szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tervezett időrendnek megfelelően a jövő évi Genfi Autószalonon mutatkozik be az újdonság.

A Toyota C-HR – vagy egyes infók szerint Auris Cross - a legnépszerűbb szegmensben a kisméretű szabadidő-autók közt akar piacot hódítani.

Szinte felsorolni is lehetetlen, hogy mekkora választékká bővült a Nissan Juke által meghonosított szubkompakt szabadidő autók mezőnye az elmúlt években. A szaporodás érthető is, ez a legsikeresebb ágazat most az autógyártók modellpalettáján.

A világ egyik legnagyobb autógyártójának is szinte kötelező egy ilyen modellt tartani. A japán márka még tavaly mutatta meg a lehetséges irányelvet koncepció formájában, így szépen haladva, a jövő márciusi Genfi Autószalonra már a megérlelt, végleges autóval állhatnak ki. A legnagyobb változás, ahogy az tulajdonképpen érthető is, a végleges modell ötajtós lesz szemben a korábbi tanulmányok háromajtós voltával. Az alig 4,3 méteres kis terepes formája viszont kifejezetten karakteres marad várhatóan a végleges változat esetében is.

Toyota

A C-HR modell, amely a Toyota új generációs platformjára (TNGA) kerül majd, hasonlóan a negyedik nemzedékénél járó Prius-hoz. Ennek nyomán nem meglepő, hogy lesz belőle hibrid variáns és mint hírlik, a Toyota ebben is komolyat újított és új akkumulátor-technikát valamit, még kedvezőbb hatásfokú benzinmotort mutat majd be.

A Toyota, bár részleteket az egyéb benzinmotoros változatokat illetően nem közölt, de biztosan feltűnik majd a jelenlegi kínálat valamelyik négyhengeres erőforrása, akárcsak a Toyota által favorizált fokozatmentes váltó (CVT).

Toyota
Toyota

Friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!