Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ed28e601-5435-4b45-a0ac-e8f4d15b218c","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"A gasztroajándékok nemcsak tárgyak, hanem a szeretet és odafigyelés kifejezői is. Egy házi készítésű finomság vagy egy különleges fűszer, szirup mind arról tanúskodik, hogy törődünk másokkal. Részlet Romics Bea Gasztroajándékok című könyvéből.","shortLead":"A gasztroajándékok nemcsak tárgyak, hanem a szeretet és odafigyelés kifejezői is. Egy házi készítésű finomság vagy...","id":"20241221_Gasztroajandekok-karacsony-mezeskalacskeksz-mezeskalacsszirup-recept","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed28e601-5435-4b45-a0ac-e8f4d15b218c.jpg","index":0,"item":"8eb2cc78-ad1c-4eb1-8fb9-005e7881f0c3","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20241221_Gasztroajandekok-karacsony-mezeskalacskeksz-mezeskalacsszirup-recept","timestamp":"2024. december. 21. 19:15","title":"Gasztroajándékok karácsonyra: A tökéletes mézeskalácskeksz és mézeskalácsszirup receptje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f2bfeb5-8cb7-4811-887a-eac64b69871d","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Vlagyimir Putyin válaszul Ukrajna elpusztítását ígérte.","shortLead":"Vlagyimir Putyin válaszul Ukrajna elpusztítását ígérte.","id":"20241222_video-kazany-oroszorszag-ukrajna-drontamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f2bfeb5-8cb7-4811-887a-eac64b69871d.jpg","index":0,"item":"c39ea96f-da96-4132-8870-b47acdc5ca5e","keywords":null,"link":"/vilag/20241222_video-kazany-oroszorszag-ukrajna-drontamadas","timestamp":"2024. december. 22. 15:02","title":"Videó: A fronttól 1000 kilométerre lévő orosz luxusapartmanra támadtak drónokkal az ukránok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33e59e92-fe84-4e1b-9a6b-7ef64baa93e4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Terrorelhárítási Központ is figyeli és elemzi a kockázati tényezőket.","shortLead":"A Terrorelhárítási Központ is figyeli és elemzi a kockázati tényezőket.","id":"20241221_karacsonyo-vasarok-magyarorszag-budapest-fokozott-rendori-jelenlet-terrorelharitasi-kozpont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33e59e92-fe84-4e1b-9a6b-7ef64baa93e4.jpg","index":0,"item":"fbd9d085-3667-4da6-ae2c-e18f04620273","keywords":null,"link":"/itthon/20241221_karacsonyo-vasarok-magyarorszag-budapest-fokozott-rendori-jelenlet-terrorelharitasi-kozpont","timestamp":"2024. december. 21. 18:32","title":"Fokozzák a rendőri jelenlétet az itthoni karácsonyi vásárokon a magdeburgi gázolás után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5d54606c-8468-4c46-b046-3ae88e2c9ca7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A férfi Magyarországon kapott politikai menedékjogot. ","shortLead":"A férfi Magyarországon kapott politikai menedékjogot. ","id":"20241221_marcin-romanowski-interpol-korozes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d54606c-8468-4c46-b046-3ae88e2c9ca7.jpg","index":0,"item":"9ec72de3-1962-4740-a8df-550c5188ba76","keywords":null,"link":"/itthon/20241221_marcin-romanowski-interpol-korozes","timestamp":"2024. december. 21. 20:59","title":"A lengyelek az Interpol vörös listájára tetetnék a volt miniszterhelyettest, aki Magyarországra menekült","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b6b9a1f-5568-4b91-9224-a4061f1056d0","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Vasúttörténeti Park The Project nevű rendezvényen Argy zenélt volna, de a lemezlovas később sem jelent meg a helyszínen. Sokan egy szál pólóban fagyosokodtak a kinti hidegben.","shortLead":"A Vasúttörténeti Park The Project nevű rendezvényen Argy zenélt volna, de a lemezlovas később sem jelent meg...","id":"20241222_Kaotikus-jelenetekrol-szamoltak-be-a-bombariado-miatt-felbeszakitott-pesti-buli-resztvevoi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b6b9a1f-5568-4b91-9224-a4061f1056d0.jpg","index":0,"item":"dbe70552-3049-4fde-b80d-6d0181825d97","keywords":null,"link":"/elet/20241222_Kaotikus-jelenetekrol-szamoltak-be-a-bombariado-miatt-felbeszakitott-pesti-buli-resztvevoi","timestamp":"2024. december. 