Lényegében nem fogta meg az idő az orosz gyártó egyik legismertebb termékét, mostanság is pontosan ugyan úgy néz ki, mint annak idején 1958-ban, amikor bemutatták.
Az uljanovi autógyár termékét a mai napig forgalmazzák és a viszontagságos körülményekre tervezett kisteherautó koncepciója eléggé kiállta az idők próbáját. Egy kis ünneplés mindenképpen kijárt az oroszok által csak cipónak nevezetett autónak, ezért a gyártó most egy különleges retro kiadást csináltak a kisbusz változatából.
A tetején és a felniken fehér lakkozású, 16 colos kerekekkel szerelt, az átlagosnál nagyobb márkajelzésekkel ellátott autókat gyűjtői példányoknak szánják. Persze az nem igaz, hogy a változatlan külső teljesen változatlan belsőt is rejt. Mára ABS is van az UAZ-ban és központi injektoros motorja van a modernizált 450-esnek, amit ma hivatalosan 452-esnek hívnak.
Az ünnepi modellek hajtásban sincs semmi extra, ugyan az 112 lóerős négyhengeres, amit bárki ma megvehet, amely a 92 oktánszámú benzinnel is simán elmegy. Az UAZ egyébként nálunk is forgalmaz, és az ilyen kisbuszok 4,6 millió forintról indulnak.
A recept: szívós polgármester, ötletelő és kitartó közmunkások. Beindult a tejüzem Magyardombegyházon, a Békés megyei zsákfaluban gyártják a sajtot, joghurtot és a csokigolyókat, már nem közmunkában.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.