Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"484e0b98-65d5-45d2-9fd9-3ab5ca6ddceb","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Úgy kell védenünk az európai sajtokat, mint az országunk területét, a kultúránkat – figyelmeztetnek az olasz sajttermelők, akik szerint az Amerikában bevezetett vámok nem az amerikai piacokat, munkavállalókat védik, hanem a jól érlelt európai értékeket támadják. Az írek azt üzenik: több tiszteletet az ír sajtoknak!","shortLead":"Úgy kell védenünk az európai sajtokat, mint az országunk területét, a kultúránkat – figyelmeztetnek az olasz...","id":"20250417_Meloni-washingtoni-latogatasa-utan-johet-a-nagy-europai-sajthaboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/484e0b98-65d5-45d2-9fd9-3ab5ca6ddceb.jpg","index":0,"item":"cdb28e4c-36b3-47e1-a004-1d59094abb1f","keywords":null,"link":"/360/20250417_Meloni-washingtoni-latogatasa-utan-johet-a-nagy-europai-sajthaboru","timestamp":"2025. április. 17. 11:29","title":"Meloni washingtoni látogatása után jöhet a nagy európai sajtháború","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4348e655-d0f5-4cc1-bef1-21906ae8ad2d","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A zivatarok miatt szinte az egész országra veszélyjelzést adtak ki.","shortLead":"A zivatarok miatt szinte az egész országra veszélyjelzést adtak ki.","id":"20250417_idojaras-napsutes-meleg-zapor-zivatar-veszlyjelzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4348e655-d0f5-4cc1-bef1-21906ae8ad2d.jpg","index":0,"item":"7b4281c0-0f6e-4011-9991-8cd4fcb943e4","keywords":null,"link":"/elet/20250417_idojaras-napsutes-meleg-zapor-zivatar-veszlyjelzes","timestamp":"2025. április. 17. 06:22","title":"Napközben néhol 30 fok is lehet, aztán jönnek a zivatarok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1962a140-4bf1-42dc-aaff-55b0e3ddb965","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"Óránként akár 10 hullócsillag is megfigyelhető lesz napokon belül, tűzgömbök kialakulására is van esély.","shortLead":"Óránként akár 10 hullócsillag is megfigyelhető lesz napokon belül, tűzgömbök kialakulására is van esély.","id":"20250417_lyridak-meteorraj-megfigyeles-hullocsillag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1962a140-4bf1-42dc-aaff-55b0e3ddb965.jpg","index":0,"item":"a174ccb2-5ce2-4931-837c-8c7593ceb4ca","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_lyridak-meteorraj-megfigyeles-hullocsillag","timestamp":"2025. április. 17. 16:03","title":"Szemeket az égre: jön a legrégebbi ismert meteorraj","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24ec2c87-e34e-4c8f-8eef-addbc5d7ad8f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Volt nála két jelblokkoló, ami eléggé hiteltelenítette a sztorit. ","shortLead":"Volt nála két jelblokkoló, ami eléggé hiteltelenítette a sztorit. ","id":"20250417_Csak-ellenoriztem-zarva-van-e-kocsi-mondta-egy-visszaeso-autofeltoro-Budapesten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24ec2c87-e34e-4c8f-8eef-addbc5d7ad8f.jpg","index":0,"item":"820bff68-71a0-4343-bae1-25bd24db0b38","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_Csak-ellenoriztem-zarva-van-e-kocsi-mondta-egy-visszaeso-autofeltoro-Budapesten","timestamp":"2025. április. 17. 08:57","title":"Csak segíteni akart a tulajnak, hogy nyitva a kocsija – mondta egy visszaeső autófeltörő Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"019fb1de-f813-44dc-9a4b-321fd386f749","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"kkv","description":"Az energiaválság előtti kamatszintekre kellene visszatérni a banki különadó csökkentéséhez, ami a mostani szint megfelezését jelentené.","shortLead":"Az energiaválság előtti kamatszintekre kellene visszatérni a banki különadó csökkentéséhez, ami a mostani szint...","id":"20250417_banki-kulonado-kivezetese-kamatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/019fb1de-f813-44dc-9a4b-321fd386f749.jpg","index":0,"item":"1fd1a622-d2a1-469e-aad4-aa64c75cc5e2","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_banki-kulonado-kivezetese-kamatok","timestamp":"2025. április. 17. 