Ahogy várni lehetett, elmaradt az áttörés Trump és Putyin csúcstalálkozóján
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Nincs két hete, hogy bemutatták a nagyközönségnek a Ferrari LaFerrari Apertát, vagyis a nyitott tetős maranellói hiperautót, máris van magyarországi példány is.
A tulajdonos az a Josh Cartu, aki már jó néhány emlékezetes alakítással felhívta magára a figyelmet választott hazájában. Az eredetileg kanadai származású gazdag vállalkozó vagyoni háttere ugyan elég sejtelmes, de kimondottan érdekes Facebook-oldala szerint egy autóversenyző-csapat tulajdonosa, valamint elvégezte a Ferrari versenyzői tanfolyamát is.
Ő az a fiatalember, akit egyébként a Gumball 3000 – egyfajta Ágyúgolyó-futam – révén is ismerhetünk. Az idén a Hungaroringen is tiszteletüket tette csapatával, mi is ott voltunk. A világpolgár üzletemberről mégis akkor hallott szélesebb körben mindenki, amikor két éve az Alagútban sikerült összetörnie Batmobile-ját, valódi nevén egy BAC Monót, egy kisszériás, elsősorban pályanapokra készült amatőr versenyautót.
Most viszont a Facebookon közszemlére tette legfrissebb kincsét is, egy Ferrari LaFerrari Apertát, amelyből mindössze 209 darabot terveznek készíteni.
LaFerrari Aperta az olaszok hibrid csúcsmodelljének tető nélküli kivitele. A nyitható vászontetővel vagy karbon keménytetővel is rendelhető újdonság karosszériájának torziós merevsége megegyezik a kupééval, ami komoly mérnöki munkát sejtet a háttérben, még úgy is, hogy néhány kilogrammal azért nehezebb nála. Hogy pontosan mennyivel, azt nem árulták el, de nem is igazán számít, hiszen menetdinamikában ugyanazt nyújtja, mint a kupé.
Ez pedig Forma–1-ből kölcsönvett hibrid hajtásláncnak köszönhető, melynek összteljesítménye 963 lóerő és 900 Nm. Ebből 800 lóerőt a Ferrari legerősebb utcai V12-es szívómotorja szolgáltat, míg a maradék 163 paripát az elektromotor termeli. A 7-fokozatú duplakuplungos automataváltóval szerelt hajtáslánc 3 másodperc alatt gyorsítja álló helyből 100-as tempóra az Apertát, a végsebessége pedig meghaladja a 350 kilométer/órát. Hogy mennyire rugalmas menet közben arról beszédes adat a 7 másodperces 0-200 km/h és a 15 másodperces 0-300 km/h.
A súlyelosztása egyébként 41:59 az első/hátsó tengelyen, a Brembótól érkező karbon-kerámia fékrendszer pedig elöl 398, hátul pedig 380 milliméter átmérőjű féktárcsákkal gondoskodik az extrém lassulásról. Utóbbihoz ráadásul az aktív aerodinamikai elemek is hozzájárulnak, például a menet közben kiemelkedő hátsószárny.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Egybehangzóan ítéli meg a nyugati sajtó az alaszkai csúcstalálkozótt.
Az együttműködés fontosságát hangsúlyozták, ám részleteket egyikük sem árult el. Trump viszont már Vlagyimirnek hívja a „nagyszerű politikusnak” nevezett orosz vezetőt.
A hidegfront északnyugat felől érkezik, de majd csak az éjjeli órákban.