Néhány nappal ezelőtt jelentek meg a képek az interneten egy eléggé egyedivé alakított japán Toyota Centuryról, amelyet szépen feltuningoltak. A kocsit a gyártó saját sportrészlege, a Gazoo Racing Masters of Nürburgring (GRMN) vette kezelésbe.
A kocsit ahhoz képest, hogy a Century alapból egy elnöki szedán a maga 5,3 méteres hosszával és visszafogott megjelenésével, a sportcsapat elég rendesen átalakította: szpojlerek itt-ott, légterelő oldalt, alsó szplitterek elöl, és persze a látványos felnik sem maradhattak el. Ám az igaz meglepetés akkor következett, amikor a kocsi hátsó ablakait leengedték, mert kocsiban Akio Toyoda mosolygott, a világcég első számú vezetője.
Akio Toyoda mindig is elkötelezett autósport-rajongó volt, de nemcsak a kanaépén ülve: maga is részt vett például a 24 órás Nürburgringen tartott hosszú távú versenyeken Morizo Kinoshita álnéven.
Tíz évvel ezelőtt vezették be az online árverést, előbb csak ingóságokra, majd üzletrészekre és ingatlanokra is lehetett licitálni. Az állam és az e-árverésben fantáziát látó bankok szerint a rendszer kiállta a próbát: átlátható. Megnéztük, milyen az, amikor egy lakást árverez a NAV.
A duplacsavar az elnök lefotózott autójában egyébként az, hogy talán úgy tűnik, ez valami benzinzabáló monstrum. Pedig ez csak részben igaz, mert van benne ugyan egy V8-as 5.0 literes benzinmotor, ám ott van ebben is az elektromos segédhajtás, vagyis nincs szó árulásról, ez a modell is egy hibrid. Zöldrendszám még így se járna neki, mert azt csak a plug-in hibridek kaphatnak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.