szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A látványosan kiszélesített, méretes divatterepjáró motorjának teljesítménye meghaladja az 500 lóerőt.

Az Audi tavaly nyáron varrta fel a 2015-ben debütált második generációs Q7-es ráncait: új fényszórót, átrajzolt hűtőrácsot és lökhárítót, valamint a Q8-as szintjére felhozott, modernizált fedélzeti elektronikát kapott az 5 méteres SUV.

Az újdonság hazai alapára 21,6 millió forint, ezért az összegért egy 286 lóerős, illetve 600 Nm-es nyomatékú, 3 literes V6-os dízelmotorral szerelt Q7 50 TDI vezethető haza. Gyorsulása 0-100-ra 6,3 másodperces, gyári fogyasztási értéke 6,6 liter/100 kilométer.

Akinek esetleg kevés lenne ez az erő, az választhatja a 31,7 millió forintos SQ7 TDI-t is, amelynek 4 literes V8-as biturbó dízelmotorja nem kevesebb, mint 435 lóerős teljesítményt, illetve 900 Nm-es nyomatékot ad le a négy kerékre. A 7,4 literes átlagfogyasztású csúcsmodell a nem kis tömege ellenére is alig 4,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra.

Audi

Az ABT pedig azokra is gondol, akik esetleg még az SQ7 TDI produkciójával sem teljesen elégedettek. A német tuningcég kezelésbe vette a típus dízelmotorját, amely a beavatkozást követően 510 lóerőt, illetve 970 Nm-t szabadít rá az aszfaltra.

ABT
ABT

A 22 colos fekete felniket kapott újdonsághoz mostantól komplett spoilerszett és sportkipufogó is rendelhető, a kiszélesített divatterepjárót egyedi lökhárítókkal szerelték fel, karbonszálas anyagokból pedig az utastérben sincs hiány.

ABT
ABT
ABT

Annak sincs akadálya, hogy valaki csak a motortuningot rendelje meg, a karosszéria módosítása nélkül. Ez a kicsit szolidabb külsejű változat így néz ki:

ABT
ABT

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!