szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Volkswagen konszern cseh márkája egész gyorsan felvarrta két divatterepjárójának ráncait.

A Skoda 2016-ban mutatta be első igazi SUV modelljét, az akár 7 üléses változatban is kapható Kodiaqot, melyet egy évvel később követett az eggyel kisebb méretkategóriában támadó Karoq. Hiába csak 2-3 éves modellekről van szó, a cseh gyártó elérkezettnek látta az időt az első ráncfelvarrásra.

Skoda

Vizuálisan a legfontosabb változás, hogy hátulról eltűnt a Skoda-embléma, melynek helyét egy méretes Skoda felirat vette át, valahogy úgy, mint a közelmúltban kijött elektromos Citigo, Scala, Kamiq és faceliftes Superb esetében. Mostantól már csak a Fabia és az Octavia hátulján található Skoda-logó.

A 2020-as modellévű divatterepjárókhoz már az elsőkerék-hajtású változatok esetében is rendelhető adaptív felfüggesztés. A 20 méteres hatótávú Blind Spot Detect rendszert a 70 méterig aktív Side Assist váltja, vagyis sokkal okosabb lett a holttérfigyelés.

Skoda

Továbbfejlesztették a kulcs nélküli nyitás/zárást: a kulcsba mozgásszenzor került, mely 15 percnyi inaktivitást (például asztalon heverést) követően kikapcsolja a jelsugárzást. És a Skoda szerint ily módon a tolvajoknak nehezebb lesz lemásolniuk a például a bejárati ajtó mellett tárolt kulcsokat és ellopni a hozzájuk társított kocsikat.

Skoda

A Karoq kapott egy új 190 lóerős 2.0 TDI motort, ami mellé alapáron jár a hétfokozatú DSG automataváltó, illetve az összkerékhajtás. A Kodiaq mostantól egy új 20 colos felnivel is rendelhető, melyre 255 milliméteres széles sportgumikat szerelnek.

Az augusztustól elérhető új Karoq és Kodiaq ára nem változik.

Skoda

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!