A magyar tisztek délcegek, de a katonáink képzése épp a legfontosabb területeken harmatgyenge
Az augusztus 20-i tisztavatás sem feledtetheti: a honvédelmi reform és haderőfejlesztés lényegében megfeledkezett a katonai felsőoktatásról.
Valós körülmények közt teszteltek elektromos autókat. Nagyon jól látszik, nem minden a mértet itt sem, mert a kisebb nem feltétlen takarékosabb.
A német Auto Bild szedett össze nyolc új elektromos autót és mondhatni normál télies körülmények – 5 fokos külső hőmérséklet és 21 fokra állított klíma mellett – tesztelték őket, jelentős kihívásnak talán nem nevezhető 143 kilométeres távon. Az út során volt 43 kilométernyi autópályázás és 130 km/h-es tempó is.
Bár a kocsik összetétele egymással nem kompatibilis, volt közük dobozos autó, három kisméretű és négy kompakt, tanulságos talán, hogy voltak olyan modellek, amelyek nem tudták végigcsinálni a távot.
Lássuk az eredményeket.
Külön kiemelni a VW e-Up-ot nyilván azért érdemes, mert a fogyasztása a második legrosszabb volt a 23,7 kWh per 100 kilométeres teljesítményével. A nem túlzottan jó fogyasztása miatt érdemel szót a Smart Fotwo is – 84 km-rel – és 21 kWh-s fogyasztással, ami a nálánál jóval nagyobb autókra jellemző.
A másik oldalt képviseli a Hyundai Ioniq Electric a 14,6 kWh-s áramfelhasználással, amivel az össztávot tekintve 4. lett. A listán 2. Renault Zoe igazán meggyőző a 244 kilométerével, bár igaz ez már a 41 kWh-s legújabb modell. Az első pedig az új Ampera(-e), amelyet bizonyára sokan vennének mifelénk is, de a jelenlegi Opel struktúrában ez sajnos nem várható, hogy piacra kerül nálunk.
Az augusztus 20-i tisztavatás sem feledtetheti: a honvédelmi reform és haderőfejlesztés lényegében megfeledkezett a katonai felsőoktatásról.
Felszámolás, végelszámolás, beragadt kölcsönök, követeléscsomagok – az állami MFB Bank a végén minden jel szerint ráfizet.
Ezek után bármi megtörténhet, mondta egy munkácsi férfi a HVG-nek.
Karol Nawrocki a szélerőművek telepítésének ügyében volt hajthatatlan.