szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Markku Alén és Miki Biasion nevével fémjelzett autó várhatóan 100 millió forint körüli áron cserél gazdát.

A Lancia Delta HF Integrale minden idők legsikeresebb raliautója, mely 1987 és 1992 között egymás után hatszor söpörte be a világbajnoki címet. Az olaszok a típus utcai változatát is sikerre vitték, így ha elhangzik a három szó, hogy Delta HF Integrale, akkor a hozzáértő rajongók mind a mai napig kérdés nélkül vigyázba állva tisztelegnek.

Mára sajnos már kevés jó állapotú példány maradt fenn a típusból, mi viszont most találtunk egyet, ami ráadásul éppen új gazdára vár. És nem is akármilyen kivitelű:

Bonhams

A mellékelt fotókon látható A-csoportos gyári versenyautóval Markku Alén 1988-ban megnyerte az Európa Bajnoki sorozatba tartozó Rally Costa Smeraldát, és a kocsit többek közt Miki Biasion is terelgette.

Bonhams

A Michelin és az Abarth által tesztelési célokra is használt raliautót sosem módosították, így például a motorját nem alakították át 8-ról 16 szelepesre, és egyszer sem újították fel teljesen.

Az eredeti állapotú időgép a Bonhams február 6-i párizsi aukcióján kerül kalapács alá, és becslések szerint 280-320 ezer eurós (92-106 millió forint) áron cserél majd gazdát.

Bonhams
Bonhams
Bonhams
Bonhams
Bonhams
Bonhams

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!