szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A prémiumkategóriás autók és sportkocsik piacán igen komoly árréssel dolgoznak a gyártók. Mutatjuk, hogy pontosan mekkorával!

Nyílt titok, hogy az új Porschékat mostanság világszerte úgy viszik mint a cukrot, elég csak a megannyi változatban készülő 911-esekre, a sportlimuzin kategóriás Panamerára vagy a divatterepjáró fazonú Macanra és Cayennre gondolni. Az úgymond elérhető árú Cayman és Boxster típusokról nem is beszélve. A Volkswagen-csoporthoz tartozó prémium márkának tehát nagyon jól megy mostanság, és a Bloomberg kiderítette, hogy a Porsche pontosan mennyit kaszál egy-egy eladott autón.

Nos, a Porsche tavaly 238 ezer új autót értékesített és 3,9 milliárd dolláros működési nyereségre tett szert, ami éves szinten 14 százalékos növekedést jelent. Ennél azonban fontosabb, hogy a zuffenhauseni különítmény minden egyes eladott autón átlagosan nettó 17 250 dollárt keresett, vagyis átszámítva mintegy 4,9 millió forintot. Összehasonlításképp, tavaly még "csak" 15 800 dollár (4,5 millió forint) volt az autónkénti nyereség. A 2016-ban forgalomba került Porschék átlagos eladási ára egyébként 90 000 dollár (25,7 millió forint) volt.

Ehhez képest a Mercedes mindössze átlagosan 5 000 dollárt (1,4 millió forint) keres autónként, viszont a Ferrari minden egyes eladott négykerekű kapcsán körülbelül 90 000 dollárnyi (25,7 millió forint) nyereségre tesz szert. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Ferrari nyereségének igen jelentős része, mintegy 30 százaléka nem autókból, hanem reklámtermékekből és szolgáltatásokból származik, illetve érdekesség, hogy az olasz cég évente csak 8 ezer autót gyárt.

Ferrari

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!