szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az autógyár 2019-es adózott eredménye közel 100 millió euróval csökkent 2018-hoz képest.

Jelentősen, 11 százalékkal csökkent a Ferrari tavalyi profitja, miután egy éve még 46 százalékkal nőtt. Az olasz luxusautógyár kedden azt közölte, hogy a tavalyi adózott eredménye 699 millió euróra esett az egy évvel korábbi 787 millió euróról.

A Ferrari bevétele ugyanakkor 10 százalékkal, 3,76 milliárd euróra nőtt, nagyobb lett az elemzői várakozások átlagában szerepelt 3,5 milliárd eurónál.

Az autógyár 10 ezer 131 autót szállított le, ami 9,5 százalékkal több 2018-hoz képest, amikor 10 százalékos növekedést ért el.

A Ferrari legnagyobb piacára, Európába, a Közel-Keletre és Afrikába együttesen 16 százalékkal több, 4895 autót szállított, Kínába, Hongkongba és Tajvanra pedig összesen 836 autót, ami 20 százalékos növekedés. Az amerikai piacra küldött autók száma 3 százalékkal, 2900-ra csökkent. 

Miután a Ferrari tavaly rekordszámú, öt új modellel jelentkezett, a cég azt közölte, hogy

visszafog a tempóból a következő években.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!