szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Szupersport-autós dinamikai mutatókat sikerült megint kipréselni a 2,5 tonnás óriásból.

Az új BMW X5 nagyjából két hónapja mutatkozott be, nyilván az igazán elkötelezettek már várják a brutális X5 M variánst is belőle. Mindez – ahogyan jellemző – azért jóval későbbre várható, talán csak jövőre a legkorábban.

Hogy addig se teljen tétlenül a drága tuningidő, a lengyel Auto-Dynamic kezelésbe vett egy jelenlegi X5 M (F85) példányt. Nagyjából az a szint volt a cél, amit egy Lambroghini Urust tud a maga 650 lóerejével és 850 Nm-ével. A BMW X5 M 4.4 literes V8-asát ezért 670 lóerősre és 880 Nm-esre húzták.

©

Mindehhez a motorelektronikát tették kicsit engedékenyebbé, kapott egy új titánium kipufogórendszert az Akrapovic cégtől, BMC sportlégszűrőket, valamint a Eisemann cégtől származó leömlőcsöveket. Mindezzel 3,5 másodperc alatt van 100-on a 2,5 tonnás autó, amely természetesn elég szépen veri a gyári változat 4,2 másodperces idejét.

A lengyelek a sztenderd keréktárcsák helyére is 22 colos Hamann Black Line órásokat tettek, amelyek passzolnak a matt fekete karosszéria színhez. A féknyergek viszont világoskék színűek és extra még a Hamanntól származó lengéscsillapító rendszer is.

©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!