szerző:
hvg.hu

A villanyautók gyártásához kevesebb munkaerő szükséges, mint a belső égésű motorosokéhoz.

Előrejelzések szerint Németországban 2030-ban az autók 25 százaléka elektromos, 15 százaléka hibrid- és 60 százaléka benzin/dízelmotoros meghajtású lesz. A Fraunhofer Ipari Mérnöki Intézet tanulmánya szerint amennyiben ténylegesen így alakul majd az autók leoszlása, akkor egyedül ebben az országban mintegy 75 ezer munkahely kerül veszélybe.

A szakértők szerint azonban könnyen lehet, hogy 12 év múlva már a fent vázoltnál jobban el lesznek terjedve a tisztán elektromos meghajtású járművek, ebben az esetben pedig több mint 100 ezer német munkahely is megszűnhet.

A személyautók hajtáslánca kapcsán 2030-ra minden második munkahelyet közvetlenül vagy közvetve, de érinteni fog az elektromobilitás térnyerése – vélekedik az IG Metall szakszervezet, amelynek vezetői szerint a politikusoknak és az iparnak ki kell alakítania egy ezt az új helyzetet kezelő stratégiát.

Németországban jelenleg 840 ezren dolgoznak az autóiparban, és közülük 210 ezren az autók hajtásláncával kapcsolatos területen vannak foglalkoztatva. Érdekesség, hogy felmérések szerint egy elektromos autót átlagosan mintegy 30 százalékkal kevesebb időt alatt le lehet gyártani, mint egy sokkal több alkatrészből álló benzinmotoros vagy dízelerőforrásos kocsit.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Kinyitotta az ajtót a medve, és beszállt az udvaron álló autóba

Kinyitotta az ajtót a medve, és beszállt az udvaron álló autóba

Hónapokon át meghamisíthatta a videós adatokat a Facebook, hogy a YouTube helyett inkább náluk hirdessenek

Hónapokon át meghamisíthatta a videós adatokat a Facebook, hogy a YouTube helyett inkább náluk hirdessenek

Vigyázzon: beindultak a kártyacsalók, egy év alatt megduplázódott a visszaélések száma

Vigyázzon: beindultak a kártyacsalók, egy év alatt megduplázódott a visszaélések száma

Jöhet a panorámaadó Siófokon

Jöhet a panorámaadó Siófokon

"Fatális hiba nem megszavazni a Mártát" - durva hétvége elé néz az LMP

"Fatális hiba nem megszavazni a Mártát" - durva hétvége elé néz az LMP

Banksy a teljes képét le akarta darálni, csak elromlott az iratmegsemmisítő

Banksy a teljes képét le akarta darálni, csak elromlott az iratmegsemmisítő