szerző:
hvg.hu

Hivatalosan is bemutatkozott az aktuális 5-ös sorozatból készített M5-ös BMW, ami se nem gyenge, se nem lassú. És nem is néz ki rosszul.

Megannyi kiszivárgást és kémfotót követően a BMW most végre teljes pompájában leleplezte az újgenerációs M5-öst. Kezdjük is talán a legfontosabbal: a nagyközönség által először a szeptemberi Frankfurti Autószalonon megtekinthető újdonság 4,4 literes M TwinPower Turbo V8 erőforrása kereken 600 lóerős teljesítménnyel, illetve 750 Nm-es nyomatékkal rendelkezik. A nyolcsebességes M Steptronic váltóval szerelt újdonság alig 3,4 másodperc alatt képes 0-ról 100 km/h-s tempóra katapultálni.
©

Az állóhelyzetből 200 km/h-ra történő gyorsítás mindössze 11,1 másodpercnyi időt vesz igénybe, ami egy kétszemélyes kompakt sportkocsitól is szép eredmény lenne, nemhogy egy méretes ötszemélyes szedántól. A végsebességet alaphelyzetben 250 km/h-ra limitálja az elektronika, de ha megrendeljük az M Driver’s Package opciót, akkor csak 305 km/h-nál ér véget a száguldás az Autobahnon.

©

Az autó minden indításkor az állandó intelligens összkerékhajtás (4WD) és a bekapcsolt menetstabilizáló rendszer párosát aktiválja, amely dinamikus kigyorsítások közben a hátsó kerekek enyhe megcsúszását is engedélyezi. A rendkívül dinamikus, mégis tökéletesen kontrollált hátsókerék-csúsztatásokat lehetővé tevő M Dinamikus Mód a BMW M xDrive sportos összkerékhajtásával (4WD Sport) együtt aktiválható.

©

Kikapcsolt menetstabilizáló rendszer esetén az új M5 háromféle hajtáslánc-konfigurációt kínál fel (4WD, 4WD Sport, 2WD), amelyeket elsősorban a versenypályás tempózás szempontjai szerint fejlesztettek ki. A rendszer végső esetben a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás teljes kikapcsolását is lehetővé teszi (2WD), klasszikus stílusban, a két hátsó kerékre szabadítva az erőforrásból érkező összes teljesítményt és forgatónyomatékot.

©

Az agresszív karosszériaelemekkel és négy darab méretes kipufogóvéggel támadó M5-ös BMW 15 kilogrammal könnyebb lett az elődjénél, ami elsősorban az alumínium motorháztetőnek, a szénszál-erősítésű műanyagból készült tetőnek és a súlyoptimalizált kipufogórendszernek köszönhető. Az alaphelyzetben 19 colos, opcionálisan pedig 20 colos felniken gördülő újdonság szeptembertől rendelhető a gyártónál, az első példányokat pedig 2018 tavaszán lehet majd átvenni.

A németországi alapár 117 900 euró (35,8 millió forint), ami 4 ezer euróval alacsonyabb a 12 lóerővel erősebb fő rivális Mercedes-AMG E63S áránál.

©

 

©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Komoly műszaki gond van a biatorbágyi vasútvonalon

Komoly műszaki gond van a biatorbágyi vasútvonalon

Elítélték az élő kismacskákat elásó budapesti nőt

Elítélték az élő kismacskákat elásó budapesti nőt

Ha még menne a Balatonra, legyen óvatos az M7-esen

Ha még menne a Balatonra, legyen óvatos az M7-esen

Varga Judit nyílt meghallgatást javasolt Brüsszelben, de „mások” ezt nem akarták

Varga Judit nyílt meghallgatást javasolt Brüsszelben, de „mások” ezt nem akarták

Háztetőkön bóklászó fekete párduc rémisztgette egy francia város lakóit

Háztetőkön bóklászó fekete párduc rémisztgette egy francia város lakóit

Puzsér: Gulyás nyilatkozata a polgárosodás elleni merénylet

Puzsér: Gulyás nyilatkozata a polgárosodás elleni merénylet