22. 09:02","title":"Kaotikus jelenetekről számoltak be a bombariadó miatt félbeszakított pesti buli résztvevői","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67ae9ef7-12c5-4c31-b9fb-7e5252a14984","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"A nyugatról keletre tartó erős tranzitforgalom péntek délután óta fokozott terhelést ró az autópályára, de az M3-ason és M5-ösön is torlódás van. ","shortLead":"A nyugatról keletre tartó erős tranzitforgalom péntek délután óta fokozott terhelést ró az autópályára, de az M3-ason...","id":"20241221_Autopalya-torlodas-M1-M3-M5-forgalom-dugo-Hegyeshalom-Budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67ae9ef7-12c5-4c31-b9fb-7e5252a14984.jpg","index":0,"item":"1c53a81f-3d41-4410-873c-8ac0caafd2a8","keywords":null,"link":"/cegauto/20241221_Autopalya-torlodas-M1-M3-M5-forgalom-dugo-Hegyeshalom-Budapest","timestamp":"2024. december. 21. 15:40","title":"Akkora a forgalom az M1-esen, hogy két órát is rászámolhat a menetidőre, aki arra jár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cde07e63-df6f-4cea-9a71-0bcfac15fa45","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Jelentős átrendeződést hozott az Uniomedia idei LinkedIn felsővezetői toplistája, amelyen a Jabil Circuit vezérigazgatója, Kékesi Sándor szerezte meg az első helyet, egy év alatt megduplázva a követőtáborát. Az ötven legnagyobb magyar nagyvállalat és kereskedelmi bank vezetőinek mezőnyéből két olyan felsővezető is a top 5-be került, akik egy éve még az első lépéseket tették a LinkedInen.","shortLead":"Jelentős átrendeződést hozott az Uniomedia idei LinkedIn felsővezetői toplistája, amelyen a Jabil Circuit...","id":"20241221_linkedin-toplista-magyar-felsovezetok-regios-rangsor-uniomedia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cde07e63-df6f-4cea-9a71-0bcfac15fa45.jpg","index":0,"item":"ba00e540-3105-42ea-ad8d-63d36d592d07","keywords":null,"link":"/tudomany/20241221_linkedin-toplista-magyar-felsovezetok-regios-rangsor-uniomedia","timestamp":"2024. december. 21. 14:03","title":"Alaposan átrendeződött a magyarországi LinkedIn-toplista","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b1b2f5c9-66ec-4493-a838-0733bc872b6f","c_author":"OTP Bank Nyrt.","category":"brandcontent","description":"A tudatos takarékosság a lakásárak meredek emelkedésével egyre fontosabb tényezővé válik az önálló életre készülő, és ezzel együtt új otthonra vágyó fiatalok, családok körében. De legyen szó bárkiről, aki biztonságos, kiszámítható módon szeretne lakáscéljaihoz közelebb kerülni, az OTP Lakástakarék Prémium lehetőséget nyújt mindazoknak, akik hosszú távon saját ingatlanban gondolkoznak. A termék egyaránt vonzó megtakarítási és hitelopciókat kínál, a modern ügyféligényekhez igazítva, akár online szerződéskötési lehetőséggel is. Florova Anna, az OTP Bank Retail Hitelezési Tribe ügyvezető igazgatója ad némi betekintést a termék céljait, piaci fogadtatását és a jövőbeli fejlesztéseket illetően.","shortLead":"A tudatos takarékosság a lakásárak meredek emelkedésével egyre fontosabb tényezővé válik az önálló életre készülő, és...","id":"20241115_Kis-lepesekkel-a-lakascelhoz-otp","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1b2f5c9-66ec-4493-a838-0733bc872b6f.jpg","index":0,"item":"f3b86dd9-3a0e-4483-b6b6-786ad79112c0","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241115_Kis-lepesekkel-a-lakascelhoz-otp","timestamp":"2024. december. 22. 15:30","title":"Mit léphetünk a lakásárak meredek emelkedésére?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mióta az első képek bekerültek a hírfolyamokba a Suzuki fiatalos autójáról, látszott, megfogta a közönséget. Kipróbáltuk, hogy tudja is, vagy csak ígéri a fiatalosságot.
