szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 610 lóerős Carrera GT, és a belőle készült, hatvan lóerővel izmosabb Gemballa Mirage menetstabilizáló elektronika nélkül szabadítja aszfaltra a bődületes teljesítményét, méghozzá kizárólag a hátsó kerekein keresztül.

A Porsche 2004-től 2007-ig gyártotta a középmotoros Carrera GT-t, amely az 5,7 literes, 610 lóerős V10-es blokkjának köszönhetően az évtized egyik leggyorsabb és legnagyobb kihívást jelentő szupersportautójának számított.

Csak tapasztalt sofőrök tudják kihozni belőle a maximumot, de még többéves versenyzői rutin birtokában is képes meglepetéseket okozni, lásd Paul Walker halálos balese. A lehetőség, hogy ezt kipróbálják, persze csak keveseknek adatik meg, hiszen alig több mint 1200 példány készült belőle, melynek legtöbbje féltve őrzött gyűjtői garázsokban pihen.

Gemballa

Különösen igaz ez az alábbi fényképeken látható Gemballa Mirage-ra, amely a Carrera GT tuningolt változata, 670 lóerős teljesítménnyel és egyéb műszaki finomságokkal. Az autó érdekessége a ritkaságán kívül, hogy a hatvan lóerős teljesítménytöbblet ellenére hétköznapi használat során kezesebb a gyári kivitelnél, mivel annak szénszálas versenykuplungján egy picit finomítottak a Gemballa szakemberei.

Gemballa

Az átalakításoknak köszönhetően a Mirage 3,7 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a végsebessége pedig 335 kilométer/óra, amely némileg ugyan elmarad ugyan a mai csúcsgépektől, de nem szabad elfelejteni, hogy mindezt hibrid összkerékhajtás és menetstabilizáló elektronika nélkül szabadítja az aszfaltra, kizárólag a hátsó kerekein keresztül. Apropó kerekek: a képeken a HRE P104-es felniszettje díszíti a sötétkék szörnyeteget.

Gemballa
Gemballa

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!