szerző:
hvg.hu

A VW-konszern márkái minden évben tartanak egy hatalmas létszámú találkozót az Wörthi-tó partján. Itt aztán látható minden, ami a németes, egyszerű vonalú Volkswagenekből, Audikból, Skodákból, Seatokból kihozható.

 Szombat estig tart a GTI Treffennek nevezett Volkswagen márkatalálkozó az ausztriai Wörthi-tó partján, ahova az egész kontinensről érkeznek a rajongók, hogy megcsodálják egymás autóit és bulizzanak egy jót három napon keresztül.

Egy ilyen rendezvényre nem illik üres kézzel érkeznie a Volkswagennek sem, ezért évről évre különleges prototípusokat, versenyautókat és gyári tuningverdákat mutatnak be a nagyérdeműnek. Az idei év különösen erős ilyen szempontból, hiszen virtuális Golf GTI-től kezdve, kabrióvá alakított Seat Ibizán keresztül, 500 lóerős Audi A3 Sedanig mindenki megtalálhatja a számára legérdekesebb modellt. Lássuk hát, hogy miből áll a felhozatal!

Volkswagen GTI Roadster Vision Gran Turismo – Virtuális versenyautónak készült, hiszen a Gran Turismo videójáték legújabb szériájához tervezték, de ha már úgy alakult, megépítettek belőle egy igazi prototípust is. A virtuális GTI Roadster 3.0 literes VR6 TSI motort kapott, melynek teljesítménye 503 lóerő és 665 Nm. Ehhez hétfokozatú duplakuplungos automataváltó és 4Motion összkerék-meghajtás jár, valamint vérbeli versenyautóhoz méltó aerodinamikai kiegészítők. 3,6 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 309 kilométer/óra.
©
VW Treffen
©
Volkswagen Golf Variant Youngster 5000 – Kütyük nélkül manapság ki sem teszik a lábukat az utcára a fiatalok, így érthető, hogy milyen szempontok vezérelték az a hat volkswagenes gyakornokot, akik megtervezték a Golf Variant Youngster 5000-ret. A típusjelzésben szerepelő szám az autóba épített, tabletről is vezérelhető hangrendszer teljesítményére utal, wattban kifejezve. Nem csak a hi-fi szól nagyot, hanem a lemezek alatt lapuló technika is, hiszen a Golf GTI 2.0 literes turbómotorját építették a motortérbe, 320 lóerős teljesítménnyel. További érdekessége az okostelefonról is állítható Bilstein futómű, valamint a Golf R kiegészítők.
©
Volkswagen Golf GTI Wolfsburg Edition – Szintén Volkswagen tanulók tervezték az egyik legszebb kiállított autót, ami a Golf 40 éves múltja előtt tiszteleg. Műszaki alapjait a Performance Edition adja, de a 2.0 literes TSI motor 230 lóerős teljesítménye helyett 380 paripát csaltak elő belőle, ami részben egy nagyobb légszűrőnek és kézzel készült rozsdamentes acél kipufogórendszernek köszönhető. A 4 lány és 8 fiú tanonc összesen kilenc hónapig dolgozott az autón, ami alatt egy 11-hangszórós, 2170 watt teljesítményű hangrendszer beépítésére is volt idő, a 24 colos LED TV-vel és Playstation konzollal egyetemben.
©
VW Treffen
©
VW Treffen
©
Skoda Citijet – Ha van cuki tuningautó, akkor a csehek kabrióvá alakított városi minije az. Fehér-kék fényezéssel, 16 colos alufelniken, imádnivaló egyedi hátsó szárnnyal és dizájnos bukókerettel akár az I-es Golf kabrió utódja is lehetne. Méretben nagyjából egyezik is vele, a szomorú hír azonban az, hogy nem tervezik a sorozatgyártását. Egyetlen gyenge pontja a motorja, ami az 1.0 literes MPI blokk 75 lóerővel és 95 Nm forgatónyomatékkal.
©
VW Treffen
©