16:48","title":"Bejelentette a kormány, mi kell a banki különadó kivezetéséhez, és nem egyhamar fogják ezt elérni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f2a20428-5a8a-4cf7-b3ad-6b69b91a8a33","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Elérkeztünk a teljes politikai lebutítás, elhülyítés állapotához. Azon vitatkozunk, hogy Kollár Kinga többszörösen összetett mondatainak hol az eleje és a vége? Itt tart a politikának nevezett nyelvészkedés, a nemzeti küldetéstudat. Vélemény.","shortLead":"Elérkeztünk a teljes politikai lebutítás, elhülyítés állapotához. Azon vitatkozunk, hogy Kollár Kinga többszörösen...","id":"20250417_hvg-Paraszka-Boroka-Mennyi-az-annyi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f2a20428-5a8a-4cf7-b3ad-6b69b91a8a33.jpg","index":0,"item":"d7a38beb-80b8-4470-bb35-70082b9d4f79","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-Paraszka-Boroka-Mennyi-az-annyi","timestamp":"2025. április. 17. 08:30","title":"Parászka Boróka: Mennyi az ennyi?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a2f667b6-02b0-4333-950e-806dce7867ed","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"A napelemesek már tavaly azt mondták a most elkaszált kormányrendeletről, hogy veszélyezteti a beruházói és befektetői bizalmat.","shortLead":"A napelemesek már tavaly azt mondták a most elkaszált kormányrendeletről, hogy veszélyezteti a beruházói és befektetői...","id":"20250417_alaptorveny-seres-szaldoelszamolas-napelemes-rendszerek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a2f667b6-02b0-4333-950e-806dce7867ed.jpg","index":0,"item":"7c174ba9-bf50-4e73-a9c3-43217b935015","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_alaptorveny-seres-szaldoelszamolas-napelemes-rendszerek","timestamp":"2025. április. 17. 12:07","title":"Döntött az Alkotmánybíróság: Alaptörvény-sértően fosztották meg a szaldóelszámolástól a háztartási napelemeseket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2baf022-fc55-45c6-87de-0a1dd47fb89a","c_author":"Fülöp István","category":"360","description":"Dollármilliárdokban mérhető hasznot hajthat a bankoknak a mesterséges intelligencia használata, a forradalmi hangulatban azonban több százezer munkahely válhat feleslegessé. Az automata döntéshozatal pedig komoly veszélyeket hordoz, ha senki nem ellenőrzi.","shortLead":"Dollármilliárdokban mérhető hasznot hajthat a bankoknak a mesterséges intelligencia használata, a forradalmi...","id":"20250418_ai5-kodolt-kockazatok-penzugyi-szektor-bankok-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2baf022-fc55-45c6-87de-0a1dd47fb89a.jpg","index":0,"item":"7359f358-f22b-4684-9e06-95430fd60aad","keywords":null,"link":"/360/20250418_ai5-kodolt-kockazatok-penzugyi-szektor-bankok-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. április. 18. 08:00","title":"Torz döntéshozatal és tömeges leépítés lehet abból, ha most nem megfelelően újítanak a bankok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Divatos formaterv, kivehető és mozgatható ülések, illetve tucatnyi okos részletmegoldás. A csehek SUV-receptje több mint ígéretes.
A Skoda tavaly rukkolt elő első valódi divatterepjáróval, a korrekt áron hétszemélyes belteret kínáló Kodiaqkal. Már akkor sejteni lehetett, hogy a "nagy medve" hamarosan kisebb testvért fog kapni, nemrégiben pedig meg is érkezett a sokak által várt Karoq. A típusnév első és utolsó betűje változatlan maradt, mint ahogy a gyártó egyedi SUV-filozófiája is, egyedül a méret és persze az ár csökkent.
Az MQB platformos Skoda Karoq a 2016-ban debütált Seat Ateca testvérmodellje. Olyannyira, hogy a cseh versenyző és a spanyol matador ugyanabban a csehországi, egész pontosan kvasinyi gyárban készül. A szicíliai menetpróbát megelőzően éltünk a gyanúperrel, hogy a két kocsi között csak minimális a különbség, vagyis egy egyszerű rebranding tanúi lehetünk. Most viszont már tudjuk, hogy a Karoq és az Ateca nagyon is eltérő egyéniségek.
Képgaléria.
László Ferenc
Cseh vonalak
A Volkswagen konszern tervezői már a Kodiaq esetében is igen jó munkát végeztek, és nincs ez másképp a kisebb testvér esetében sem. Sőt, a kompakt formaterv miatt a lényegében változatlan vonalak kicsit még jobban is mutatnak a Karoqon. Míg a VW Tiguant sokan unalmas formájúnak találják, a Seat Atecát pedig túl sportos karakterűnek, addig a Skoda Karoq valahol a kettő közötti arany középutat képviseli.
