szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A legtöbb autó 0-ról 100-ra nem gyorsul úgy, mint ez a brutális gép 100-ról 200-ra. Lehet kapaszkodni.

Nemrégiben volt szerencsénk kipróbálni a legújabb M5-ös BMW-t, mely 600 lóerős teljesítménye, illetve 750 Nm-es nyomatéka révén lényegében még a szuszt is kipréselte belőlünk. Akinek esetleg ez is kevés, annak ott a gyári tuning, vagyis a keményebb futóművel bíró M5 Competition a maga 625 lóerejével és változatlanul 750 Nm-es nyomatékával.

Akinek pedig még az M5 Competition is kevés, azoknak erre a tuninggépre érdemes néhány pillantást vetniük:

Manhart

A mellékelt fotókon a Manhart tuningcég által felhergelt M5-ös látható. Az MH5 700 típusjelzésében szereplő 700-as szám láttán teljesen jogosan kereken 700 lóerős teljesítményre gondolhatunk, a valóságban azonban ennél is erősebb a szörnyeteg.

Manhart

A 4,4 literes biturbó V8-as benzinmotor a hozzáértő beavatkozás után egész pontosan 723 lóerőt szabadít rá a kerekekre, a nyomatékcsúcs pedig immár 870 Nm. A 20 milliméterrel leültetett sportfutómű, a karbon spoilerek és a 21 colos kerekek mellett említést érdemel még a sokkoló gyorsulási adat: 100 km/h-ról 200 km/h-ra alig 5,9 másodperc alatt gyorsul az autó.

Manhart

A 0-100-as adat egyelőre ismeretlen, de mivel az alap M5 3,4 másodperces, a Competition kivitel pedig 3,3 másodperces produkcióra képes, 3,2 másodperces szintidőt lehet valószínűsíteni. Vagyis a 0-200 körülbelül 9,1 másodpercig tarthat. Utóbbi a 305 km/h végsebességű normál M5-nek 11,1 másodperc, az M5 Competitionnek pedig 10,8 másodperc alatt sikerül.

Manhart

 

Manhart
Manhart

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!