Nemrég írtunk arról, hogy az ABB legújabb Terra HP töltői révén adott esetben akár 350 kW teljesítménnyel, 800 V-os feszültség mellett is tölthetők a rendszerrel kompatibilis villanyautók. Most pedig a Siemens demózott egy még ennél is nagyobb teljesítményű, még gyorsabb elektromosautó-töltési megoldást.
Az újfajta töltő Jettingen-Scheppachban található, a német A8-as autópályán Augsburg és Ulm között. A töltőrendszer maximális teljesítménye 450 kW, a legnagyobb feszültség pedig 920 V. Mivel egyelőre még egyetlen kereskedelmi forgalomban kapható személyautó sem tölthető ilyen paraméterek mellett, a Siemens két prototípussal demózta a töltési sebességet.
A demó során egy jelentősen módosított Porsche Panamerát és egy BMW i3 prototípust használtak a cég munkatársai. A Porschéban lévő 90 kWh kapacitású akkumulátorba 3 perc alatt annyi töltést pumpáltak, ami több mint 100 kilométeres hatótávolságot biztosít, a kis BMW 57 kWh-s telepét pedig 15 perc alatt 10-ről 80 százalékosra töltötték.
A CCS Type 2 szabványú töltőállomás standard kábelekkel és csatlakozókkal maximum 175 kW teljesítménnyel használható, a 450 kW-os csúcsteljesítmény csak a legújabb folyadékhűtéses Phoenix Contact kábelekkel érhető el.
Ígéretek szerint a jövő évben érkeznek az első olyan kocsik, melyek már támogatni fogják a 150 kW-os töltést, a 350 kW-tal tölthető modellek megjelenésére pedig várhatóan 2020 magasságában kerül majd sor. Addig pedig be kell érnünk a maximum 50 kW-os villámtöltéssel, ami viszont legalább már hazánkban is használható, bár egyelőre még nem túl sok helyen.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.