Seat Ibiza Cupster – Idén ünnepli harmincadik évfordulóját a Seat Ibiza, így szinte biztosra vehető volt, hogy a spanyolok valami nagy dobással készülnek. Ez így is lett, hiszen a Cupra modellből átalakított Cupster révén egy megosztó stílusú kabriót hoztak el a Wörthi-tó partjára. Rikító narancssárga fényezés, 18 colos kerekek, levágott tető, látványos domborítások a fejtámlák mögött és Alcantara sportülések képviselik a Seat márka alapelveit. Az orrában az 1.4 TSI blokk 180 lóerős változata kapott helyett, ami hétfokozatú DSG-vel körülbelül hét másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből száz kilométer/órára a Cupstert.
©
VW Treffen
©
Volkswagen Amarok Power – A Volkswagen tervezői diszkó terepjáróval is készültek a nagyérdeműnek, ami bennünk is felidézheti a tíz évvel ezelőtti, metál fényezésű, gallytörő rácsokkal teleaggatott pick-up terepjárók korszakát. A platón egy komplett dj-pult kapott helyet, Pioneer és Void Acoustics hangszórókkal ötezer wattos teljesítménnyel. Mindehhez a korábban már bemutatott Amarok Power tanulmányautó szolgáltatta az alapot, matt fekete sportcsomagos karosszériával, 22 colos kerekekkel, króm kipufogóvégekkel és narancssárga díszítésekkel. Csak nehogy újra divatba jöjjön a városi pick-upozás.
©
VW Treffen
©
Audi A3 clubsport quattro - Műszaki alapjait a Győrben készülő S3 Sedan adta, de a 2.0 literes TFSI motort lecserélték az RS Q3 öthengeres blokkjára, a gyári 310 lóerő helyett 525 lóerős és 600 Nm csúcsnyomatékú teljesítménnyel. A nulla-százas állórajtot 3,6 másodperc alatt teljesíti, a végsebessége pedig 310 kilométer/óra. Mindebben segítségére van a quattro összkerék-meghajtás és a 7-fokozatú s-tronic automataváltó, no meg a nagyobb turbófeltöltő és intercooler. További módosítás a 10 milliméterrel ültetett futómű , a karbon-kerámia fékrendszer és a 275/25 R21-es méretű kerekek. Az egész rendezvény legvagányabb extrája pedig a lassításnál kiemelkedő fékszárnya. Jó hír, hogy ősszel érkezhet a szériaváltozat RS3 Sedan néven.
©
VW Treffen
©
Skoda Yeti Xtreme – A csehek kimaxolták a Yeti off-road képességeit, ami inkább a látványról szól, mintsem a komoly terepjárásról. 17 colos terepgumik, módosított lökhárítók, egyedi fényezés valamint Recaro sportülések és négypontos övek jelentik az extrákat, melyektől tényleg sokkal robosztusabb lett a kompakt SUV megjelenése. Kérdés, hogy ez mennyire illik a Yeti karakteréhez. Szerintünk kevésbé. A motorja egyébként az 1.8 literes turbós benzines erőforrás 150 lóerővel, hatfokozatú DSG-automatával és összkerék-hajtással párosítva.
©
VW Treffen
©
Audi Q3 sátor – Nem vicc, hanem egy praktikus kiegészítő kalandvágyó Q3 tulajdonosok számára. Akár 70 kilométer/órás szélben is biztosan tart, komoly vízállósággal rendelkezik, rögzíthető a csomagtér-ajtóhoz valamint hét perc alatt összecsukható, ha jön egy medve. A szintén opcionálisan rendelhető kajaktartóval audis természetjárók kedvence lehet.
©

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Wifit használ otthon? Tudósok kitalálták, hogyan ne essen szét a videó, ha többen neteznek

Wifit használ otthon? Tudósok kitalálták, hogyan ne essen szét a videó, ha többen neteznek

Baranyi Krisztina: "Nem azért lettem politikus, hogy szerepelhessek"

Baranyi Krisztina: "Nem azért lettem politikus, hogy szerepelhessek"

Összeült Trump és Zuckerberg, hogy az internet szabályozásáról beszéljenek

Összeült Trump és Zuckerberg, hogy az internet szabályozásáról beszéljenek

A fél világ bedőlt egy görög tudósnak, a botrány már elérte a Barbie-kat is

A fél világ bedőlt egy görög tudósnak, a botrány már elérte a Barbie-kat is

Jó hírt kapott a Richter

Jó hírt kapott a Richter

Huszonöt éve nem tudjuk megunni a Jóbarátokat

Huszonöt éve nem tudjuk megunni a Jóbarátokat