Mi az? Még csak öt darab van belőle, 600 millió az ára, de egy budapesti aranyifjúnak már van

Nincs két hete, hogy bemutatták a nagyközönségnek a Ferrari LaFerrari Apertát, vagyis a nyitott tetős maranellói hiperautót, máris van magyarországi példány is.

  • hvg.hu hvg.hu
Mi az? Még csak öt darab van belőle, 600 millió az ára, de egy budapesti aranyifjúnak már van

A tulajdonos az a Josh Cartu, aki már jó néhány emlékezetes alakítással felhívta magára a figyelmet választott hazájában. Az eredetileg kanadai származású gazdag vállalkozó vagyoni háttere ugyan elég sejtelmes, de kimondottan érdekes Facebook-oldala szerint egy autóversenyző-csapat tulajdonosa, valamint elvégezte a Ferrari versenyzői tanfolyamát is.

Ő az a fiatalember, akit egyébként a Gumball 3000 – egyfajta Ágyúgolyó-futam – révén is ismerhetünk. Az idén a Hungaroringen is tiszteletüket tette csapatával, mi is ott voltunk. A világpolgár üzletemberről mégis akkor hallott szélesebb körben mindenki, amikor két éve az Alagútban sikerült összetörnie Batmobile-ját, valódi nevén egy BAC Monót, egy kisszériás, elsősorban pályanapokra készült amatőr versenyautót.

Most viszont a Facebookon közszemlére tette legfrissebb kincsét is, egy Ferrari LaFerrari Apertát, amelyből mindössze 209 darabot terveznek készíteni.

A kép alá azt írta, mközben ő az egyik legszerencsésebb, hogy ilyen autója van, közben a legnagyobb idióta, hogy most Los Angelesben van éppen.
Josh Cartu/Facebook

LaFerrari Aperta az olaszok hibrid csúcsmodelljének tető nélküli kivitele. A nyitható vászontetővel vagy karbon keménytetővel is rendelhető újdonság karosszériájának torziós merevsége megegyezik a kupééval, ami komoly mérnöki munkát sejtet a háttérben, még úgy is, hogy néhány kilogrammal azért nehezebb nála. Hogy pontosan mennyivel, azt nem árulták el, de nem is igazán számít, hiszen menetdinamikában ugyanazt nyújtja, mint a kupé.

Ez pedig Forma–1-ből kölcsönvett hibrid hajtásláncnak köszönhető, melynek összteljesítménye 963 lóerő és 900 Nm. Ebből 800 lóerőt a Ferrari legerősebb utcai V12-es szívómotorja szolgáltat, míg a maradék 163 paripát az elektromotor termeli. A 7-fokozatú duplakuplungos automataváltóval szerelt hajtáslánc 3 másodperc alatt gyorsítja álló helyből 100-as tempóra az Apertát, a végsebessége pedig meghaladja a 350 kilométer/órát. Hogy mennyire rugalmas menet közben arról beszédes adat a 7 másodperces 0-200 km/h és a 15 másodperces 0-300 km/h.

Josh Cartu/Facebook
Josh Cartu/Facebook

A súlyelosztása egyébként 41:59 az első/hátsó tengelyen, a Brembótól érkező karbon-kerámia fékrendszer pedig elöl 398, hátul pedig 380 milliméter átmérőjű féktárcsákkal gondoskodik az extrém lassulásról. Utóbbihoz ráadásul az aktív aerodinamikai elemek is hozzájárulnak, például a menet közben kiemelkedő hátsószárny.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.