A málló sárkányfogak, egy Kreml-közeli klán és persze Putyin – miért halhatott meg az orosz miniszter?
Egy komoly korrupciós ügy állhat a hátterében annak, hogy meghalt Roman Sztarovojt volt orosz közlekedési miniszter.
A villanyautók gyártásához kevesebb munkaerő szükséges, mint a belső égésű motorosokéhoz.
Előrejelzések szerint Németországban 2030-ban az autók 25 százaléka elektromos, 15 százaléka hibrid- és 60 százaléka benzin/dízelmotoros meghajtású lesz. A Fraunhofer Ipari Mérnöki Intézet tanulmánya szerint amennyiben ténylegesen így alakul majd az autók leoszlása, akkor egyedül ebben az országban mintegy 75 ezer munkahely kerül veszélybe.
A szakértők szerint azonban könnyen lehet, hogy 12 év múlva már a fent vázoltnál jobban el lesznek terjedve a tisztán elektromos meghajtású járművek, ebben az esetben pedig több mint 100 ezer német munkahely is megszűnhet.
A személyautók hajtáslánca kapcsán 2030-ra minden második munkahelyet közvetlenül vagy közvetve, de érinteni fog az elektromobilitás térnyerése – vélekedik az IG Metall szakszervezet, amelynek vezetői szerint a politikusoknak és az iparnak ki kell alakítania egy ezt az új helyzetet kezelő stratégiát.
Németországban jelenleg 840 ezren dolgoznak az autóiparban, és közülük 210 ezren az autók hajtásláncával kapcsolatos területen vannak foglalkoztatva. Érdekesség, hogy felmérések szerint egy elektromos autót átlagosan mintegy 30 százalékkal kevesebb időt alatt le lehet gyártani, mint egy sokkal több alkatrészből álló benzinmotoros vagy dízelerőforrásos kocsit.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Egy komoly korrupciós ügy állhat a hátterében annak, hogy meghalt Roman Sztarovojt volt orosz közlekedési miniszter.
A HVG információi szerint egyre több a hasonló ügy.
A kolónia egyre nő, megoldás még nincs.
Kiara Lord posztolt egy szelfit.
Ez a HVG kvízjátéka.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?
Az 51 éves brit szakember húsz éven át dolgozott a Red Bullnál.
Több programmal, több hullámban telepítenek elektromosautó-töltő pontokat Magyarországra, ám a legszűkebben ellátott régiókba csak évek múlva érnek el.