szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Vázoljuk, hogy teljesítménye alapján körülbelül hova helyezhető el a cég új ultragyors töltője.

Csütörtökön írtunk arról, hogy a Mol a XI. kerületben átadott egy olyan villanyautó-töltőt, mellyel egyszerre két autót maximum 75 kW teljesítménnyel lehet tölteni (összteljesítmény: 150 kW). A publikus normál-, illetve villámtöltők esetében eddig a 22-50 kW jelentette a plafont, ettől tehát mindenképpen gyorsabb a Mol április 21-ig ingyenesen használható, CCS-, illetve CHAdeMO-csatlakozós újdonsága, de azért léteznek ennél is gyorsabb töltők.

Itt van rögtön az egy ideje már hazánkban is elérhető Tesla Supercharger, melynek legnagyobb átvihető teljesítménye 120 kW. Ennél is gyorsabbak azok a töltők, melyeket a nagy európai autógyártók által támogatott Ionity projekt keretein belül telepítenek idén és jövőre. Ezek a hamarosan hazánkba is megérkező töltők legfeljebb 150 kW-ot tudnak, és az ígéretek arról szólnak, hogy a későbbiekben 350 kW-tal is képesek lesznek tölteni. Még pedig 800 V-os feszültség mellett.

©

Magyarul a töltési teljesítmény hamarosan 3-7-szeresére nő a jelenleg széles körben használt leggyorsabb technológiához képest, és egy 0-80 százalékos töltés 20-30 perc helyett csak 5-8 percnyi időt vesz majd igénybe. Ez pedig már lényegében olyan gyors, mint egy normál tankolás.

A csúcsot jelenleg egyébként a Siemens elképesztően gyors töltője jelenti. A Németországban nemrégiben átalakított Porsche Panameréval és BMW i3-mal demózott töltő 920 V-os feszültségű, a csúcsteljesítménye pedig 450 kW. Ez már akkora teljesítmény, hogy a töltőkábelt speciális folyadékhűtéses technikával kell ellátni.

©

Autó fronton mostanság érkeznek meg az első olyan modellek, melyek támogatják a 150 kW-os töltést, jövőre pedig már felbukkannak majd az első 350 kW-tal is tölthető típusok.

A nemrégiben Év Autójának megválasztott Jaguar I-Pace maximum 100 kW teljesítménnyel tölthető, az Audi e-tron pedig a 150 kW-os töltést is támogatja.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Dr. Sófi Gyula: A gyerekek 25–30 százalékának van pszichés gondja, és ezen a Covid tovább ront

Dr. Sófi Gyula: A gyerekek 25–30 százalékának van pszichés gondja, és ezen a Covid tovább ront

Elkészült a Vígszínház etikai kódexe

Elkészült a Vígszínház etikai kódexe

Megmagyarázta a kormányhivatal, mi a baj a hódmezővásárhelyi ingyenes buszjáratokkal

Megmagyarázta a kormányhivatal, mi a baj a hódmezővásárhelyi ingyenes buszjáratokkal