Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ec453c69-f248-4156-9c15-86c0b9cf1d10","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Hitelképesnek találták a bukott macedón miniszterelnököt Magyarországon.","shortLead":"Hitelképesnek találták a bukott macedón miniszterelnököt Magyarországon.","id":"20250522_Nikola-Gruevszki-pecel-tanacsado-ceg-osztalek-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec453c69-f248-4156-9c15-86c0b9cf1d10.jpg","index":0,"item":"bdcd98d5-35b0-497d-8d34-1d214f3397fd","keywords":null,"link":"/kkv/20250522_Nikola-Gruevszki-pecel-tanacsado-ceg-osztalek-beszamolo","timestamp":"2025. május. 22. 14:03","title":"Kétmillió forint osztalékot vett ki Nikola Gruevszki a péceli tanácsadó cégéből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b22e1ad-fef3-42b8-b2ec-3b7a76a49495","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Most már valóban el kell végeznie a munkáját a kormánybiztosnak.","shortLead":"Most már valóban el kell végeznie a munkáját a kormánybiztosnak.","id":"20250521_A-Kurian-nyertek-pert-a-karpataljai-menedekes-csaladok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b22e1ad-fef3-42b8-b2ec-3b7a76a49495.jpg","index":0,"item":"5ec6f952-f4cf-4126-9b33-8844b4baf962","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_A-Kurian-nyertek-pert-a-karpataljai-menedekes-csaladok","timestamp":"2025. május. 21. 15:17","title":"A Kúrián nyertek pert a kárpátaljai menedékes családok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"372e5f7a-bf3a-49e8-bb3d-090f22b8aa67","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az ultrafeldolgozott élelmiszerekből kerülhet rengeteg mikroműanyag az emberi szervezetbe, így az agyba is – mutat rá egy friss kutatás.","shortLead":"Az ultrafeldolgozott élelmiszerekből kerülhet rengeteg mikroműanyag az emberi szervezetbe, így az agyba is – mutat rá...","id":"20250521_ultrafeldolgozott-elelmiszerek-mikromuanyagok-emberi-agy-veraram","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/372e5f7a-bf3a-49e8-bb3d-090f22b8aa67.jpg","index":0,"item":"e652c8ea-94cc-458e-bb94-da0597f079be","keywords":null,"link":"/tudomany/20250521_ultrafeldolgozott-elelmiszerek-mikromuanyagok-emberi-agy-veraram","timestamp":"2025. május. 21. 19:03","title":"Ellephetik az agyát a mikroműanyagok, ha ilyen ételeket fogyaszt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"454ba7b5-de36-4448-9d49-9558a9d9616a","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az orosz külügyminiszter szerint nem elegáns ortodox államok számára, hogy egy katolikus helyszínen vitassák meg a nézeteltéréseiket.","shortLead":"Az orosz külügyminiszter szerint nem elegáns ortodox államok számára, hogy egy katolikus helyszínen vitassák meg...","id":"20250523_orosz-ukran-haboru-szergej-lavrov-dmitrij-peszkov-beketargyalasok-vatikan-xiv-leo-papa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/454ba7b5-de36-4448-9d49-9558a9d9616a.jpg","index":0,"item":"a9dbf3be-3c35-4863-8f76-648a9851f5c3","keywords":null,"link":"/vilag/20250523_orosz-ukran-haboru-szergej-lavrov-dmitrij-peszkov-beketargyalasok-vatikan-xiv-leo-papa","timestamp":"2025. május. 23. 12:32","title":"Lavrov nem hiszi, hogy a Vatikán jó helyszíne lenne az orosz–ukrán tárgyalásoknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d29410be-4a52-49f8-911e-475ab492ef04","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az Ukrajna uniós tagságáról szóló szavazás jelenlegi állásáról számolt be a miniszterelnök. ","shortLead":"Az Ukrajna uniós tagságáról szóló szavazás jelenlegi állásáról számolt be a miniszterelnök. ","id":"20250522_Orban-Viktor-Atlepte-a-leadott-voksok-szama-az-egymilliot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d29410be-4a52-49f8-911e-475ab492ef04.jpg","index":0,"item":"e4fbce83-ec8d-47e9-b0e7-d2bd3062ca53","keywords":null,"link":"/itthon/20250522_Orban-Viktor-Atlepte-a-leadott-voksok-szama-az-egymilliot","timestamp":"2025. május. 