Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5af9a6ff-6f56-46dc-9a75-ab6b4ef2a802","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A zenés szórakoztató show-ba olyan zenészeket hívna meg, akiket „a hőskorban ismert meg az ország”.","shortLead":"A zenés szórakoztató show-ba olyan zenészeket hívna meg, akiket „a hőskorban ismert meg az ország”.","id":"20250508_Ujrainditana-a-Daridot-Galambos-Lajos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5af9a6ff-6f56-46dc-9a75-ab6b4ef2a802.jpg","index":0,"item":"55b521bc-29a2-47c0-bf21-fa29291269ac","keywords":null,"link":"/elet/20250508_Ujrainditana-a-Daridot-Galambos-Lajos","timestamp":"2025. május. 08. 08:45","title":" Újraindítaná a Dáridót Galambos Lajos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"934cbd6a-3662-43ee-b861-6ff21a0b84a5","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Vizsgálatot követelnek demokrata szenátorok Amerikában azzal kapcsolatban, hogy miként kezelik az agyba bepillantó neurotechnológiai vállalatok a felhasználói adatokat. Aggodalmuk érthető, hiszen az, amit az emberi agy tárol, valóban a legszemélyesebb szféra.","shortLead":"Vizsgálatot követelnek demokrata szenátorok Amerikában azzal kapcsolatban, hogy miként kezelik az agyba bepillantó...","id":"20250507_agyi-adatok-kezelese-neurotechnologiai-cegek-adatvedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/934cbd6a-3662-43ee-b861-6ff21a0b84a5.jpg","index":0,"item":"c52be748-c488-4b14-93ee-66d5a55f5fa1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250507_agyi-adatok-kezelese-neurotechnologiai-cegek-adatvedelem","timestamp":"2025. május. 07. 09:03","title":"Segítség, árulják az agyamban őrzött adatokat!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03ede5ff-4608-4ecb-8848-a048a0866fd2","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Kipróbáltuk, hogy pontosan mennyi benzint és áramot fogyaszt a gyakorlatban a BYD nagyobb akkumulátorral szerelt legfrissebb plugin hibrid modellje, a tágas SUV-ok piacán versengő Seal U DM-i.","shortLead":"Kipróbáltuk, hogy pontosan mennyi benzint és áramot fogyaszt a gyakorlatban a BYD nagyobb akkumulátorral szerelt...","id":"20250507_fogyasztasverseny-1125-kilometert-igero-uj-plugin-hibrid-byd-seal-u-dm-i","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03ede5ff-4608-4ecb-8848-a048a0866fd2.jpg","index":0,"item":"8b30e612-235b-4ca5-9ef9-e6f5d0d3180b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250507_fogyasztasverseny-1125-kilometert-igero-uj-plugin-hibrid-byd-seal-u-dm-i","timestamp":"2025. május. 07. 09:17","title":"Milyen hatótáv-para? Fogyasztásversenyen jártunk az 1125 kilométert ígérő új BYD-val","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f73dc4f-113c-41ce-9e73-7e6929de4728","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Azok számára is láthatóvá vált, hogy Orbánnak csak a hatalom megtartása számít, akik eddig félrenéztek – mondja Majtényi László, jogtudós, korábbi ombudsman.","shortLead":"Azok számára is láthatóvá vált, hogy Orbánnak csak a hatalom megtartása számít, akik eddig félrenéztek – mondja...","id":"20250507_hvg-Majtenyi-Laszlo-Foszlik-a-paravan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f73dc4f-113c-41ce-9e73-7e6929de4728.jpg","index":0,"item":"abab9905-02c7-4115-9652-88dcee265c81","keywords":null,"link":"/360/20250507_hvg-Majtenyi-Laszlo-Foszlik-a-paravan","timestamp":"2025. május. 07. 06:45","title":"Majtényi László: „Foszlik a paraván, látszik a rendszer züllöttsége”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a991663a-d80f-48f8-a7ec-be021a79b205","c_author":"BioTechUSA-cégcsoport ","category":"brandcontent","description":"A modern életmód számos olyan rejtett terhet ró a szervezetünkre, amelyeket nem mindig érzékelünk azonnal. Ahhoz, hogy hosszú távon is energikusak, kiegyensúlyozottak és egészségesek maradhassunk, elengedhetetlen, hogy ne csak a mozgásra és a kalóriákra figyeljünk oda – hanem a tudatos, célzott vitaminpótlásra is. ","shortLead":"A modern életmód számos olyan rejtett terhet ró a szervezetünkre, amelyeket nem mindig érzékelünk azonnal. Ahhoz...","id":"20250430_BiotechUSA-vitaminok-taplalekkiegeszito-multivitamin-tapanyagok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a991663a-d80f-48f8-a7ec-be021a79b205.jpg","index":0,"item":"6fbcb8da-4e7e-40f3-a3ca-d6ee30618b68","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250430_BiotechUSA-vitaminok-taplalekkiegeszito-multivitamin-tapanyagok","timestamp":"2025. május. 