A karakteres fényszórókkal, méretes hűtőráccsal és egyedi hátsólámpákkal felvértezett Karoq kívül és belül is lényegében milliméterre ugyanakkora, mint az Ateca, és egy méretosztállyal kisebb az aktuális Tiguannál. A 4,38 méteres hosszúság miatt a parkolás nem különösebben nehéz, ráadásul a folyamatot többek közt merőleges/párhuzamos parkolási segéd és tolatókamera is segíti. Az utastér kényelmes utazást biztosít öt személynek, akiknek a csomagjai is jól elférnek a minimum 479, maximum pedig akár 1810 literes csomagtérben.
Képgaléria.
László Ferenc
Milyen vezetni?
A Karoq utasterében tapasztalható wellness-érzés olyan magas szintű, hogy nem is értjük: a VW miért engedte a Skodának ilyen magasra emelni a lécet. A hangszigetelés olyan kiváló, hogy belül alig hallani a motor zaját és az egyéb külső hangokat, és ehhez remekül passzol az ugyancsak szinte hangtalan felfüggesztés. Utóbbi opcionálisan adaptív kivitelű lehet, és tapasztalataink szerint oly módon vasalja ki a kisebb-nagyobb úthibákat, hogy közben kanyarban sem érezzük túl billegősnek. Bár egyik SUV sem éppen kanyarvadászatra termett, erre a feszesebb Ateca kicsit jobb választásnak tűnik, hétköznapi használatra mi viszont inkább a Karoqot választanánk.
Elsőként a 150 lóerős 1,5 literes TSI benzinmotort vallattuk, ami alaphelyzetben nagyon halk, pörgetve azonban már hallatja a kellemestől azért messze lévő orgánumát. A 250 Nm nyomatékú erőforrással produkált 8,4 másodperces 0-100-as sprint már-már sportosnak mondható, azonban a motor ennek megfelelően szomjasabb az átlagnál. Óvatos, illetve normál gázpedál kezelés mellett mi 9-9,5 literes fogyasztást mértünk a fronthajtásos tesztautóval úgy, hogy a műszerfalon nem egyszer megjelent a felirat, miszerint takarékoskodási célből a négyből kettő hengert lekapcsolt a rendszer.
Ezt követően átültünk egy 150 lóerős 2 literes dízel Karoqba, ami még a négykerékhajtás ellenére is beérte 6,5 literrel 100 kilométeren. Ez a 340 Nm-es erőforrás harmonikusan illeszkedik a Karoqhoz és az általa lehetővé tett 8,7 másodperces gyorsulási érték is tiszteletet érdemel. Kevés okot látunk arra, hogy valaki inkább a később érkező erősebb, 190 lovas dízelmotort válassza. (A Karoq 115 lóerős 1,6 literes dízel-, illetve hasonlóan erős 1 literes háromhengeres benzines erőforrással is elérhető lesz.)
László Ferenc
Váltó, műszerfal
A manuális sebességváltó karja korrekt megvezetést kapott, határozott kapcsolási élményt biztosít, egyedül talán az enyhén hosszúra vett váltási utak miatt kritizálhatjuk. A hétsebességes DSG automataváltó finoman kapcsol, de nem valami fürgén. És ez nem csak szubjektív tapasztalat, hanem az objektív gyorsulási értékek is alátámasztják. A mintegy 600 ezer forintos felárú DSG-vel 8,7 helyett 9,3 másodperc alatt gyorsul a 150 lovas dízel állóhelyzetből 100-as tempóra.
A köralakú, tehát alul nem lecsapott formájú, régivágású kormány áttételezését sikerült jól eltalálni, azt viszont senki se várja, hogy túl sok visszajelzést kap majd tőle az útról. A kormányon lévő gombokkal egyszerűen kezelhető a menürendszer, és itt jön az egyik nagy durranás, miszerint ez az első Skoda, amibe már digitális műszerfal is rendelhető. A Tiguanból ismerős megoldás jelenleg sem a Kodiaqban, sem az Atecában nem érhető el. A 9,2 colos középső érintőkijelző remek grafikával rendelkezik és gesztusvezérléssel is bír, a rádióadók között például egyszerű kézlegyintéssel is lapozgathatunk.
Természetesen az Android Auto-, Apple CarPlay- és MirrorLink-támogatás is adott, ezenkívül a két USB aljzatról és vezeték nélküli telefontöltési lehetőségről is gondoskodott a gyártó. Szólnunk kell továbbá a holttérfigyelő funkcióról, az adaptív tempomatról, a fáradtságérzékelőről, a táblafelismerőről, a fűthető kormányról és ülésekről, valamint a kilenc légzsákról. A műszerfal felső részein finom puha anyagokat találunk, és ahogy egyre lejjebb kezdünk tapogatózni, egyre keményebbek és kopogósabbak a műanyagok. A Tiguan ebben mindenképpen jobb, de a különbség nem túl nagy.