Lehet mindenféle tesztautó-csodákkal járkálni a magyar utakon, de az mégiscsak az az igazi, amikor egy tucatautó tud kitűnni a tömegből. Az új Suzuki Ignis több szempontból is képes erre, amelyből csak az egyik, hogy a mi autónk, a mi gyerekünk lelkület még mindig megvan ezekkel a gépekkel szemben. Sokkal fontosabb, hogy saját jogán is megnézik az Ignist, mert feltűnő. Furcsa élmény, amikor ezt a Suzukit fotózta le mobiljával egy ránk tapadó sofőr – igaz egy közeli rokon Wagon R-ből – vagy a buszmegállóban várakozók feje annyira egyszerre fordult a kocsi után, mintha egy teniszmeccsen lennénk.
D.P.
A szerény, kisautós suzukis szerepkör abszolút nem is illik erre a kisautóra. Amely egyébiránt nem is kicsi, magasságával legalábbis kiemelkedik az átlag személyautók közül. A reklámjában elhangzó “ultrakompakt SUV” kifejezés kissé kaotikus és értelmetlen, mindenesetre karakteres kis jószág lett az új Ignis.
Működik a dizájn
A Japánban készülő autónál – ami már önmagában sem hangzik rosszul – nagyon jól döntöttek, hogy rájátszottak a szigetországban kei-carnak nevezett, és egyébiránt adóelkerülési célokat szolgáló mikróautókra jellemző bohókás formákra. Igaz, ezzel az Ignisben is van egy kis Hello Kitty-beütés, de nem zavaróan, idétlenül, hanem jópofán, hatásosan. Szerintünk elölről és oldalról mindenképpen működik a dizájnja, a hátulja valahogy szerencsétlenebb a hatalmas, régebbi fazont tükröző lámpákkal. De a C-oszlop Adidas-jelvénye és az orrán lévő, körülrajzolt nappali fény, amelyek talán legmeghatározóbb külső dizájnrészletek, kifejezetten életteli látványt nyújtanak.
Színek és plusz centik
A tesztre – és ez önmagában is abszurdum – egy összkerékhajtású példányt kaptunk, amelynél ez a hajtási opció szükség esetén teljesen automatikusan lép üzembe. Nincs külön üzemmódválasztó (sár-, hó-, vagy terepfokozat kiválasztására), de jól is van ez így. Hiszen egy ilyen kis lökettérfogatú, 1241 köbcentis motorhoz még így is feleslegesnek tűnik az összkerékhajtás. (Kicsit tartottunk is tőle, hogy csak ront a könnyű és játékos autó menetképességein.) De mivel az összkerék mellé jön a 18 centis szabad hasmagasság, így előny, hogy akár földutak leküzdésére is alkalmas lehet. Az új Ignis normál paraméterei egyébként: 3700 mm hosszú, 1690 mm széles és 1595 mm magas, tengelytávja 2435 mm.
D.P.
A belső tér japán mércével mérve egyenesen hippizmus. Aki látott már akárcsak új Suzuki Vitara-, S-Cross- vagy Baleno-belsőt, azokhoz képest ez egy vidám ötletfarm. Bemerészkedek a színek; a kezelőszervek, a klímapanel csőposta-doboza, mind nagyon ötletesek. Persze kopogós polikarbonát szinte minden, de mennyivel megbocsáthatóbb ez is, hogy nem telefonfekete egyenszínben tálalják. Mindezen kívül a magas üléspozíciót lehet leginkább értékelni, a hátsó tér hosszban elegendő, fejtérben kifejezetten levegős a kocsi, köszönhetően az emelt tetőnek.
Öt ember vagy a csomag
A csomagtér viszont alapból megrázóan kicsi – alig 204 liter az összkerékhajtású modellnél – de ügyes segítségként a hátsó üléssort csúsztatni lehet, nyerhetünk még 16 centit, vagyis néhány létfontosságú köbdecimétert, ami bevásárlásokat menthet meg. Igaz ennek is megvan a maga ára, mert ezzel a megoldással csak négyüléses lesz a forgalmiban az Ignis. Innen nézve nagyon kérdéses, hogy megéri-e: csak egyszer kelljen a nagymamát otthon hagyni emiatt...