08. 19:30","title":"Teljesen kimerültél? A modern életmód csapdáira a kellő vitaminpótlás lehet a megoldás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"343e7d72-3a10-440e-ab68-c185cd2fcfdf","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Javában zajlik az Egyesült Államokban a Google elleni trösztellenes per, amelynek szinte minden nap akad egy izgalmas mozzanata. Legutóbb például az iPhone várható jövőjéről hangzott el egy fölöttébb érdekes vélemény.","shortLead":"Javában zajlik az Egyesült Államokban a Google elleni trösztellenes per, amelynek szinte minden nap akad egy izgalmas...","id":"20250508_apple-eddy-cue-iphone-varhato-jovoje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/343e7d72-3a10-440e-ab68-c185cd2fcfdf.jpg","index":0,"item":"17f9f520-c91b-42a5-a221-8815c25315bd","keywords":null,"link":"/tudomany/20250508_apple-eddy-cue-iphone-varhato-jovoje","timestamp":"2025. május. 08. 18:03","title":"10 év múlva nem lesz iPhone? Meglepő kijelentések a tárgyalóteremben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c566f55a-b81e-4cb7-b737-d119ea6fd9a8","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Donald Trump szerint csütörtökön jelentik be a részleteket, a megállapodás ugyanakkor szűk körű lesz, és csak az autó- és acélipart fogja érinteni.","shortLead":"Donald Trump szerint csütörtökön jelentik be a részleteket, a megállapodás ugyanakkor szűk körű lesz, és csak az autó...","id":"20250508_A-britek-egyezhetnek-meg-eloszor-Trumppal-a-vamok-csokkenteserol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c566f55a-b81e-4cb7-b737-d119ea6fd9a8.jpg","index":0,"item":"7423d6b8-a521-42aa-ae35-b665d08e229c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250508_A-britek-egyezhetnek-meg-eloszor-Trumppal-a-vamok-csokkenteserol","timestamp":"2025. május. 08. 13:22","title":"A britek egyezhetnek meg először Trumppal a vámok csökkentéséről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"708d7cbb-6730-4f34-846a-eceb627b964e","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Kollégánk, Veres Viktor munkáját is díjazták.","shortLead":"Kollégánk, Veres Viktor munkáját is díjazták.","id":"20250506_magyar-sajtofoto-palyazat-veres-viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/708d7cbb-6730-4f34-846a-eceb627b964e.jpg","index":0,"item":"29b8ee89-c363-45a6-bfc2-9684ed3d8297","keywords":null,"link":"/itthon/20250506_magyar-sajtofoto-palyazat-veres-viktor","timestamp":"2025. május. 06. 20:07","title":"Átadták az elismeréseket a Magyar Sajtófotó Pályázat győzteseinek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A minden előzmény nélküli Q8 tekintélyt parancsoló megjelenéssel, hatalmas beltérrel, illetve a Q7-esénél sokkal modernebb fedélzeti rendszerrel száll harcba a vásárlók kegyeiért. Cserébe sokkal drágább is a hetesnél.
Az 5 méternél is hosszabb Q7-es Audi már jó ideje velünk van, és amikor az első pletykák felröppentek a Q8-as érkezéséről, sokan egy még a Q7-esnél is nagyobb divatterepjárót vártak. Aztán az előzetes koncepcióautók és a végleges modell láttán már egyértelművé vált: a Pozsonyban gyártott Q8 nem méret, hanem egyéb tekintetben kíván a Q7 fölé nőni.
Kompaktnak vagy éppen kicsinek azonban még véletlenül sem szabad gondolni a Q8-at, még akkor sem, ha tesztautónk ebben a nem túl eye-candy színben, ezzel a viszonylag kisméretű téli kerékszettel - bizonyos szögből nézve - akár egy "szerény", ötajtós A3-asnak is tűnhet.
