Útnak indult a Nemzetközi Űrállomás felé Kapu Tibor
Sikeresen elstartolt a Kennedy Űrközpontból a SpaceX Dragon űrkapszulája, a fedélzetén négy űrhajóssal, köztük a magyar Kapu Tiborral.
A Genfi Autószalon idén különösen izgalmas lesz, mert végre megnézhetjük, melyik cég lehet képes megszorongatni a Teslát.
Az nem is lehet kérdés, hogy a világ oda fog figyelni a Genfi Autószalonra, hiszen ez a világ egyik legjobban várt autós eseménye. Itt osztják ki például az Év Autója-díjat is, amiért ez a hét autó versenyez idén, de rengeteg koncepcióról vagy épp kész autóról is itt rántják le a leplet a gyártók.
Az idei év azonban ez utóbbi szempontból igazán különlegesnek ígérkezik. A cégek ugyanis rengeteg pénzt öltek bele az elmúlt években a fejlesztésekbe csak azért, hogy behozzák a lemaradásukat a Teslával szemben. Ennek köszönhetően a mostani Genfi Autószalonon jó néhány elektromos autó is felbukkan majd, amelyek egyre ígéretesebbek és amelyek már komoly konkurencuát jelenthetnek az amerikai gyártó számára. Mutatjuk, melyek ezek.
A Hyundai elsőként a Genfi Autószalonon mutatja be legújabb fejlesztését, ami igen ígéretesnek tűnik. A korábbi Kona elektromos változata – ahogy korábban már jelezték – több mint 460 kilométeres hatótávval érkezik (egész pontosan 467 km-rel), de jön majd egy "kisebb" változat is. A fontosabb paramétereiről itt írtunk bővebben.
A cég nem titkoltan a Tesla Model X ellenfelének szánja az autót, amit korábban sikerült a budapesti forgalomban is lefotóznunk. A fejlesztők szerint az 50 kWh-s DC-töltőkkel 85 perc alatt lehet majd 0-ról 85 százalékra tölteni az autót, de aki nagyon siet, az fél óra alatt 128 km-re elegendő elektromos áramot "tankolhat". Az akkumulátorcsomagot egyébként 480 km-es hatótávolságra kalibrálták.
Mercedes
A Mercedes is gőzerővel készül a Genfi Autószalonra. Ők eddig sikerrel tartották titokban az elektromos autójuk érkezését, így a németek kapcsán egyelőre sötétben tapogatózunk. Pletykák szintjén annyiról lehetett eddig hallani, hogy a Jaguar I-Pace-hez hasonlóan a Model X ellenfele lehet az érkező autó.
A horvátok már a Rimac Concept One-nal is egy igen komoly fejlesztést tettek le az asztalra, de a Rimac Concept Two még azt is túlszárnyalhatja. Az autóba egy 120 kWh-s akkumulátort szerelnek, ami valószínűleg 1000 km-nél kisebb hatótávolságra lesz elegendő. Cserébe viszont 1240 lóerőt kap a Concept Two, az autóba pedig 4-es szintű önvezető technológiát építenek.
A Volkswagen autója egészen biztosan csak koncepcióként érkezik meg Genfbe. Az autóba 111 kWh-s lítiumion-akkumulátort terveztek be, ami 665 km-re elegendő energiát tudna tárolni. A kocsi emellett 180 km/h-s maximáls sebességet érne el. Kormány azonban nem kerülne bele, helyette hanggal lehetne vezérelni. Ez azért még odébb van.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Sikeresen elstartolt a Kennedy Űrközpontból a SpaceX Dragon űrkapszulája, a fedélzetén négy űrhajóssal, köztük a magyar Kapu Tiborral.
Nem sokkal az indulást követően rövid beszédet mondott Kapu Tibor a SpaceX Dragon űrkapszulájának fedélzetéről.
Kapu Tibor és három űrhajóstársa már a SpaceX űrhajójában várja, hogy útnak indulhasson a 14 napos küldetésére.
Bár több településen is érdeklődéssel vizsgálják a törvényt, hasznosságát és kockázatait illetően változatlanul vannak aggályaik.
Az ukrán elnök országa uniós csatlakozásával kapcsolatban azt írta, igazságtalan, hogy egy ország blokkolja a többség akaratát.
Használja ezt a technikát, ami Szilágyi Áronnak is sokat segített.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Kiteljesedik a dinamikus árazás, akár napról napra változhat a nagykereskedelmi ár, s annak nyomán a kiskereskedelmi ár.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.