szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Akio Toyoda több szempontból is figyelemreméltó személyiség, például sosem tagadta, hogy óriási motorsport-rajongó. Céges autóban sem kedveli a konformista stílust, nagyon úgy tűnik.

Néhány nappal ezelőtt jelentek meg a képek az interneten egy eléggé egyedivé alakított japán Toyota Centuryról, amelyet szépen feltuningoltak. A kocsit a gyártó saját sportrészlege, a Gazoo Racing Masters of Nürburgring (GRMN) vette kezelésbe.

A kocsit ahhoz képest, hogy a Century alapból egy elnöki szedán a maga 5,3 méteres hosszával és visszafogott megjelenésével, a sportcsapat elég rendesen átalakította: szpojlerek itt-ott, légterelő oldalt, alsó szplitterek elöl, és persze a látványos felnik sem maradhattak el. Ám az igaz meglepetés akkor következett, amikor a kocsi hátsó ablakait leengedték, mert kocsiban Akio Toyoda mosolygott, a világcég első számú vezetője.

Akio Toyoda mindig is elkötelezett autósport-rajongó volt, de nemcsak a kanaépén ülve: maga is részt vett például a 24 órás Nürburgringen tartott hosszú távú versenyeken Morizo Kinoshita álnéven.

Nem semmi figura a Toyota főnöke - videó

Tíz évvel ezelőtt vezették be az online árverést, előbb csak ingóságokra, majd üzletrészekre és ingatlanokra is lehetett licitálni. Az állam és az e-árverésben fantáziát látó bankok szerint a rendszer kiállta a próbát: átlátható. Megnéztük, milyen az, amikor egy lakást árverez a NAV.

A duplacsavar az elnök lefotózott autójában egyébként az, hogy talán úgy tűnik, ez valami benzinzabáló monstrum. Pedig ez csak részben igaz, mert van benne ugyan egy V8-as 5.0 literes benzinmotor, ám ott van ebben is az elektromos segédhajtás, vagyis nincs szó árulásról, ez a modell is egy hibrid. Zöldrendszám még így se járna neki, mert azt csak a plug-in hibridek kaphatnak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!