László Ferenc
Hatalmas
A tervezők úgy játszottak a vonalakkal, hogy a Q8-as kisebbnek látszódjon, mint amekkora a valóságban. Ha nincs viszonyítási alap a közelben, akár kicsinek is tűnhet, de ha már parkol mellette egy másik autó, vagy mellé áll valaki, akkor rögtön kiderül az igazság. Ez bizony egy hatalmas, egyetlen centiméter híján 5 méteres autó.
A tekintélyt parancsoló hosszhoz - tükrök nélkül is - 2 méteres szélesség társul, így városi használatnél, valamint parkolóházakban gyakran gyöngyözni kezdhet a homlokunk. Még szerencse, hogy a finom manőverezésben a legmodernebb 360 fokos kamera technológia van a segítségünkre.
László Ferenc
A Marc Lichte által megálmodott formatervet nehéz bárhova is besorolni, mert bár könnyen kupéterepjáró skatulyába helyezhetnénk a Q8-ast, ennek az ingolstadti modellnek sokkal kevésbé kupés a kialakítása, mint a nagy rivális BMW X6-nak vagy Mercedes GLE Coupénak. Elég csak a tetővonal mérsékelt lejtését, illetve a hátsó traktus kialakítását néznünk.
Belül elképesztően nagy a hely. Szinte magától értetődik, hogy az elöl ülők fejedelmi kényelmet élveznek, arra viszont mi magunk sem gondoltunk, hogy a Q8-ban hátul milyen hatalmas a lábtér, és enyhén kupés vonalvezetés ide vagy oda, a fejtérre sem lehet panaszunk. A csomagtartó alaphelyzetben 605 literes, vagyis érezhetően nagyobb az A6 Avant 565 literesénél, de azért e tekintetben továbbra is a 890 literes Q7 viszi a prímet. És ez utóbbi ingolstadti SUV a Q8-tól eltérően akár harmadik üléssorral is rendelhető.
László Ferenc
László Ferenc
High-tech
A gigantikus single frame hűtőrács akkora, hogy mellette szinte már alig jut hely a darabonként 24-24 LED-del világító, 768 ezer forintos szuper-fényszóróknak. Hátul egy vékonyka fénycsík köti össze a szélesre vett lámpákat, és természetesen sem elöl, sem hátul nem maradhat el a nyitás és csukás mellé járó vizuális tűzijáték. Íme:
A méretes ajtókat kinyitva rögtön feltűnik, hogy a sportosság jegyében keret nélküli nyílászárók kerültek a Q8-ra. Az inkább kényelemre, mintsem sportosságra hangolt vezetőülésben helyet foglalva, az A8-asban debütált, majd pedig az A6-os és A7-es modellekben is felbukkant sci-fi műszerfal látványa fogad. És teszi azonnal zárójelbe a Q7-es jelentősen ódivatúbb fedélzeti rendszerét.
A kormány mögötti kijelző 12,3 colos képátlóval bír, és továbbra is a komplett iparág egyik legjobb, kiválóan személyre szabható digitális műszerfalának számít. Középen felül egy 10,1 colos, alatta pedig egy 8,6 colos érintőpanel várja ujjaink érkezését, ám közben egyetlen pillanatig sincs olyan érzésünk, hogy az Audi fogott két olcsó kínai tabletet és szimplán beillesztette a műszerfalba.
A kijelzőkön megjelenő grafikai elemek mindenhol nagyon igényes kialakításúak, és az érintőpanelek olyan rezgéses visszajelzéssel szolgálnak, hogy az egyszeri sofőrnek, illetve utasának az az érzése támad, hogy nem kijelzőt, hanem valódi nyomógombokat kezel. Biztos akadnak olyanok, akiknek ez már egy kicsit sok a jóból, ők vélhetően az új BMW X5-tel járnak jobban, melynek fedélzeti rendszere hajszálnyival földhöz ragadtabb.
László Ferenc
Nem enged a 48-ból
Cikkünk írásakor egyetlen 48 V-os lágyhibrid hajtáslánccal kapható a Q8, mely a Q7-es hagyományokhoz hasonlóan nem benzines, hanem gázolajos erőforrásra épít. Az 50 TDI lelke egy 3 literes V6-os dízelmotor, ami 286 lóerős teljesítményt, illetve 600 Nm-es nyomatékot produkál. Emellett egy 16 lóerős szíjhajtású indítógenerátor is helyet kapott a fedélzeten, ami egy a csomagtartó alatt elhelyezett 10 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor társaságát élvezi.
