Mindenki tudja, hogy manipulatív a Fidesz módszere, de akkor mire jó a Voks 2025?
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Szeptember 5-én rajtol el az idei Frankfurti Autószalon, de előzetesen már több nagy gyártó is jelezte, nem vesz részt rajta. Az ok prózai: túl drága, és egyre kevésbé éri meg nekik.
A Frankfurti Autószalont a világ egyik legnagyobb autóipari rendezvényének tartják, nem véletlenül. Az autógyártók többsége a hagyományosan minden év szeptemberében tartott eseményre időzíti egy-egy fontos modelljének bemutatóját, így szinte presztízskérdés, hogy ott legyenek a kiállítók között. Az idei év azonban más lesz.
Az Autonews Europe információi szerint ugyanis idén kilenc nagy gyártó: az Alfa Romeo, a Volvo, a Fiat, az Infiniti, a Peugeot, a DS, a Jeep, a Nissan és a Mitsubishi sem lesz ott Frankfurtban. Az ok igen prózai: az esemény hatalmas mérete miatt az autógyártóknak igen költséges felvonulniuk, így elsősorban anyagi megfontolásból fordítanak hátat idén sokan a rendezvénynek. Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Frankfurti Autószalon fizikai értelemben véve is olyan nagy, hogy a gyártók saját épületeket töltenek meg az autóikkal.
Ian Fletcher, a világ vezető elemző cége, az IHS Markit elemzője szerint egyre több vásárló tájékozódik az interneten keresztül egy-egy autó után, ahelyett, hogy felkeresnének egy ilyen rendezvényt. Emiatt viszont az autógyártóknak is egyre kevésbé éri meg egy klasszikus eseményen részt venni.
A dolog azért is érdekes, mert ha ez a tendencia folytatódik, akkor a rendezvényen részt vevő többi gyártónak a következő esemény még drágább lesz – ez pedig újabb lemondásokhoz vezethet. Lehet, hogy néhány éven belül kritikus helyzetbe kerülnek az autós rendezvények?
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.