Az Ignisben a kormánykerék már multifunkciós. Végre nem egy kis műanyagpöcökkel kell a fedélzeti kijelző adatait sem előhívni, hanem külön panelra kirakták ennek a kezelőjét. A GLX felszereltségű tesztautónkban a központi kijelző egy Pioneer 7 colos fejegység volt, amit korántsem mondanánk telitalálatnak. Eleve kilógott az összképből, és mintha a rögzítése sem lenne tökéletes. Bluetooth és DAB-rádió, valamint navi mind megvoltak rajta, akárcsak az Android Auto- illetve Apple CarPlay-támogatás. A későbbi gyártásból érkező autókban egyébként már a Suzukikban megszokott Bosch-egység lesz, ami sokkal jobban illeszkedik idei is.
D.P.
Elférne a hatodik is
Tesztautónkban az 1.2 literes Dualjet motor dolgozott, amely a ráncfelvarrott Swiftben mutatkozott be három éve, és tökéletesen szolgálja ki ezt a felépítményt is. Az 1242 köbcentis motorból a 91 lóerő gyorsan kiautózható, a 120 Nm-es nyomatékadat önmagában nem is lenne kevés, csak manapság a turbós korszakban szoktunk magasabb számadatokhoz. Ez leginkább azzal jár, hogy az ötgangos manuális váltóval szerelt hajtásban a nyomatékcsúcs közel 4400-as fordulatnál ébred, ezért lehet és kell is húzatni ezt a motort. Kétségtelen, hogy simán elférne a hatodik fokozat is, pláne, hogy 130-as sebességhatárnál már 3500 felett jár a fordulatszám. Cserébe még így is megbízhatóan takarékos a Suzuki – bár a fogyasztásunk 6,1 literre jött ki, az összkerékhajtás 50 kilogrammos plusz súlya, és esetleg menetveszteségei miatt. A kocsi egyébként így is, alig 920 kiló saját tömegű.
Ami a futóművet és a kormányzást illeti, a keresztbordás, rossz magyar utakon sem dobált, rázkódott vagy ugrott el normális vezetés mellett a bódé. A barátságos vezethetőséget csak növelte a nagy szögben elfordítható első kerék miatti 9,4 méteres a fordulókör, amit gyorsan megéreztünk vezetés közben: nem kellett nagyon Y-ozni egy gyors hátraarchoz az autóval.
D.P.
Az Ignisből az elektronika által vezérelt biztonsági kiegészítőket sem spórolták ki, ebben az alapvetően olcsó, kisautós kategóriában szokatlanul komoly készletet kínál ezekből a japán jármű. A sztereókamerás rendszer sávelhagyás- és ráfutás-figyelmeztetést, parkolási asszisztenst és tolatókamerát is kiszolgál. Nem állítjuk, hogy nincs nála finomabb működésű rendszer, de a bosszantó és drága városi koccanásokat biztosan segít elkerülni.
Verdikt
+ : ötletes forma, remek motor, alacsony fogyasztás összkerékhajtással is.
–: csekélyke csomagtér, adott esetben csak négy személyes, kissé magas listaár.
Az összképet nézve az új Ignis hordozza azt a műszaki józanságot, egyszerűséget, akár a hajtás elemeire, vagy a merevtengelyes felfüggesztésre pillantva értékelni lehet, dizájban pedig kategóriájában üdvözítően ötletes.
Ahogy azonban sok más esetben, a Suzuki Ignis esetében is könnyen előfordulhat, hogy a legnagyobb ellenfele a saját márkatársai lehetnek, mert sokaknál elő fog kerülni, hogy Swift, Baleno vagy Ignis? Árakban nagyjából ugyanott vannak, és hiába a divatos forma, ilyen paraméterekkel ez az Ignis nem túl jó ár-érték arányú. Még akkor sem, ha például a nálunk járt csúcsmodell 5,04 milliós árát azonnal lehet diszkontálni a márkánál szokásos autóbeszámításos akciók, illetve a Suzuki-kereskedések általános alkuképessége miatt.