szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ez az orosz terepjáró nem éppen modern technikájáról híres, ettől függetlenül megvan a maga piaca.

A Lada 47 évvel ezelőtt kezdte meg a VAZ-2121 fejlesztését, és Niva néven 41 évvel ezelőtt gördültek le az első ilyen autók a vállalat gyártósorairól. A típust később aztán átkeresztelték Lada 4x4-re, de alapjaiban véve a típus még mindig szinte teljesen ugyanazt a technikát hozza, mint négy évtizeddel ezelőtt.

A nemrégiben általunk is alaposan letesztelt, immár Euro 6-os motorral szerelt Lada 4x4 hazánkban legolcsóbban 2,99 millió forint ellenében vihető haza, azonban kedvező ára ellenére sem túl gyakori látvány a magyar utakon. Oroszországban azonban nagyon más a helyzet, ugyanis saját hazájában továbbra is kiválóan teljesít ez a terepjáró.

László Ferenc

Idén áprilisban nem kevesebb mint 3145 Lada 4x4 talált gazdára Oroszországban, ami éves szinten 27 százalékos növekedést jelent. Ez pedig elegendő ahhoz, hogy a Lada 4x4 az ország harmadik legnépszerűbb terepjárója legyen.

A piacot a Hyundai Creta (ix25) uralja a maga 5933 darabos eladási mennyiségével, a második helyen pedig a Magyarországon is népszerű Renault Duster található, mely típusból egy hónap alatt 3503 példány talált gazdára.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!