szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy autógyár összeszerelő szalagjánál dolgozni nagyon kemény meló. Általában 2,5 óránként van egy ötperces szünet, majd vissza és nincs megállás. Bármilyen kényelmi eszköznek nagy jelentősége van. A Chevrolet-nél bevezetett Ergo Chair nemcsak a munkások dolgát könnyíti meg, de a termelés hatékonyságát is javítja.

Az autógyárakban manapság rengeteg robotot alkalmaznak a különböző munkafázisokban, az emberi munkaerőt viszont még nem tudják teljesen kiváltani, hiszen számos olyan részfeladat van, amit túlságosan bonyolult lenne gépiesíteni. Egy futószalag mellett dolgozni azonban kifejezetten monoton és fárasztó tud lenni, ezért a Chevrolet kitalált egy új megoldást, amivel megkönnyítheti a dolgozói munkáját és egyben a termelés hatékonyságát is növelni tudja.

Az eszköz neve Ergo Chair, ami egy robotizált, joystickkal és mozgással irányított széket takar, melynek főként a hétszemélyes Chevrolet Traverse összerakásánál veszik hasznát, ahol a hátsó üléssor beépítése miatt meglehetősen szűk helyekre kell bebújni a komplett szerszámos készlettel. A robotszék segítségével viszont egyszerűen és gyorsan megoldható a feladat, és még a dolgozóknak sem olyan fárasztó, hiszen ülnek.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!