szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hivatalosan is bemutatkozott az aktuális 5-ös sorozatból készített M5-ös BMW, ami se nem gyenge, se nem lassú. És nem is néz ki rosszul.

Megannyi kiszivárgást és kémfotót követően a BMW most végre teljes pompájában leleplezte az újgenerációs M5-öst. Kezdjük is talán a legfontosabbal: a nagyközönség által először a szeptemberi Frankfurti Autószalonon megtekinthető újdonság 4,4 literes M TwinPower Turbo V8 erőforrása kereken 600 lóerős teljesítménnyel, illetve 750 Nm-es nyomatékkal rendelkezik. A nyolcsebességes M Steptronic váltóval szerelt újdonság alig 3,4 másodperc alatt képes 0-ról 100 km/h-s tempóra katapultálni.
BMW

Az állóhelyzetből 200 km/h-ra történő gyorsítás mindössze 11,1 másodpercnyi időt vesz igénybe, ami egy kétszemélyes kompakt sportkocsitól is szép eredmény lenne, nemhogy egy méretes ötszemélyes szedántól. A végsebességet alaphelyzetben 250 km/h-ra limitálja az elektronika, de ha megrendeljük az M Driver’s Package opciót, akkor csak 305 km/h-nál ér véget a száguldás az Autobahnon.

BMW

Az autó minden indításkor az állandó intelligens összkerékhajtás (4WD) és a bekapcsolt menetstabilizáló rendszer párosát aktiválja, amely dinamikus kigyorsítások közben a hátsó kerekek enyhe megcsúszását is engedélyezi. A rendkívül dinamikus, mégis tökéletesen kontrollált hátsókerék-csúsztatásokat lehetővé tevő M Dinamikus Mód a BMW M xDrive sportos összkerékhajtásával (4WD Sport) együtt aktiválható.

BMW

Kikapcsolt menetstabilizáló rendszer esetén az új M5 háromféle hajtáslánc-konfigurációt kínál fel (4WD, 4WD Sport, 2WD), amelyeket elsősorban a versenypályás tempózás szempontjai szerint fejlesztettek ki. A rendszer végső esetben a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás teljes kikapcsolását is lehetővé teszi (2WD), klasszikus stílusban, a két hátsó kerékre szabadítva az erőforrásból érkező összes teljesítményt és forgatónyomatékot.

BMW

Az agresszív karosszériaelemekkel és négy darab méretes kipufogóvéggel támadó M5-ös BMW 15 kilogrammal könnyebb lett az elődjénél, ami elsősorban az alumínium motorháztetőnek, a szénszál-erősítésű műanyagból készült tetőnek és a súlyoptimalizált kipufogórendszernek köszönhető. Az alaphelyzetben 19 colos, opcionálisan pedig 20 colos felniken gördülő újdonság szeptembertől rendelhető a gyártónál, az első példányokat pedig 2018 tavaszán lehet majd átvenni.

A németországi alapár 117 900 euró (35,8 millió forint), ami 4 ezer euróval alacsonyabb a 12 lóerővel erősebb fő rivális Mercedes-AMG E63S áránál.

BMW

 

BMW
BMW
BMW
BMW
BMW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!