Az izraeli-iráni háború lezárását jelentette be Donald Trump
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Az Ionity igen komoly teljesítményű töltőjét az M1-es és M7-es autópályák mellett vehetik használatba a villanyautósok.
A BMW, a Ford, a Daimler és a Volkswagen-csoport 2017 végén jelentette be, hogy közös összefogással nagyteljesítményű villanyautó-töltőket helyeznek üzembe Európa-szerte – ez a minden országban Messiásként várt Ionity projekt. 2019 végéig 400 Ionity töltőállomás építését tervezik a kontinensen, helyszínenként 6 CCS-szabványú töltőponttal, vagyis a hálózaton egyszerre 2 400 töltést lehet majd végezni.
Az elsősorban autópályák mentén elhelyezett töltők üzemeltetésében többek közt az OMV és a Shell is részt vesz. Az első hazai Ionity állomást nyár elején az M1-es autópálya mellett, a bábolnai OMV-kúton helyezték üzembe, és nemrégiben az M7-es autópálya mellett, a kajászói OMV-nél is megkezdte működését egy hasonló töltőhely.
A publikus normál-, illetve villámtöltők esetében a közelmúltig a 22-50 kW jelentette a plafont, a MOL pedig nemrégiben adta át első 75 kW-os töltőjét. A Tesla Superchargerek jelenleg 120 kW-tal képesek tölteni, de már megkezdték a teljesítmény 250 kW-ra történő emelését. Ehhez képest az Ionity töltők nem kevesebb, mint 350 kW-ra képesek.
És, hogy milyen töltési időkkel lehet számolni? Nos, az általunk az elmúlt napokban kipróbált Audi e-tron maximum 150 kW-tal tölthető, és a 300-330 kilométeres reális hatótávolságot biztosító 95 kWh-s akkumulátort a bábolnai helyszínen kevesebb, mint 33 perc alatt tudtuk feltölteni 26-ról 100 százalékra.
A hasonló kategóriás és idén az Év Autójának megválasztott Jaguar I-Pace 100 kW-tal, az általunk nemrégiben Norvégiában tesztelt Mercedes EQC pedig legfeljebb 110 kW-tal tölthető. És hamarosan érkezik a Porsche Taycan, mely 800 V-os feszültség mellett 350 kW teljesítményt képes felvenni.
Az Ionity használatához első körben le kell tölteni egy okostelefonos alkalmazást, és abban létre kell hozni egy felhasználói fiókot. A töltés az applikációból indítható el, és időtartamtól, illetve felvett energiamennyiségtől függetlenül 8 euróba, 2 560 forintba kerül egy alkalom. Az e-tron esetében ennyi pénzből maximum 300 kilométert tudunk megtenni, vagyis 100 kilométer körülbelül 850 forintból, mintegy 2 liter üzemanyag árából jön ki.
Az Ionity ügyfélszolgálatát magyar telefonszámon lehet elérni, de az ügyintézők egyelőre nem beszélnek magyarul.
A csúcsot jelenleg egyébként a Siemens elképesztően gyors töltője jelenti. A Németországban nemrégiben átalakított Porsche Panameréval és BMW i3-mal demózott kísérleti töltő 920 V-os feszültségű, a csúcsteljesítménye pedig 450 kW. Ez már akkora teljesítmény, hogy a töltőkábelt speciális folyadékhűtéses technikával kell ellátni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Bár Donald Trump amerikai elnök hétfő este bejelentette, hogy megszületett Izrael és Irán között a tűzszüneti megállapodás, az érdekelt felek egyike sem erősítette meg hivatalosan is a fegyvernyugvási alku tényét.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Érdekes részletek derültek ki az uniós külügyminiszterek hétfői tanácsülését követően, ahol Szijjártó Péter az Oroszországgal szembeni következő szankciós csomag vétóját jelentette be, Szlovákiával együtt.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.