szerző:
Tetszett a cikk?

Az ígéretek arról szólnak, hogy a benzinmotor hiánya ellenére ez is egy igazi, hamisítatlan AMG modell maradt.

A Mercedes a közelmúltban dobta piacra a nemrégiben általunk is alaposan letesztelt S-osztály elektromos testvérmodelljének tekinthető EQS-t, melyből most megérkezett az AMG kivitel.

Az első tisztán elektromos hajtású, nagy sorozatban gyártandó Mercedes-AMG-t a Müncheni Autószalonon jártuk körbe.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Az alap EQS-eknél minimálisan sportosabb külsejű Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ két villanymotorja 660 lóerős teljesítményt ad le. Az opcionális Dynamic+ csomag megrendelésével viszont már 761 lóerő felett uralkodhat a sofőr, vagyis ez esetben a Porsche Taycan Turbo S-ével pontosan megegyező teljesítményt kapunk.

A 2,6 tonnás és 5,21 méter hosszú, 1000 Nm-nél nagyobb nyomatékú monstrum ideális esetben 3,4 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, és a gyorsulásának kiviteltől függően 220-250 km/h magasságában szakad vége. Összehasonlításképp, az EQS 580 végsebessége 210 km/h.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Az erősebb hűtést kapott AMG EQS 53 egy 107,8 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát, a hatótáv várhatóan valamivel 600 kilométer alatt marad majd.

A 21-22 colos felnik mögött felár ellenében 440 milliméteres kerámiafék-rendszer található, ezenkívül pedig a felfüggesztést, illetve a mesterséges motorhangot is áthangolták az AMG fejlesztői.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Német források szerint elképzelhető, hogy a későbbiekben egy még erősebb változat is érkezik majd, AMG EQS 63 néven.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!