szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hamarosan már csak és kizárólag automata váltós Mercedeseket lehet majd vásárolni.

A Mercedes a napokban számolt be a közeljövőt illető terveiről. Ezekben minden korábbinál több villanymotoros meghajtású modell szerepel, így például a kompakt EQA és EQB, a nagyobb méretben támadó EQE és EQS, illetve az 1200 kilométeres hatótávval kecsegtető EQXX.

A Mercedes ezzel párhuzamosan egyre kevesebb figyelmet kíván szentelni a belső égésű motoros autóknak, és csökkenteni kívánja a jelenleg használatban lévő platformok számát. Marcus Schaeffer, a német vállalat kutatás-fejlesztési vezetője ezenkívül azt is elárulta, hogy a Mercedes kivezeti a kínálatából a kézi kapcsolású váltókat.

Ez a fokozatos kivezetés elsősorban az európai piacot érinti, ugyanis például az Egyesült Államokban 2015 óta már csak automata váltós Mercedeseket lehet kapni.

©

Az USA-ban elérhető 327 új személyautó típus közül jelenleg mindössze 41-et kínálnak kézi kapcsolású váltóval. Ez azt jelenti, hogy a modelleknek már csak 13 százalékában lehet manuálisan váltani, ami jelentős visszaesést jelent a 2011-es adathoz képest: az akkor kapható típusoknak még a 37 százalékát lehetett kéziváltóval rendelni. Sőt, 2006-ban még 47 százalék volt a manuálváltós autók részesedése.

Az Egyesült Államokban tradicionálisan népszerűek az automatizált működésű váltóval szerelt autók, és bár a legfrissebb európai számok nem ismertek, az utóbbi időben ezen a kontinensen is egyre több automata váltós autót forgalmaznak. Az általában 6-10 fokozatú modern automata váltók nemcsak kényelmes használattal, hanem adott esetben jobb gyorsulással és alacsonyabb fogyasztással kecsegtetnek.

A jellemzően 5-6 fokozatú kézi kapcsolású váltók visszaszorultak az olcsóbb alapmodellekbe, illetve azokba a drága sportkocsikba, amelyeket általában a vezetési élmény szerelmesei rendelnek meg. Utóbbira jó példa az új Porsche 911, amelyet 8 fokozatú duplakuplungos automata váltóval dobtak piacra, de később kijött belőle a 7 fokozatú kéziváltós kivitel, amivel ugyan lassabban, de élvezetesebben lehet váltani.

A tisztán elektromos meghajtású autókba hagyományos értelemben vett váltót már nem is szerelnek, leszámítva az olyan különlegességeket, mint a közelmúltban debütált Porsche Taycan, amely a lehető legjobb gyorsulás érdekében két sebességi fokozattal rendelkezik. És hasonló okokból kap kétfokozatú váltót a napokban belengetett Mercedes EQXX is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!