22. 17:39","title":"Orbán Viktor: Átlépte a leadott voksok száma az egymilliót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1a9c77f-8c7d-4502-be9e-c97ae81acde2","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Több száz civil szervezet is azonnali lépéseket követel az Európai Bizottságtól a civileket és a sajtót fenyegető és ellehetetlenítő fideszes törvényjavaslat miatt.","shortLead":"Több száz civil szervezet is azonnali lépéseket követel az Európai Bizottságtól a civileket és a sajtót fenyegető és...","id":"20250523_Civil-szervezet-szazai-tiltakoznak-az-Europai-Bizottsagnal-a-fidesz-megfelemlitesi-torvenye-ellen-orszagos-tuntetessorozat-is-keszul","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1a9c77f-8c7d-4502-be9e-c97ae81acde2.jpg","index":0,"item":"a53f7793-3651-44e2-9bce-6844697362e6","keywords":null,"link":"/itthon/20250523_Civil-szervezet-szazai-tiltakoznak-az-Europai-Bizottsagnal-a-fidesz-megfelemlitesi-torvenye-ellen-orszagos-tuntetessorozat-is-keszul","timestamp":"2025. május. 23. 11:34","title":"Civil szervezetek százai tiltakoznak az Európai Bizottságnál a Fidesz megfélemlítési törvénye ellen, országos tüntetéssorozat is készül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"59e31762-737b-4a86-9864-69ab4b518998","c_author":"HVG","category":"360","description":"Létrehoztak egy projektcéget, amely belekezdhet annak a patinás épületnek a hasznosításába, ahol fénykorában Sissi is megfordult.","shortLead":"Létrehoztak egy projektcéget, amely belekezdhet annak a patinás épületnek a hasznosításába, ahol fénykorában Sissi is...","id":"20250522_hvg-tiborcz-istvan-svabhegyi-nagyszallo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/59e31762-737b-4a86-9864-69ab4b518998.jpg","index":0,"item":"c49d73dc-6612-47eb-aa8e-d6db7b4a8bf2","keywords":null,"link":"/360/20250522_hvg-tiborcz-istvan-svabhegyi-nagyszallo","timestamp":"2025. május. 22. 06:15","title":"Újjáéledhet a műemlék, amelyről Tiborcz és Kovács Gergely egyeztetett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"304f05b3-9b3a-4a97-bf0a-5e6bd4965a42","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A korhatár-besorolás nem engedte volna meg, de a Balázsék című műsorban kora reggel arról beszélgettek, hogyan rángatta ki egy anyuka a fiát ezer, szexuális aktusért sorban álló férfi közül.","shortLead":"A korhatár-besorolás nem engedte volna meg, de a Balázsék című műsorban kora reggel arról beszélgettek, hogyan rángatta...","id":"20250522_Balazsek-egy-egy-nap-alatt-ezer-ferfival-szexelo-norol-beszelgettek-9-millios-birsag-a-Radio-1-nek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/304f05b3-9b3a-4a97-bf0a-5e6bd4965a42.jpg","index":0,"item":"c0842cf3-ae06-4985-84e4-02b8df7d8f80","keywords":null,"link":"/elet/20250522_Balazsek-egy-egy-nap-alatt-ezer-ferfival-szexelo-norol-beszelgettek-9-millios-birsag-a-Radio-1-nek","timestamp":"2025. május. 22. 13:56","title":"Balázsék az egy nap alatt ezer férfival szexelő nőről beszélgettek: 9 milliós bírság a Rádió 1-nek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Családi kombi léte ellenére vagány STI külcsínnel támad a legújabb Subaru, melyről tesztünk során kiderült, hogy egy igazi farkasbőrbe bújt bárány.
A Subaru név hallatán a legtöbbünk agyán villámgyorsan átvillan a négykerékhajtás fogalma, no és persze a rally-sport. A japán gyártó eleinte a Legacy, majd pedig az Impreza révén tette le a névjegyét az asztalra az autósportok eme világszerte közkedvelt szakágában, és a WRC-érában három konstruktőri, illetve három egyéni világbajnoki címet zsebelt be, legutóbb 2003-ban, az örök mosolygó norvég Petter Solbergnek köszönhetően.
