3 év alatt 560 ezer kilométert tettek ebbe a Ladába
Vázoljuk, hogy milyen állapotú a Vesta, mellyel naponta mintegy 400-1000 kilométert tesznek meg.
hvg.hu
Az AvtoVAZ 2014 nyarán leplezte vadonatúj modelljét, a sorozatgyártásba végül csak 2015 őszén került Lada Vestát, melyből 2017-ben érkezett meg a kombi kivitel. A típus abszolút csúcsmodelljéről, a Vesta SW Crossról nemrégiben részletes tesztben számoltunk be, most pedig felbukkant egy Vesta, melybe az elmúlt néhány évben rengeteg kilométer került.
A mellékelt fotókon és videón látható Lada Vesta szedán 2016-ban került forgalomba, és az elmúlt 3 esztendőben több mint 560 ezer kilométert tettek meg vele. Az autót két sofőr használja felváltva, akik naponta mintegy 400-1000 kilométert tesznek meg vele.
YouTube
Az utastéren látszik a magas futásteljesítmény, a kormány és az ajtóborítások jelentősen megkoptak, ezenkívül pedig az ülések is sokat vesztettek gyári formájukból. Az 1,6 literes szívó benzinmotorba 10 ezer kilométerenként új olaj kerül, és eddig hét garnitúra gumit fogyasztott el a Vesta.
YouTube
A kuplungot és az első féktárcsákat eddig kétszer kellett cserélni, rossz minőségű üzemanyag miatt 400 ezer kilométer magasságában komolyabb javításra szorult az autó, melynek első lengéscsillapítóit csak 500 ezer kilométer után kellett cserélni. A fényszórók fényereje lényegében nem csökkent, és a kocsi alján nem fedezhető fel rozsdásodás.
Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.