szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ez az új M5-ös minden korábbinál keményebb, erősebb és persze gyorsabb is egyben.

A BMW tavaly augusztusban rántotta fel a leplet a márka rajongói által várva várt és általunk a napokban gyorsan kipróbált új M5-ösről, melynek a motorházteteje alatt egy 4,4 literes M TwinPower Turbo V8 erőforrás rejtőzik. Ez a motor kereken 600 lóerős teljesítményt, illetve 750 Nm-es nyomatékot szabadít rá a négy kerékre, vagy éppen csak a hátsókra.

Akadnak azonban olyanok is, akiknek ez kevés. Nekik készült a megannyi pletykát követően most végre hivatalosan is leleplezett M5 Competition, mely 600 helyett 625 lóerős produkcióra képes. A korábbi híradásokban előzetesen megszellőztetett 800 Nm-es csúcsnyomaték helyett viszont be kell érnünk a változatlanul 750 Nm-es értékkel, ami azonban a korábbinál némileg szélesebb fordulatszám tartományban hívható le.

BMW

A 0-100-as gyorsulás szintideje 3,4-ről 3,3 másodpercre csökkent, a 0-200-as sprint pedig 11,1 helyett immár alig 10,8 másodperc alatt is letudható. Az egyedi 20 colos könnyűfém felnikre húzott sportgumikon gördülő M5 Competition 10 százalékkal keményebb rugókat, 7 milliméteres ültetést, illetve új sportkipufogót kapott.

BMW

A minden idők legkeményebb M5-öseként jegyzett BMW gyártása júliusban kezdődik meg, és a Comptetition az előzetes információk alapján mintegy 2-2,5 millió forinttal kerül majd többe, mint a hazánkban 35,49 millió forintos alapárú normál M5.

BMW

 

BMW
BMW
BMW
BMW
BMW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!