Mivel plugin tölthetőségről és több 10 kilométeres e-hatótávolságról szó sincs, zöld rendszámot sem kaphat a típus. A hibrid varázslat ahhoz kell, hogy az autó az 55-160 km/h sebességtartományban bármikor le tudja állítani a dízelmotorját, illetve, hogy az automata start/stop rendszer már 22 km/h sebességtől zökkenőmentesen működhessen.
László Ferenc
Az erő egy nyolcfokozatú automataváltón keresztül érkezik meg a négy kerékre, melyek közül nemcsak az elsők, hanem akár a hátsók is képesek elfordulni, egészen 5 fokos szögig. Utóbbi 440 ezer forintos extra 1 méterrel szűkíti a fordulókör átmérőjét. A váltó finoman és tétovázás nélkül teszi a dolgát, állóhelyzetből 6,3 másodperc alatt gyorsulhatunk fel 100-ra, a végsebesség 245 km/h. Nem ez a piac legerősebb dízelmotorja, de bőven elegendő a minden körülmények mellett dinamikus haladáshoz.
A 2 145 kilogrammos tömeg és a hatalmas homlokfelület - a hibrid hókuszpókusztól függetlenül - alaposan rányomja a bélyegét a fogyasztásra, mely a gyakorlatban köszönőviszonyban sincs a gyárilag ígért 6,8 literes értékkel. Mi konkrétan 10,9 literes átlagfogyasztást mértünk.
László Ferenc
Extrák
Az erő 60 százaléka alapból a hátsó kerekekre érkezik meg, amitől persze még nem lesz kanyarvadász élvezeti termék a Q8, aminek a kormányműve is egy picit túl sterilnek érződik. A 364 ezer forintos adaptív légrugós futóművet a hazai utak ismeretében érdemes megrendelni, indokolt esetben 5 centiméterrel emelhető, illetve 4 centiméterrel süllyeszthető a karosszéria. A legnagyobb szabad hasmagasság 25,4 centiméter, amivel egy megfelelően gumizott Q8 akár komolyabb terepen is remekül elboldogulhat.
A sofőrt nem kevesebb, mint 39 vezetéstámogató rendszer segíti, az Audi kivétel nélkül az összes új technológiát belepakolta a kocsiba. Az extrák szokás szerint nem olcsók, hiszen a szélvédőre vetítő HUD 533 ezer, a gyalogosfelismerős éjjellátó 825 ezer, a kétrészes panorámatető pedig 595 ezer forintba kerül. Említést érdemel továbbá a 307 ezer forintos négyzónás klíma, a 420 ezer forintos e-vonóhorog, illetve a lehetőség, hogy 62 ezer forint ellenében akár az okostelefonunk is helyettesítheti az autó kulcsát.
A hifi alaphelyzetben 10 hangszóróból kényezteti a hallószerveinket. 440 ezer forint ellenében már 17 hangszórót kapunk, ha pedig hajlandóak vagyunk közel 2,5 millió forintot áldozni a makulátlan hangzásra, akkor már 23 hangszórós komplett audió arzenál a jutalmunk. A fapados Q8-asok 19-es kerekeken gördülnek, a drágább 21-es szettek felára kiviteltől függően 1,5-2,2 millió forint.
László Ferenc
Konklúzió
+ : dinamikus formaterv, hatalmas utastér, méretes csomagtartó, valódi technológiai tűzijáték.
–: egyetlen motorvariáns, magas fogyasztás, drága extrák.
Az Audi nagyon későn szállt be a német riválisai által már régóta uralt terepkupé szegmensbe, de most legalább jól időzített. Ugyanis jelenleg mind a BMW X6, mind a Mercedes GLE Coupé kifutóban lévő, öregecske modellek, amelyek mellett a Q8 üdítően frissnek hat.
Azért viszont nagy kár, hogy csak és kizárólag egyetlen 50 TDI kivitelben rendelhető a Q8, a 231 lóerős 45 TDI-re, illetve a 340 lovas 55 TFSI-re egyelőre még várni kell.
Az Audi Q8 alapára 22,75 millió forint, vagyis a praktikusabb, de régebbi technikájú Q7-hez képest 4 milliós felárral számolhatunk. Az extrák nem olcsók, így könnyen 35-40 millió forint magasságába tornázható a Q8 ára. Összehasonlításképp, a 258 lóerős X6 30d 21,8 millió forinttól indul, a hasonlóan erős GLE Coupé 350d pedig 22 millió forintos alapárral rendelkezik.