - idézi a Autoweek szerkesztője és a GM egykori alelnöke között vasárnap lezajlott beszélgetést a jalopnik.com hírportál.