A közúti Subaruk sosem a szépségükről és a szofisztikált külcsínjükről voltak híresek, azonban a mágikus hárombetűs rövidítés, az STI (Subaru Tecnica International) mindig megtette a hatását, és az Imprezák szépen fogytak is a kereskedésekben. A 300 lóerő körüli teljesítmény és a 4WD meghajtás sikere nem sok magyarázatot igényel, az ugyancsak STI csomagos aktuális tesztautónk viszont annál többet.
László Ferenc
Az addig rendben is van, hogy Subaru, de mi ez a furcsa Levorg típusjelzés, melynek hallatán vagy olvastán az egyszerű utcai járókelők körülbelül úgy pislognak, mint az a bizonyos hal a szatyorban? Nos, a japán marketingesek ipari mennyiségben szedtek be valamilyen erős fogalmazásgátlót, és hosszas szenvedést követően megszülték a LEgacy reVOlution touRing elnevezést. No comment kategória a javából, de lendüljünk is gyorsan tovább ezen a Grétsy tanárúras problémán. Jelen delikvensünk a mi piacunkon a Legacy utódjának tekinthető, a gyakorlatban azonban a WRX-re épül, és jelentősen kisebb, mint a Legacy alapokon nyugvó emelt kombi, a továbbra ia kapható Outback.
A 4,69 méter hosszú sportkombi külcsínjével kapcsolatban nem szabad első pillantást követően elhamarkodott kijelentéseket tenni, a formatervnek az agyunkban egy kicsit be kell érnie, mint a jó bornak. Kétség sem férhet hozzá, hogy a Levorg egyetlen rangos "design award" besöprésére sem alkalmas, hiszen a designja meglehetősen egyszerű és nem túl látványos formai elemekkel operál, azonban mégis van benne valami extra fűszer, ami miatt némi ízlelgetést követően finomnak érződik.
A fűszer szállítója nem meglepő módon a cikk elején már említett tuning- és sportrészleg, az STI, melynek munkája az a mintegy 650 ezer forintos szoknyaszett, mely körbefut az autó alsó szekciójában. A Levorg ebben a formájában egyértelműen izgalmas színt visz a mostanság egyre jobban beszürkülni látszó autóiparba, és bár szépnek nem igazán mondható, valahogy mégis nagyon hiányozna a német, francia és egyéb márkák által meghatározott utcaképből.
László Ferenc
A külsőhöz hasonlóan a belső sincs túlgondolva, de szerencsére itt is bőven találhatunk olyan apróságokat, melyektől kapásból jobb kedve lesz az embernek. Ilyen például az átlyuggatott fém pedálsor, a szinte mindenhol tetten érhető finom kék cérnázás, illetve a remek fogású és alul lecsapott bőrkormány, melyet nagyon jó érzés tekergetni. Az már más lapra tartozik, hogy a kormányon lévő bőr meglepően ki van fényesedve, noha a tesztautóban alig több mint 20 ezer kilométer van.
Az ülések első blikkre igen sportosnak tűnnek, a valóságban azonban a vártnál kevesebb oldaltartást biztosítanak, de a tömésük keménysége legalább tökéletesnek mondható. A helykínálat átlagosnak mondható, a kombi formaterv miatt a fejtér hátul sem kicsi, egyedül talán széltében lehetne egy kicsit több helyünk. A csomagtartó az ablakszintig pakolva 522 literes, egyébként pedig 1446 literig bővíthető - elektromos csomagtérajtó nyitási lehetőség nincs.
A hatalmas légbeömlővel ékesített és teleszkópos mozgatású géptető alatt egy mélyen fekvő 1,6 literes turbós boxermotor teljesít szolgálatot, mely elsősorban kettős megfúvású turbótöltőjéről, illetve közvetlen befecskendezéséről ismerszik meg. A benzines erőforrás a 4800-5600-as fordulatszám tartományban adja le 170 lóerős maximális teljesítményét, a 250 Nm-es legnagyobb nyomaték pedig az 1800-4800-as sávban áll rendelkezésünkre.
Ebből már sejteni lehet, hogy STI pakk ide vagy oda, ez a Levorg bizony nem egy vérbő sportkocsi. Félreértés ne essék, a Levorggal korrekt módon, mondhatni dinamikusan lehet haladni, de nem igazán a száguldásról szól, ráadásul a kocsi annyira tompítja az érzékszerveinket, hogy vezetés közben a valóságosnál szerényebbnek tűnik a produkció. Papíron 8,9 másodperc alatt van meg a 0-100-as sprint, a végsebesség pedig 210 km/h.
