szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A fejlesztésének köszönhetően jelentősen csökkenhet a teherautó üzemanyag-fogyasztása.

Miközben már nemcsak a személyautók, de a teherszállítás terén is elektromos meghajtásban gondolkodnak a kutatók, van egy terület, amire eddig nem sok figyelmet fordítottak: a szemétszállítás. A kukásautókra legtöbbször csak akkor gondol az ember, ha épp egy szűk utcában tartják fel a forgalmat, a Tesla Motors társalapítója szerint azonban fontos ezek modernizálására is gondolni.

A Trucks beszámolója szerint a nemrég tartott WasteExpón mutatkozott be a Mack legújabb fejlesztése, a Mack Trucks LR, ami egy különleges hibridet takar. Az új, Route névre keresztelt hajtáslánc technológiája a regeneratív töltési technológiában rejlik, ami a fékezési energiát alakítja elektromos árammá. A 730 kWh-s teljesítménnyel mintegy 38 km-t tud tisztán elektromos üzemmódban megtenni a gép, ami jelentős üzemanyag-megtakarítást eredményezhet.

Mack

Ian Wright, a technológiát kifejlesztő Wrightspeed tulajdonosa szerint mivel a szemeteskocsi munka közben gyakran fékez, a gép folyamatosan képes töltenie önmagát. Ezzel nemcsak a kevesebb üzemanyagot fogyaszt a gép, de a környezetet érintő terhelés is csökken, ami egy belváros esetében például kifejezetten üdítő lehet.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!