szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hazánkban zöld rendszámmal felvértezhető Mach-E-t úgy hangolták, hogy maximálisan megfeleljen az európai elvárásoknak.

A Ford november közepén mutatta be tisztán elektromos hajtásláncú szabadidőautóját, a Mustang Mach-E-t. Az eredetileg az USA-ban leleplezett újdonság európai bemutatásával nem várták meg a márciusi Genfi Autószalont, ami persze nem is csoda, mert a Ford kihagyja a rangos rendezvényt. A Mustang Mach-E európai debütálására most Londonban került sor.

Az európai piacra szánt Mustang Mach-E-t kifejezetten úgy hangolták, hogy megfeleljen az öreg kontinens útjaira, és tökéletesen passzoljon az európai sofőrök vezetési stílusához.

Ford

A gyártó egyelőre nem árulta el, hogy eddig hány európai megrendelést kaptak az elektromos SUV-ra, mindenesetre a megrendelők 85 százaléka a 98,8 kWh-s akkumulátorral szerelt kivitelt választotta. A fennmaradó 15 százalék pedig a 75,7 kW-s modellre voksolt.

A nagyobb akkumulátoros és hátsókerék-hajtású Mach-E WLTP-szabvány szerinti hatótávolsága 600 kilométer, a szigorúbb amerikai EPA-szabvány alapján számított hatótáv mintegy 480 kilométer. A legnagyobb töltési teljesítmény 150 kW.

Ford

A hagyományos ajtókilincsek nélküli, 18-20 colos kerekeken gördülő típuson feltűnnek a klasszikus Mustang designelemei, de erősen kell hunyorítanunk, hogy a Mach-E-be belelássuk a V8-as benzinmotorral támadó eredeti Mustang sportkocsit. Érdekesség, hogy nemcsak hátul, hanem a kocsi elejében is található csomagtartó, előbbi 402 literes, utóbbi pedig kereken 100 literes térfogatú.

Az utastér igen futurisztikusra sikeredett, a kormány mögött digitális műszeregység landolt, a műszerfal közepén pedig egy 15,5 colos képátlójú, álló helyzetű érintőkijelző kapott helyet.

Ford

 

Ford
Ford

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!