László Ferenc
Variálhatóság és okos ötletek
A divatterepjárókat sok mindenért szokás szeretni, de variálhatóság fronton kevés veszi fel közülük a versenyt a ma már nem olyan trendi egyterűekkel. A Tiguanban szerettük a sínen előre-hátra tologatható hátsó üléseket, a Karoq azonban túlmegy ezen a szinten. Az opcionális VarioFlex ülések nem egyszerűen csak mozgathatók, hanem néhány mozdulattal teljesen ki is szedhetők. Ha hátul csak ketten utaznak, akkor ki lehet venni a középső ülést, a két szélsőt pedig be lehet tolni egy kicsit középre, és máris két "elnöki" fotelt kapunk a hátsó sorban. Ha pedig furgonként használnánk a Karoqot, akkor mind a három ülés kivételével 200 liternyi extra térfogatot nyerünk.
A csomagtérajtó egyszerű láblendítéssel is nyitható, így ha csomagokkal teli kézzel közelítünk a kocsihoz, akkor is egyszerűen megoldható a nyitás. A csomagtér bal oldalán elhelyezett elhelyezett lámpa egyetlen mozdulattal kivehető és innentől kezdve elemlámpaként funkcionálhat. Hasznos, hogy az oldalzsebek nagy méretűek, és a bennük elhelyezett tárgyak akár egy gumimadzaggal is rögzíthetők. Sőt, ezenkívül még egy csukható tetejű, 20x30 centiméteres cserélhető zsákú apró szemetest is kapunk az ajtóban. És tovább sorolhatjuk: parkolójegytartó, esernyőtartó, üzemanyagbetöltőnél lévő jégkaparó, 230 V-os hálózati dugalj, az első ülések hátuljából felhajtható asztalka és elektromosan mozgatható vonóhorog is található a fedélzeten.
László Ferenc
Terepre vele!
Az Atecánál mintegy 60 kilogrammal nehezebb Kodiaq 4x4-es kivitelben is kapható. Természetesen nem pont ezzel a divatterepjáróval fogjuk móresre tanítani a Lada Nivákat, de jó tudni, hogy a Karoq terepen sem jön zavarba. A 183 milliméteres hasmagasság miatt viszonylag kicsi a fennakadás veszélye, és ha úgy érezzük, hogy nagyon laza a talaj, akkor egyetlen gombnyomás a váltóról jobbra lévő kis gombon és máris offroad módba kapcsol a hajtáslánc és az elektronika. Ilyenkor a középső kijelzőn megjelenik a kerék elforgatási szöge, az iránytű, illetve a tengerszint feletti magasság.
A váltótól balra lévő normál üzemmódváltóval Eco, Normal, Sport és Snow módba kapcsolhatunk. Ezenkívül egy személyre szabható üzemmód is a rendelkezésünkre áll: ezzel könnyen összepárosítható például a sportosra vett meghajtás a komfortosra hangolt kormányzással.
László Ferenc
Konklúzió
+ : remek formaterv, általánosan jó minőség, korrekt wellness-faktor, variálható utastér, rengeteg okos megoldás, takarékos dízelmotor.
–: az 1,5 literes benzinmotor sokat fogyaszt, lassú DSG-váltó, sok minden feláras extra, az Ateca olcsóbb.
Ha már eddig is tetszett a Kodiaq, de egyszerűen túl nagynak találtuk, akkor remek választás lehet a hasonló formaterv mellett kisebb méretű és bizonyos tekintetben okosabb Karoq. A valamilyen szinten elődnek tekinthető Yetitől eltérően ezúttal elbukjuk a teljesen egyedi, formabontó külső, de szinte borítékolható, hogy a közízlésnek jobban megfelelő és felettébb kerek szolgáltatási körrel rendelkező Karoq komolyabb karriert fut majd be a szőrös óriásról elnevezett modellnél.
Az 1 literes alapmotorú és Ambition felszereltségű Skoda Karoq alapára 6,1 millió forint. A hasonló motorú és Reference felszereltségi szintű Seat Ateca 5,5 millió forintba kerül, az 1,4 literes erőforrású és Trendline kivitelű Volkswagen Tiguan pedig minimum 7,1 millió forintot kóstál, csakúgy mint a legolcsóbb Kodiaq.
Az 1,5-ös TSI Karoq 6,6 millió forintos áron startol, a legolcsóbb dízel pedig a 6,9 millió forintos 1,6 literes modell. A 4x4-es 2 literes dízel Karoq alapára 8 millió forint.