Új divatmodellt hozott a BMW, itt az X4

A bajorok ötödik terepes jellegű autója egy X6-os kicsiben, egy X3-as motorizáltságával.

  • hvg.hu hvg.hu
Új divatmodellt hozott a BMW, itt az X4

A bajor gyártó a tavalyi év végén közölte, hogy a sikeres X6-os formavilágát idéző, de egy mérettel kisebb kupéterepjárót készít. Az ötszemélyes X4-es tervét tavaly mutatták meg először a sanghai autókiállításon. Sokáig nem tétlenkedtek a müncheniek, mert a világpremier idén New Yorkban meg is lesz.

A gyorsaság magyarázta lényegében az egy, az egyben átemelt motorkínálat, amely megegyezik a BMW X3-asokban találhatóval. Három dízel (190, 258, 313 LE), illetve három benzinmotor (184, 245, 306 LE) kerül a kaszniba. Ami különbség, hogy a nyolcfokozatú automata mellé az X4-esben széria az intelligens xDrive hajtásrendszer.

Dolgozni a formán kellett többet, hogy a hatalmas sikerű nagyobb testvérre az X6-ra emlékeztessen, miközben az X3-tól is kapott több stílusbeli alkotóelemet. Így a hátsó lámpatestek a felfrissült hármaséi, hasonlóan a LED-es első búrákhoz.

A 4,67 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,62 méter magas terepkupé valamivel hosszabb viszont alacsonyabb, mint az X3. Az alacsonyabb tetőív miatt az üléseket alacsonyabbra építették, mint az X3-asban, viszont a csomagtartó tisztességesnek nevezhető 500 liter, a kupé forma ellenére is.

BMW
BMW
BMW
BMW

 

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Az állami alkalmazottakon spórol a kormány, nehogy mások érezzék a megszorítást

Az állami alkalmazottakon spórol a kormány, nehogy mások érezzék a megszorítást

Muszáj költségvetési szigort felmutatnia a kormánynak, de ennyi idővel a választás előtt ezt úgy kell megcsinálnia, hogy ne az átlagember szenvedje meg igazán. Az eredmény: az állami cégeknek kell spórolniuk a dolgozóikon. Az állam nem omlik össze, a költségvetés viszont bajban van, úgy is, hogy már a sokadik hasonló lépést tették meg.