szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Újabb bizonyíték arra, hogy egy stílusos és sportos szedánnak nem feltétlenül áll rosszul a dobozos hátsó szekció.

A Porsche tavasszal mutatta be a Panamera kombi változatát: a Sport Turismo nevet kapott praktikus négykerekű 520 literes csomagtartóval büszkélkedhet, miközben bivalyerős turbómotorja akár 550 lóerős teljesítménnyel is rendelkezhet. Kell ennél több erő egy kombiba? A kérdésre nem kívánunk választ adni, mindenesetre íme a néhány napja leleplezett 600 lóerős vadonatúj BMW M5 kombi változata:

X-Tomi

Némi üröm az örömben, hogy a puttyonyos BMW M5-öt egyelőre még nem a gyáriak készítették, hanem az egyik legprofibb virtuális tuningmester, X-Tomi, aki nemrégiben a Rolls-Royce Phantomból is készített egy kombi változatot.

A BMW utoljára a 2003 és 2010 között gyártott E60-as 5-ösből gyártott M5 kombit: míg a szedánból 20 000, addig a kombiból alig 1 000 példány hagyta el a gyártósorokat. Ebben az E61-es csúcskombiban egy 507 lóerős V10-es szívómotor teljesített szolgálatot, a 2017-es BMW M5-ben viszont már egy 600 lóerős V8-as biturbó V8-as erőforrás leledzik.

Ezzel a motorral az immár négykerékhajtású szedán alig 3,4 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-as tempóra.

BMW

Az új 5-ös BMW-ből már kétféle kombit is kipróbáltunk: az 540i-vel hazánk útjait róttuk, az 530d-vel pedig a csodaszép Transzfogarasi úton kanyarogtunk.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!