szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az egy ideje már hazánkban is kapható divatterepjáró hatótávolsága egyelőre még nincs a Teslák szintjén.

Az Audi tavaly ősszel leplezte le első olyan modelljét, melyet már a kezdetektől fogva tisztán elektromos meghajtásúnak terveztek. Az e-tron bejelentésekor a gyártó 500 kilométeres hatótávolságról tett említést, amit még az igen engedékeny NEDC-szabvány szerint számítottak, a később publikált WLTP-hatótáv azonban már csak 400 kilométerben lett megadva.

Most pedig megérkezett a szigorú amerikai EPA-szabvány szerint számított hatótávolság, ami mindössze 328 kilométer.

Ez a vártnál mindenképpen szerényebb, és azt jelenti, hogy a 95 kWh-s teleppel szerelt e-tronnal egy töltéssel 48 kilométerrel rövidebb távolság tehető meg, mint a 90 kWh kapacitású Jaguar I-Pace-szel, vagyis a 2019-es Év Autójával.

Sőt, a Tesla Model X 100 kWh-s Long Range változatával közel 45 százalékkal messzebbre utazhatunk, ennek az amerikai villanyautónak ugyanis 475 kilométer az EPA-hatótávja. De még a 62 kWh-s kompakt Nissan Leaf e+ is 364 kilométeres hatótávval bír, és a Tesla Model 3 Standard Range 50 kWh-s alapváltozatával is megtehető 354 kilométer egy töltéssel.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!