László Ferenc
A sportos feeling egyik fő ellensége esetünkben nem más, mint a fokozatmentes CVT váltó: gázadásra megemelkedik a fordulatszám egy bizonyos tartományig, majd pedig szinte változatlanul ott marad. A sebesség teljesen lineárisan épül fel, mindenféle megszakítás nélkül, ami mérnöki és józan paraszti ésszel kiváló, a gyakorlatban azonban nagyon messze van az élvezetes közlekedéstől. Lehetőség van a kormány mögötti fülekkel váltani, amikor virtuális sebességi fokozatokat kapunk, azonban ebben sincs sok köszönet.
A másik probléma a hang: a motor boxer mivolta kis fordulatszámon egyáltalán nem hallatszik, és a magasabb régiókban is csak igen elfojtva kapunk belőle valamit. Rendben van, hogy egy családi autó ne legyen hangos, de a Levorg audió-produkciójánál azért mindenképpen többet vártunk volna, akár például egy gombnyomásra hangolható sportkipufogót - a Mercedestől lehetne mit tanulni ebből a tantárgyból.
Joggal gondolhatnánk, hogy az alapvetően nyugodtra hangolt viselkedésű Levorg a fogyasztás terén is visszafogott lesz, ez azonban messze nincs így. Óvatos vezetéssel 9,5 literes fogyasztás produkálható, és ennél csak feljebb van - ha kicsit is odalépünk neki, a 12 litert alaphangon benyakalja a 60 literes üzemanyagtartályú gép.
Csodák persze nincsenek: a magas fogyasztás elsősorban a fix szimmetrikus összkerékhajtás számlájára írható, amit mindenképpen jó egy ilyen autóban tudni, de az év 365 napjából jó eséllyel 350-en semmi hasznát nem vesszük, de persze azért akadhatnak kivételek. A 18 colos felnik, a 225-ös szélességű gumik és a feszes futómű remek kombinációt jelent a kanyarvadász sofőrök számára, a nem túl fényes minőségű hazai utakon azonban nagyon ráz a Levorg.
László Ferenc
+ : egyedi külcsín, STI-szett, négykerékhajtás, japán minőség.
–: magas fogyasztás, nincs motor- és váltóválasztási lehetőség.
Az SI-Drive kapcsolóval válthatunk az intelligens és sport üzemmódok között, melyek közül logikusan az előbbivel produkálható a legkedvezőbb, mintegy 10 literes fogyasztás. Tesztautónkban még nem volt elérhető az EyeSight rendszer, mely a mostanság forgalomba kerülő, 2017-es specifikációjú Levorgokban már ott figyel.
A sztereó kamerarendszer színes 3D-képet állít elő és a számítógép elemzi a képen megjelenő objektumok formáját, távolságát, illetve sebességét, és felismeri többek közt a motorosokat, bicikliseket és gyalogosokat is. A vészfékezésre is képes EyeSight mellett említést érdemel továbbá a sávtartó automatika, az adaptív tempomat, a LED-es első- és hátsólámpák, a kulcs nélküli ajtónyitás és motorindítás, a fűthető első ülések, illetve a hangvezérléssel és érintéssel egyaránt kezelhető, 7 colos kijelzős fedélzeti számítógép.
A beszürkült utcakép színesítésére mindenképpen alkalmas, egyedi formatervű Subaru Levorgot azoknak tudjuk ajánlani, akik egy harcos megjelenésű, de nem túl vehemens viselkedésű családi kombira vágynak, és a remek trakcióért cserébe simán bevállalják a nem éppen kis fogyasztást. A 8,5 millió forintos alapárú, a tesztelt verzióban pedig mintegy 10,5 millió forintos Levorg a konkurencia 4WD kombijainál nem drágább, azonban jó lenne, ha létezne belőle takarékosabb dízelmotoros, illetve akár manuális váltós kivitel is. Szerepelhetne továbbá egy sportosabb kipufogó is a gyári opciós listán, mely remek társa lehetne a "rallyongók" szívét megdobogtató STI szettnek. Egyébként pedig mindenki nyugodjon le: a gyártó kínálatában továbbra is elérhető a 300 lóerős motorral és manuális váltóval szerelt WRX STI.
Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.
A Fidesz káderképzőjeként is emlegetett, bevallottan a nyugati közvélemény befolyásolását végző agytröszt brüsszeli részlege nehezen talál megfelelő helyszínt rendezvényeinek.