szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Carlos Tavarest, a PSA elnökét kérdezték arról, egymásra találhat-e a francia konszern és az FCA, Fiat-Chrysler-csoport?

„Minden lehetőség nyitott, mert ha pénzt keresel akkor továbbra is te irányíthatod a jövődet, álmodhatsz bármiről” - mondta Carlos Tavares, a Genfi Autószalon egyik kerekasztal beszélgetésén, amelyen megkérdezték a két csoport közötti lehetséges szövetségről. Az autóipari vezető jelezte, hogy a PSA "nem különösebben" aktívan keresi a partnereket, de az ajtó nyitva áll a potenciális partnerek számára.

Tavares azt mondta, hogy 2030-ig autóipar igen nehéz időszakon megy keresztül, de ha az összeolvadásokat megfelelően menedzselik, akkor egyes márkák/csoportok nagyon megerősödhetnek. Emlékeztetett Sergio Marchionne, az FCA egykori főnökének szavaira, aki feltételezte, hogy hamarosan csak 5 vagy 6 autóipari óriás számára lesz hely a világon. Hogy minderre nem véletlen tért ki Tavares, az valószínű.

Peugeot

A Peugeot-Citroen-DS-Opel (PSA) szövetség 2018-ban rekord nyereséget ért el és a pénzügyi eredmények akár történelmiek is nevezhetők, abban a tekintetben, hogy az Opel, amely két éve a francia csoport tagja, évtizedek után először volt nyereséges.

A PSA helyzete azért nehéz, mert a csoport legnagyobb piaca 80 százalékos részaránnyal Európa, egy olyan piac, amely nagyon gyorsan változik, ráadásul a Brexit nem sok jóval kecsegtet senki számára. A szövetségesként felmerült Fiat-Chrysler (FCA) viszont erősen jelen van az Egyesült Államokban, nyilván első sorban a Chrysler, Jeep márkáknak köszönhetően. Minedezek fényében talán szintén nem annyira váratlan, hogy a franciák nemrégiben bejelentették, hogy 28 év után, visszatérnek az észak-amerikai piacra.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!